Ο πλέον αγαπητός και περισσότερο εξειργασμένος αναφορικά με τις ανατολικές θρησκείες δρόμος στη Δύση, ταυτόχρονα όμως και ο πλέον λιτός και νηφάλιος πνευματικά, που βασίστηκε στις διδασκαλίες του Βούδα, όπως αυτές αναπτύχθηκαν ιδιαίτερα στην Κίνα (από τον 6° αι. και εξής) και την Ιαπωνία (κατά τον 12° και 13° αι. μ.Χ.), είναι το Ζεν. Με τις υψηλές του απαιτήσεις σε συμπόνια και καθολική, συμπαντική αγάπη κατέχει κατά τη γνώμη μου την υψηλότερη, με βάση την ανθρώπινη κλίμακα σοφίας, βαθμίδα γνώσης. Οι ιδέες του έχουν εισχωρήσει εδώ και πολύ καιρό στην (ττνευματική) συνείδηση της Δύσης και έχουν φτάσει ήδη και σε διάφορα κλιμάκια του Βατικανού. Γνωρίζω προσωπικά πάστορες και ενορίες, όπου σε εβδομαδιαία βάση προσφέρονται μαθήματα Ζεν και γιόγκα. προκειμένου τάχα οι πιστοί να γίνουν «καλύτεροι χριστιανοί». Ας μην θεωρηθούν τα λόγια μου ως επίθεση κατά του Καθολικισμού, αλλά ας έχουμε ταυτόχρονα υπόψη την προειδοποίηση: Η πανθρησκεία των διαφόρων αντιχρίστων δεν θα είναι κάποιο θα είναι κάποιο παρακλάδι ή κάποια υπο-αίρεση, αλλά μια πανίσχυρη και βαθιά θρησκεία, η οποία θα δύναται να πείθει απόλυτα την καρδιά και το λογικό του σύγχρονου ανθρώπου. Θα κινείται εκτός του ελέγχου της ανθρώπινης θελήσεως και μάλιστα για τον λόγο ότι η προσωπική εμπειρία εκάστου έχει πλέον πιο μεγάλη σημασία από το «δόγμα της Εκκλησίας», που προς το παρόν πάντως παραμένει ασπίδα προστασίας ενάντια στα πεπτωκότα πνεύματα, αλλά δυστυχώς εξουδετερώνεται μέσω «ελέγχου του νου». Εδώ και πάρα πολύ καιρό δεν πληροφορούμαστε πλέον από τα ΜΜΕ, αλλά χειραγωγούμαστε από αυτά. Το άνοιγμα της ψυχής μας και η ηθελημένη παθητικότητα στις ασκήσεις που συνοδεύουν την ενασχόληση με το Ζεν ανοίγουν -το ξανατονίζω- τη θύρα στον πεπτωκότα Άγγελο και δεν έχω υπόψη μόνο μία ρωμαιοκαθολική ενορία που περιλαμβάνει στο πρόγραμμα των ακολουθιών της Ζεν και γιόγκα με το σύνθημα, «για να γίνουμε καλύτεροι χριστιανοί»! Η άκρως ανησυχητική άγνοια γνήσιας χριστιανικής εμπειρίας και μυστικισμού γεννά μια λανθασμένη χριστιανική πνευματικότητα, η οποία συγγενεύει στενά με τη λεγόμενη νέα εσωτεριστική χριστιανική συνείδηση που σαν φαινόμενο μπορεί να διατυπωθεί πολύ αποτελεσματικά και με ακρίβεια με τον ρωσικό όρο «πρέλεστ» (=πλάνη). Οι διάφορες για παράδειγμα δραστηριότητες που οδηγούν στον Βουδισμό Τάντρα σε έκσταση, θέλουν να οδηγήσουν τον άνθρωπο στο Μη-Είναι, να τον απελευθερώσουν από το «Εγώ» και την αυτοσυνειδησία, όπως ακριβώς το είχα κι εγώ επιδιώξει και βιώσει ως εμπειρία στον Σουφισμό, αλλά και σαν χίπης με τη χρήση ναρκωτικών. Οι ασκήσεις στοχεύουν στην εισαγωγή σε μια κατάσταση μυστικισμού έξω από τον κόσμο της απτής πραγματικότητας....
Επώδυνη εμπειρία για εμένα αποτέλεσε το γεγονός πως ο διαλογισμός και ο μυστικισμός της Άπω Ανατολής με οδήγησαν λιγότερο προς την αναμενόμενη «υψηλή πνευματικότητα» και πολύ περισσότερο προς τον «υψηλό άγγελο» εκείνον, που πριν από την πτώση του υπήρξε στους Ουρανούς «φορέας του φωτός», δηλαδή τον Εωσφόρο. Για άλλη μια φορά, όπως αρχικά με τον ευρωπαϊκό υλισμό και έπειτα με τον ινδουιστικό μηδενισμό, έτσι και τώρα πάλι μου στερούσαν το φως διά της παραπλάνησης, με εξαπατούσαν, αντί να με οδηγήσουν προς το φως. Τυφλωμένος λοιπόν και όχι φωτισμένος. Μια μοιραία αφομοίωση με το Θηρίο της Αποκαλύψεως, το κακέκτυπο αυτό του εσφαγμένου Αρνίου. Ο δρόμος του διαλογισμού που ακολουθούσα με οδηγούσε στο ον εκείνο που ήθελε με κάθε τρόπο και μέσον να με πείσει πως δεν βαρύνομαι από καμία ενοχή και αμαρτία. Διπλοπροσωπία δηλαδή, στην παγίδα της οποίας πέφτουν αναρίθμητοι σύγχρονοι συνάνθρωποί μας με τη σύμπραξη των λεγομένων «θεϊκών διδασκάλων»: «Προς τα έξω υποστηρίζουμε και επιδεικνύουμε ανοχή, θρησκευτική ελευθερία και οικουμενική ειρήνη, ενώ στον χώρο της τελετουργίας επικεντρωνόμαστε -όπως συμβαίνει και με τον Δαλάι Αάμα- στο επιθετικό Χρονοτάντρα (Καλατσάκρα), στα πλαίσια του οποίου κυριαρχούν η σφαίρα της απόλυτης παντοδυναμίας, φαντασιώσεις καταστροφής κι αφανισμού, επιθυμίες κατάκτησης και καθυπόταξης, εκρήξεις οργής, πυρομανικές εμμονές, ανηλεής σκληρότητα κι ανοικτιρμοσύνη, στυγνό μίσος, μανία για θανάτωση και αποκαλυπτικές θεωρίες». Η επικοινωνία κι ο πνευματικός συγχρωτισμός με θεότητες του τρόμου, με ττνεύματα του κακού, με βρικόλακες, θεές της εκδίκησης, διαβόλους και αγγελιαφόρους του θανάτου, τους οποίους προσωπικά πρωτοσυνάντησα στο Νεπάλ με τη μορφή τρομακτικότατων προσωπείων, έφερε τη σταδιακή καταβύθιση σε πιο φοβερές συναντήσεις και συγκεκριμένα με έριξαν κατευθείαν στα χέρια μιας καταστροφικής θεάς, της μαύρης Κάλι, που παγκοσμίως θεωρείται από τις πλέον φοβερές και αποκρουστικές θεότητες εν γένει. Η ίδια με είχε παραλάβει στον ναό της στην Καλκούτα για ένα ταξιδάκι εξωσωματικό. Η ισχυρή και αλησμόνητη αυτή εμπειρία με έκανε την εποχή εκείνη, γεμάτο καμάρι κι υπερηφάνεια, να πιστεύω πως είχα επιτέλους φθάσει τον στόχο μου, δηλαδή να είμαι αφ' εαυτού θεός και να κατανικώ με τις δικές μου δυνάμεις τον θάνατο.
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ
- Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5)
- Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (2ο ΜΕΡΟΣ)
- Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (3ο ΜΕΡΟΣ)
- Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (4ο ΜΕΡΟΣ)
- Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (5ο ΜΕΡΟΣ)
- Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (6ο ΜΕΡΟΣ)
- Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (7ο ΜΕΡΟΣ)
- Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (8ο ΜΕΡΟΣ)
- Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (9ο ΜΕΡΟΣ)
- Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (10ο ΜΕΡΟΣ)
- Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (11ο ΜΕΡΟΣ)
- Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (12ο ΜΕΡΟΣ)
- Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (13ο ΜΕΡΟΣ)
- Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (14ο ΜΕΡΟΣ)
- Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (15ο ΜΕΡΟΣ)
- Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (16ο ΜΕΡΟΣ)
- Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (17ο ΜΕΡΟΣ)
- Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (18ο ΜΕΡΟΣ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου