H Eκκλησία (πάντα) στήν Σύνοδο της Καρθαγένης δέχθηκε τόσους μόνον κληρικούς στήν Αφρική, από αυτούς πού είχαν πέσει στήν αίρεση, όσους χρειάσθηκε, λόγω της μεγάλης ανάγκης πού υπήρχε εκεί! ("ταυτόν ειπείν εδέχθησαν, (έγιναν δεκτοί), οικονομικώς καί εξ ανάγκης, κατά τόν Άγιον Νικόδημον.
Γιά τόν λόγο αυτό η Σύνοδος πού ‘έγινε στήν Ιταλία δέν δέχθηκε τίς χειροτονίες τους, αφού δέν υπήρχε ανάγκη, κατά τόν ΟΖ΄ τ ης εν Καρθαγένη Συνόδου.
Τονίζει ο Άγιος Νικόδημος ότι είναι σπάνιον νά γίνονται δεκτοί οι αιρετικοί υπό τήν Εκκλησίαν:
«Αλλά σπάνια τά τοιαύτα καί κατά περίστασιν, κανονικής ακριβείας λειπόμενα, ου νόμος δέ Εκκλησίας τό κατά περίστασιν γινόμενον καί τό σπάνιον, κατά τε τόν ιζ΄ τ ης α΄ καί β΄ καί τόν Θεολόγον Γρηγόριον, καί τήν β΄ πράξιν τ ης εν τη αγία Σοφία συνόδου καί τό νομικόν εκείνο τό λέγον· Τό, παρά Κανόνα, ουχ έλκεται πρός υπόδειγμα»
Σέ άλλες Οικουμενικές Συνόδους όπως στήν ΣΤ΄ διά απλ ής μεταθέσεως από τίς θέσεις των αιρετικών, πέρασαν οι Μονοθελητές-Μονοενεργητές στήν πλευρά των Oρθοδόξων, πού ήταν πολύ λιγότεροι κατά τήν σύγκληση τ ης ΣΤ΄ Οικουμενικής.
Αυτό έγινε όμως στά πλαίσια της Εκκλησίας, (πρόσωπον Εκκλησίας επέχει η Οικουμενική Σύνοδος).
Αμέσως από τά της Συνόδου πληροφορούμαστε ότι υπήρχαν μέχρι τό 680 μ.Χ. αρκετοί Ορθόδοξοι Επίσκοποι, στήν πλευρά των οποίων πέρασαν οι πολλοί περισσότεροι, πρώην αιρετικοί Μονοθελητές - Μονοενεργητές, 20 χρόνια μετά τόν μαρτυρικό θάνατο του Μεγάλου Αγίου Μαξίμου του Ομολογητού, του οδηγού των Oρθοδόξων.
Πολλοί από αυτούς πού επιβίωσαν, εκ των Πατέρων καί εκ των διαδόχων των Πατέρων έσχον τήν χειροτονίαν (σ.σ.!) κατά τόν Ουρανοφάντορα! Υπήρχαν, επομένως, αρκετοί Oρθόδοξοι επίσκοποι.
Αυτό είναι αναντίρρητο. (υπάρχουν καί σχετικές μαρτυρίες από τήν ιστορία). Στή Δύση, π.χ. υπήρχαν αρκετοί, διάδοχοι του Αγίου Μαρτίνου του Ομολογητού καί Μάρτυρος, πού φόνευσαν οι Μονοθελ ητές τό 652.
"Οι πλείονες των εν τη Έκτη αγία Συνόδω συνεδριασάντων" επισκόπων, "υπό Σεργίου, Πύρρου, Παύλου, Πέτρου εκεχειροτόνηντο, των καθηγητών της αιρέσεως του Μονοθελητισμού" (Mansi, 12, 1047).
Ο κανόνες, 1ος του Μεγάλου Βασιλείου, 5ος καί 47ος, δεν αφήνουν καμμία αμφιβολία ότι έτσι έχουν τά πράγματα.
Γιά τόν λόγο αυτό η Σύνοδος πού ‘έγινε στήν Ιταλία δέν δέχθηκε τίς χειροτονίες τους, αφού δέν υπήρχε ανάγκη, κατά τόν ΟΖ΄ τ ης εν Καρθαγένη Συνόδου.
Τονίζει ο Άγιος Νικόδημος ότι είναι σπάνιον νά γίνονται δεκτοί οι αιρετικοί υπό τήν Εκκλησίαν:
«Αλλά σπάνια τά τοιαύτα καί κατά περίστασιν, κανονικής ακριβείας λειπόμενα, ου νόμος δέ Εκκλησίας τό κατά περίστασιν γινόμενον καί τό σπάνιον, κατά τε τόν ιζ΄ τ ης α΄ καί β΄ καί τόν Θεολόγον Γρηγόριον, καί τήν β΄ πράξιν τ ης εν τη αγία Σοφία συνόδου καί τό νομικόν εκείνο τό λέγον· Τό, παρά Κανόνα, ουχ έλκεται πρός υπόδειγμα»
Σέ άλλες Οικουμενικές Συνόδους όπως στήν ΣΤ΄ διά απλ ής μεταθέσεως από τίς θέσεις των αιρετικών, πέρασαν οι Μονοθελητές-Μονοενεργητές στήν πλευρά των Oρθοδόξων, πού ήταν πολύ λιγότεροι κατά τήν σύγκληση τ ης ΣΤ΄ Οικουμενικής.
Αυτό έγινε όμως στά πλαίσια της Εκκλησίας, (πρόσωπον Εκκλησίας επέχει η Οικουμενική Σύνοδος).
Αμέσως από τά της Συνόδου πληροφορούμαστε ότι υπήρχαν μέχρι τό 680 μ.Χ. αρκετοί Ορθόδοξοι Επίσκοποι, στήν πλευρά των οποίων πέρασαν οι πολλοί περισσότεροι, πρώην αιρετικοί Μονοθελητές - Μονοενεργητές, 20 χρόνια μετά τόν μαρτυρικό θάνατο του Μεγάλου Αγίου Μαξίμου του Ομολογητού, του οδηγού των Oρθοδόξων.
Πολλοί από αυτούς πού επιβίωσαν, εκ των Πατέρων καί εκ των διαδόχων των Πατέρων έσχον τήν χειροτονίαν (σ.σ.!) κατά τόν Ουρανοφάντορα! Υπήρχαν, επομένως, αρκετοί Oρθόδοξοι επίσκοποι.
Αυτό είναι αναντίρρητο. (υπάρχουν καί σχετικές μαρτυρίες από τήν ιστορία). Στή Δύση, π.χ. υπήρχαν αρκετοί, διάδοχοι του Αγίου Μαρτίνου του Ομολογητού καί Μάρτυρος, πού φόνευσαν οι Μονοθελ ητές τό 652.
"Οι πλείονες των εν τη Έκτη αγία Συνόδω συνεδριασάντων" επισκόπων, "υπό Σεργίου, Πύρρου, Παύλου, Πέτρου εκεχειροτόνηντο, των καθηγητών της αιρέσεως του Μονοθελητισμού" (Mansi, 12, 1047).
Ο κανόνες, 1ος του Μεγάλου Βασιλείου, 5ος καί 47ος, δεν αφήνουν καμμία αμφιβολία ότι έτσι έχουν τά πράγματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου