Σάββατο 30 Ιουνίου 2012

Ε! ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΣΤΕΙΟ!!!

Διαβάζουμε εις το Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ROMFAIA το άρθρο με τίτλο: Οικουμενικός Πατριάρχης: ''Να παραμείνετε αμετακίνητοι εις τα Πάτρια'', και συγχωρέστε μας αλλά ξεκαρδιστήκαμε στα γέλια με τούτη την δήλωση του Οικ. Πατριάρχη!!! Ο λόγος;
Όλοι γνωρίζετε!


Το πλήρες άρθρο έχει ως εξής:

Του απεσταλμένου μας, Γιώργου Φερδή

«Την κωμόπολη της Αιανής στον νομό Κοζάνης επισκέφθηκε ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, συνοδευόμενος από τον οικείο Μητροπολίτη Κοζάνης κ. Παύλο.

Στην πλατεία του χωριού τον ανέμενε πλήθος κόσμου με πρώτο τον Αντιδήμαρχο Αιανής, όπου τον δέχθηκαν με πολύ θέρμη.
"Θεού χάριτι και ευλογία πραγματοποιούμε σήμερα την επίσκεψη ημών ταύτη εις την πόλη της Αιανής, την προσφάτως ορισθείσα ως ιστορική έδρα του Δήμου Κοζάνης, περιβαλλόμενοι υπό λαού πιστού και ευσεβούς και δια των αιώνων απαρασαλεύτως προσηλωμένου εις την πνευματικήν Μητέρα και τροφόν αυτού, εις την Αγίαν του Χριστού Μεγάλην Εκκλησίαν της Κωνσταντινουπόλεως, το Οικουμενικόν ημών Πατριαρχείον", ανέφερε ο Πατριάρχης.
Επίσης ο Οικουμενικός Πατριάρχης τόνισε: "Χαιρόμεθα λοιπόν, ευρισκόμενοι εν μέσω τοιούτου λαού, ευσεβούς και φιλογενούς, ποιμαινομένου υπό ιεράρχου εξαιρέτου, οίος ο ποιμενάρχης σας ιερώτατος μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης κ. Παύλος, εις του οποίου την πνευματική εποπτεία και καθοδήγηση και πατρική μέριμνα και προστασία σας ενεπιστεύθη η Εκκλησία, και ο οποίος ως ο ποιμήν ο καλός προθυμοποιείται να αναλώση τον βίον του δια σας όλους."
"Πρέπει να παραμένετε αμετακίνητοι εις τα πάτρια και εις τας παραδόσεις του φιλοχρίστου Γένους ημών", πρόσθεσε κλείνοντας ο κ. Βαρθολομαίος.
Ο Παναγιώτατος με την συνοδεία του παρακολούθησαν ένα σύντομο παραδοσιακό χορευτικό στην πλατεία και αμέσως κατευθύνθηκε προς τον Βυζαντινό ναό Κοιμήσεως του 10ου αιώνα για να προσκυνήσει και να εναποθέσει λίγα λουλούδια στην Υπεραγία Θεοτόκο, όπου έψαλε το απολυτίκιο της.
Ο Δήμαρχος στον λόγο του ευχαρίστησε για την τιμή που γίνεται στο χωριό του, να επισκέπτεται ο Οικουμενικός Πατριάρχης τον χώρο αυτό και αναφέρθηκε στην ιστορική σημασία του χωριού.
Λίγο πριν την αναχώρηση του για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας η Α.Θ.Π. επισκέφθηκε το Αρχαιολογικό μουσείο της Αιανής.
Μαζί με τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως παρευρέθηκαν οι Μητροπολίτες Φλωρίνης και οι της συνοδείας του»

ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΑΔΕΛΦΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ!


Θα θέλαμε να παρακαλέσουμε λέγοντας ότι όταν παίρνετε κάποιο κείμενο απο κάποια σελίδα, καλό θα ήταν να γράφετε και την πηγή. Αυτό δεν το λέγουμε ως απαραίτητη προυπόθεση, διότι άνθρωποι είμαστε και μπορεί να το ξεχάσουμε, όπως και εμείς τυγχάνει κάποιες φορές να το έχουμε ξεχάσει. Όμως όταν γίνεται ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ διότι δεν συμφωνείτε με κάποια ζητήματα της σελίδος μας, τότε αυτό δεν σας τιμά. Αντιθέτως σας τιμά να είστε ειλικρινείς και ας μην συμφωνείτε με όλα τα γραφόμενα της σελίδος. Δεν είναι δυνατόν να συμφωνούμε και σε όλα!!!

Συγχωρέστε μας είναι μια απλή αδελφική παρατήρηση.

Ξαφνιάζουν οι αποφάσεις που έλαβε η Γ' Πανθρησκευτική Σύνοδος



ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ;

Η Γ' Πανθρησκευτική Σύνοδος, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι 137 θρησκειών και δογμάτων, μετά από συμπλήρωση ογδόντα τεσσάρων ημερών συνεδρίασης, συνόψισε τις αποφάσεις της σε ένα μοναδικό για τα δεδομένα της ανθρωπότητας κείμενο, μόλις δύο σελίδων.
Η έκπληξη που προκλήθηκε σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας δεν έχει ακόμα καταγραφεί, αφού η δημοσιοποίηση του κειμένου έγινε τις πρώτες πρωινές ώρες.
Παραθέτουμε την επιστολή αυτούσια, θεωρώντας ότι η σπουδαιότητά της επιβάλλει καταρχάς την μελέτη και κατανόησή της:

Κεφάλαιο Πρώτο

1. Η ανθρωπότητα καθ’ όλη την πορεία της, όσο αυτή μας είναι γνωστή, πορεύτηκε μαζί με τους θεούς της.
2. Σε όλη αυτή την πορεία, από τη μία λαμπρές αξιομνημόνευτες πράξεις και έργα και από την άλλη, χυδαία εγκλήματα ποτισμένα στην απανθρωπιά και τον πόνο αποδόθηκαν από τους ανθρώπους στην θέληση των θεών τους.
3. Σήμερα, όπως και κάθε άλλη φορά, οι Θεοί καλούνται να πολεμούν τους πολέμους των θνητών, να καθαγιάζουν το μίσος τους, να βαφτίζουν την προκατάληψη και τον φόβο τους Θεϊκή Εντολή.

Κεφάλαιο Δεύτερο

1. Συχνά οι θρησκευτικές κοινότητες μετατράπηκαν σε μηχανισμούς μέσα από τους οποίους κάποιοι αναζήτησαν εξουσία και πλούτο.
2. Συχνά υπήρξαν άνθρωποι που στο όνομα των Θεών χρησιμοποίησαν την φτώχεια, τον ανθρώπινο πόνο, τον φόβο για τον θάνατο, την ανάγκη για πίστη και ελπίδα, προκειμένου να αποκομίσουν κάθε είδους οφέλη.

Κεφάλαιο Τρίτο

1. Οι Θεοί υπήρχαν πριν από την δημιουργία του ανθρώπου και θα συνεχίσουν να υπάρχουν και μετά από τον αφανισμό του, τόσο ανεπηρέαστοι από την εικόνα που τους προσδίδει η ανθρώπινη φαντασία, όσο και αδιάφοροι προς τις πράξεις των ανθρώπων.
2. Οι άνθρωποι αναζητούν την έννοια και την εικόνα του Θεού καθώς και την εναρμόνιση μαζί του. Αυτό δε, το θεωρούν ύψιστο χρέος και το πράττουν κάθε φορά έως εκεί που τους επιτρέπει η αντίληψη και η γνώση τους.

Κεφάλαιο Τέταρτο

1. Η υπεροχή των ανθρώπων έναντι της Φύσης είναι φαινομενική και, ούτως ή άλλως, πρόσκαιρη. Ο Θεός με την Φύση είναι ένα και το αυτό, ο άνθρωπος δε, δεν μπορεί να κυριαρχήσει επάνω στον Θεό όπως ούτε και επάνω στην Φύση.
2. Οι λέξεις «πλεονεξία» και «αλαζονεία» αποτελούν την σύνοψη της ιστορίας των ανθρώπων.
3. Η πλεονεξία και η αλαζονεία δεν έβλαψαν και ούτε θα βλάψουν ποτέ την Φύση ή τους Θεούς γιατί απλούστατα η πλεονεξία και η αλαζονεία, μαζί και η ανθρωπότητα στο σύνολό της, είναι μέρος της Φύσης και των Θεών.
4. Η πλεονεξία και η αλαζονεία αποτελούν όμως μαζί την σημαντικότερη αιτία όλων των δεινών που υπέφεραν και θα υποφέρουν οι άνθρωποι.

Κεφάλαιο Πέμπτο

1. Οι θρησκευτικές κοινότητες διά των πνευματικών πατέρων τους, εφεξής αρνούνται την εμπλοκή τους σε μηχανισμούς αναπαραγωγής κάθε είδους πλεονεξίας και αλαζονείας.
2. Κηρύττουν την αλληλοαποδοχή όλων των θρησκευτικών δογμάτων. Η Υπεροχή είναι ψευδαίσθηση. Η Ταπεινότητα είναι γνώση.
3. Αποποιούνται την εμπλοκή τους σε κάθε είδους συναλλαγές υλικών αγαθών και πλούτου. Παραδίδουν δε, όλα τα περιουσιακά τους στοιχεία σε κοινωφελείς οργανισμούς και στα έθνη.
4. Ως Οίκος του Θεού ορίζεται η αγάπη και η κατανόηση των ανθρώπων προς αλλήλους και προς την γενέτειρα και ζωοποιό Φύση. Οι ναοί παραδίδονται στα έθνη ως μουσεία πολιτισμού και ιστορίας.
5. Οι εκπρόσωποι των Θεών παραιτούνται κάθε προνομίου, εντάσσονται στις κοινωνίες των ανθρώπων και, με τον βίο τους ως ζωντανό παράδειγμα, καταδικάζουν την πλεονεξία και την αλαζονεία διδάσκοντας ταυτόχρονα την αγάπη και την κατανόηση.

Κεφάλαιο Εκτο

1. Η ζωή μπορεί να προσφέρει μέγιστη ευτυχία όταν καθοδηγείται από την αγάπη και την γνώση.
2. Η ζωή μπορεί να επιφέρει μέγιστη δυστυχία όταν καθοδηγείται από την αλαζονεία και την πλεονεξία.
3. Ο θάνατος είναι η επανένωση με τους Θεούς και είναι μια λαμπρή στιγμή όμοια με την γέννηση.
4. Ο φόβος δεν είναι αντάξιος του μεγαλείου της ζωής και των Θεών.






ΠΗΓΗ ''ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΚΟ ΛΑΘΟΣ''

Φιέστα στην Κοζάνη με σπατάλη 110.000 ευρώ δια την υποδοχή του Πατριάρχη

Οι δημοσιογράφοι της Κοζάνης ανέδειξαν το θέμα της σκανδαλώδους δαπάνης (έως 110.000 ευρώ!) για την επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη σε Κοζάνη–Καστοριά. Η είδηση αυτή προκάλεσε (σύμφωνα με το kozan.gr) έντονες αντιδράσεις από τους πιστούς και από τον πολιτικό κόσμο της περιοχής για τις δαπάνες της Περιφέρειας για την επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη.



Επίσης, μεγάλο σκάνδαλο αποτελεί και η πληροφορία, ότι κατακρατούνται και 50 ευρώ από τον μισθό των πτωχών ιερέων της περιοχής, για να καλυφθούν τα έξοδα υποδοχή και δώρων προς τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο!



Πέρα, όμως, από το πολιτικό και ηθικό θέμα που δημιουργείται λόγω αυτής της σπατάλης σε καιρό λιτότητας, υπάρχουν και δύο άλλα θέματα: Το ένα είναι εκκλησιαστικό-διοικητικό και το άλλο θεολογικό.



α) Ποια σκοπιμότητα, αλήθεια, κρύβουν οι συχνότατες επισκέψεις του Πατριάρχη στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια; Γιατί, πάνω από μία δεκαετία (επί Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ) ήταν ανεπιθύμητος και στη συνέχεια την τελευταία πενταετία επισκέπτεται την Ελλάδα δυο και τρεις φορές το χρόνο; Η απάντηση είναι πως θέλει να επεκτείνει την εξουσία του και στην Ελλάδα, να πάρει στα χέρια του την Διοίκηση της ελλαδικής Εκκλησίας, γι’ αυτό έφτασε στο σημείο να ...«αφορίσει» ακόμα και τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, που πρόβαλε αντίσταση σ’ αυτή του την επιδίωξη, δείχνοντας μια αδίστακτη επιμονή στην πραγματοποίηση των σχεδίων του.



Έτσι, οι Επίσκοποι –για τους οποίους τότε ο Πατριάρχης ήταν ανεπιθύμητος– αντί να καυτηριάσουν τις αιρετικές ιδέες του, τώρα μάλιστα που πρόσθεσε κι άλλες, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο «εξαναγκάστηκαν να υποκύψουν, παρόλο που τους είναι γνωστές οι αντορθόδοξες θέσεις του (όπως σημειώνουμε στη συνέχεια). Και χωρίς καμία δικαιολογία αυτής της ασυνέπειας στη στάση τους, τριάντα (30) περίπου χρυσοστόλιστοι μιτροφόροι ραβδούχοι Επίσκοποι (φοβερό σκάνδαλο μπροστά στα μάτια του οικονομικά εξαθλιωμένου λαού) θα αποτελέσουν μέρος της φιέστας υποδοχής του υψηλότατου επισκέπτη!!!



β) Στο θεολογικό τομέα τώρα. Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, που υποτίθεται ότι εκφράζει την αλήθεια του Χριστού, άλλα διακηρύττει και άλλα πράττει, χωρίς να αισθάνεται την ανάγκη να δικαιολογήσει την παραβατική εκκλησιαστική συμπεριφορά του. (Ελπίζουμε πως δεν ακούτε πρώτη φορά, πως πολλοί εκκλησιαστικοί ηγέτες, είναι αυτοί που ...πρώτοι παραβιάζουν το Ευαγγέλιο!). Έτσι, το 2010 στην Καλαμάτα είπε πως «όσο σπουδαιότερες και υπεύθυνες θέσεις κατέχομεν, τόσον προσεκτικώτερον και με άκραν συνέπειαν και ευλάβειαν οφείλομεν να τηρούμεν τους Νόμους, “νομοφυλακείν οφείλομεν”»! (2/2/2010 romfea.gr).



Αυτός λοιπόν, που παρουσιάζεται ως φύλακας των εκκλησιαστικών Νόμων, είναι ο σημαντικότερος παραβάτης τους. Δεν θα κουράσουμε εδώ με λεπτομέρειες θεολογικές, αλλά θα μείνουμε σε λίγες χειροπιαστές και κατανοητές από όλους εκτροπές του από την Πίστη που εκπροσωπεί:



1. Ο εκπρόσωπος του Χριστού κ. Βαρθολομαίος, είναι υπέρμαχος –με λόγους και πράξεις– της νεοταξικής πανθρησκείας! Γι’ αυτό και δεν δίστασε επανειλημμένως να παρευρεθεί σε αιρετικές, εβραϊκές και μουσουλμανικές τελετές, και να δωρίσει «Κοράνιο» στα γραφεία της
Coca-Cola της Ν. Υόρκης, ονομάζοντας μάλιστα «Άγιο» το Κοράνιο, που υβρίζει πρόστυχα τον Ιησού Χριστό και την Παναγία! Στο Ιράν (Μάρτιος 2002) ο Πατριάρχης δήλωσε, ότι το Κοράνιο είναι «ίσο με την Αγία Γραφή και ιερό, όπως αυτή»! Στις 10/8/2004 ισχυρίστηκε πως «το θείο θέλημα συναντάται σε κάθε θρησκεία»!



Είναι, επίσης, υπέρ της διεθνιστικής οικουμενιστικής ιδεολογίας και χαιρέτησε και υπεστήριξε την θέση της Ν. Τάξης και του ΔΝΤ περί υπαγωγής των ελεύθερων κρατών σε μια παγκόσμια διακυβέρνηση! Και παλαιότερα είχε δηλώσει βαρύγδουπα: «Το Πατριαρχείο μας και η Αμερική υπηρετούμε τα ίδια ιδανικά δικαιοσύνης, ελευθερίας, όλες τις μεγάλες ηθικές και πνευματικές αξίες που ισχύουν διαχρονικώς, παγκοσμίως…»! (14/5/2008).



Κάθε δημοκρατικός και ελεύθερος πολίτης, μπορεί να έχει παρόμοιες ή και πιο προχωρημένες ιδέες περί θρησκείας και αθεΐας. Είναι έντιμο, όμως, ο Πατριάρχης που ως επίσκοπος βρίσκεται «εις τόπον και τύπον Χριστού», να συντελεί στην κατεδάφιση του Ευαγγελίου και να διακηρύττει τα ακριβώς αντίθετα από όσα δίδαξε ο Χριστός;



Αν έχουμε τέτοιο φύλακα της Πίστεώς μας, τι να τους κάνουμε τους εχθρούς και όσους υπονομεύουν την Παράδοσή μας;



2. Ο θεωρούμενος ως ορθόδοξος Πατριάρχης, λοιπόν, έχει διατυπώσει αυτές και άλλες αντι-εκκλησιαστικές θέσεις, και έχει κατηγορηθεί με συγκεκριμένα στοιχεία ως αιρετικός, όσο κι αν ξενίζει αυτό τους πολλούς, που αγνοούν την πραγματικότητα, επειδή τα ΜΜΕ παρουσιάζουν ένα εξωραϊσμένο, εκκοσμικευμένο και, ως εκ τούτου, αποδεκτό στον πολύ κόσμο προφίλ του. Κι ο Πατριάρχης, μια τέτοια φοβερή κατηγορία, όχι μόνο δεν προσπάθησε χρόνια τώρα να την αποκρούσει (όπως ενστικτωδώς θα έκανε π.χ. ένας συνειδητός γιατρός, αν τον αποκαλούσαν «αλμπάνη»), αλλά τις επαναλαμβάνει, τις επαυξάνει και, εκμεταλλευόμενος την εξουσία που διαθέτει, ζήτησε πριν από μερικούς μήνες την τιμωρία από την Εκκλησία της Ελλάδος, εκείνων που αποκαλύπτουν τις αιρέσεις του!!!



Τέτοιο αμοραλισμό δεν συναντά κανείς ούτε στους πολιτικούς οι οποίοι (όταν ψεύδονται) αισθάνονται τουλάχιστον την ανάγκη να δικαιολογήσουν όπως-όπως τις ασυνέπειές τους. Συγκεκριμένα στα θεολογικά θέματα:



α) Ο αμετροεπής πατριάρχης Βαρθολομαίος είχε δηλώσει τη δεκαετία του 1990 ότι το
Filioque, που πρόσθεσε ο Πάπας αυθαίρετα στο Σύμβολο της Πίστεως, αποτελεί αίρεση. Δεν πέρασαν, όμως, παρά 13 χρόνια, και ο κ. Βαρθολομαίος, που άλλα λέγει κι άλλα πράττει, σε εκδήλωση παπικών στην Κων/πολη (Ιούνιος 2003) δήλωσε ότι ο Πάπας (ο διδάσκων την αίρεση του Filioqueκαι δεκάδες άλλες αιρέσεις), είναι «όντως απεσταλμένος του Θεού»!!! Να λοιπόν, που ο ίδιος ο Θεός (κατά τον Πατριάρχη) αποστέλλει και τοποθετεί ως εκπρόσωπό του, ένα αιρετικό Πάπα!



β) Στο τελευταίο συνέδριο του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών (Π.Σ.Ε.), το 2006 στο Porto Alegre, οι «ορθόδοξοι» σύνεδροι συμφώνησαν με τους Προτεστάντες, ότι δεν υπάρχει μόνο «Μία», αλλά εκατοντάδες Εκκλησίες, μία εκ των οποίων είναι και η Ορθόδοξη Εκκλησία!!! Και το παιδί του δημοτικού, βέβαια, γνωρίζει ότι όσοι πιστεύουν ομολογούν δια του «Συμβόλου της Πίστεως» πίστη μόνο «εις Μίαν Ἐκκλησίαν». Ο «ορθόδοξος» πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, όμως, συνεχάρη ενθέρμως το Π.Σ.Ε. που με την απόφασή του στο Porto Alegre ακύρωσε το Σύμβολο της Πίστεως, που ομιλεί περί «Μίας» Εκκλησίας! Δεν του μένει πλέον παρά, ή να καταργήσει το «Πιστεύω», ή να πάψει να είναι εκπρόσωπος όσων πιστεύουν ότι ανήκουν στη «Μία» Εκκλησία που ίδρυσε ο Χριστός.



Τέλος, ο κοπτόμενος υπέρ του γένους των Ελλήνων κ. Βαρθολομαίος, στον ενθρονιστήριο λόγο του το 1991 είπε και το εξής ανθελληνικό και προσβλητικό για την Ελλάδα, η κυβέρνηση της οποίας χρηματοδοτεί το πατριαρχείο του οποίου προΐσταται: «Δυστυχώς οι 2 λαοί (Τούρκοι και Έλληνες) διέκοψαν την υπέροχη συμβίωση των 400 χρόνων. Ξεσηκώθηκαν το 1821 κάτι ξεβράκωτοι και δημιούργησαν τις γνωστές προστριβές» (Αθηναϊκές εφημ. 27 και 30 Οκτωβρίου 1991, ιστολ. μητροπ. Καλαβρύτων mkka.blogspot.gr, 31/1/2010), http://filostratos.pblogs.gr/2009/03/bartholomaios-pros-toyrkoys-xeshkwthhkan-to-1821-kati-xebrakwtoi.html).



Εκείνοι, λοιπόν, που επαναστάτησαν το 1821, κατά τον Πατριάρχη, δεν ήσαν αγωνιστές και ήρωες, αλλά κάποιοι αχάριστοι προς τους αφέντες Τούρκους, αλιτήριοι και ξεβράκωτοι ραγιάδες!



Μετά από όλα αυτά, θεωρούμε προσβλητική για την Πίστη και την Πατρίδα μας, αυτή την επίσκεψη του κ. Βαρθολομαίου στην Κοζάνη και Καστοριά. Θεωρούμε προδοτική την πρόσκλησή του από τον τοπικό Μητροπολίτη και προκλητική την υποδοχή του από 30 επισκόπους, οι οποίοι αφήνουν τις μητροπόλεις τους και σπεύδουν σαν στρατιωτάκια στην υποδοχή ενός αιρετίζοντος Πατριάρχη, την στιγμή που πάλι οι ίδιοι κύκλοι οδηγούν στην ανέχεια τον ελληνικό λαό.



Είναι καιρός όλοι οι Ορθόδοξοι Έλληνες (κι όχι μόνο για τις 110.000 ευρώ που θα σπαταληθούν κατά την επίσκεψή του) να αποδοκιμάσουν όλους αυτούς που συμμάχησαν με τις νεοταξικές δυνάμεις για την ταπείνωση και εξουδετέρωση κάθε ελληνικού και ορθόδοξου στοιχείου.



«ΦΙΛΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΝΩΣΙΣ “ΚΟΣΜΑΣ ΦΛΑΜΙΑΤΟΣ”»

«ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ “ΑΓ. ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ο ΣΤΟΥΔΙΤΗΣ”»

Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (16ο ΜΕΡΟΣ)


Τα κυριότερα κείμενα του Βουδισμού περιλαμβάνονται σε τρία μεγάλα έργα υπό τον κοινό τίτλο Τιπιτάκα ή Τριπιτάκα· εκεί διαφυλάσσονται οι διδαχές της Βαϊγραγιάνα σε «ιερές γραφές», τις λεγόμενες «Τάντρες». Περιλαμβάνουν κανόνες διαγωγής των μοναχών, τις ομιλίες και εν γένει τις διδασκαλίες του Βούδα και τέλος σχόλια και πραγματείες πάνω στις διδασκαλίες αυτές. Κατά τα λοιπά δεν υπάρχει κάποιο ιερό βιβλίο ή κείμενο που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως βάση του Βουδισμού. Οι μοναχοί ζουν σύμφωνα με πολύ αυστηρούς κανόνες. Και τι συμβαίνει σε ένα μοναστήρι; Στόχος είναι ο έλεγχος του νου και μέσω αυτού των πέντε αισθήσεων, καθώς και της εξαρτημένης από αυτές φιληδονίας και όλων των επιθυμιών. Αυτά θεωρούνται η πηγή κάθε κακού και πόνου. Και η χριστιανική διδασκαλία δέχεται ότι η ανηθικότητα, η απληστία και τα πάθη υποτάσσουν τον άνθρωπο και αντιπροσωπεύουν το κεντρικό κακό που πρέπει να πολεμηθεί. Οι τρόποι όμως και το περιεχόμενο της διδασκαλίας είναι διαφορετικά, καθώς στον Χριστιανισμό συναντάμε την παραδοχή της αμαρτωλότητας, που ενεργόποιεί τη μετάνοια και τα δάκρυα της μετανοίας, που με τη σειρά τους προσελκύουν τη συγχώρηση εκ μέρους του Χριστού και φέρνουν τη μεταστροφή, την αλλοίωση του νου και την αναγέννηση σε καινό άνθρωπο. Στον Βουδισμό υπάρχει ο έλεγχος του νου μέσα από τον διαλογισμό και το εκάστοτε μάντρα, που μαζί υποτίθεται ότι οδηγούν στο εσωτερικό κενό. Μάλιστα ο Βουδισμός πρεσβεύει και στις τέσσερις εκφάνσεις του πολυάριθμες μορφές διαλογισμού· πράγματι, καθετί μπορεί να γίνει αντικείμενο διαλογισμού ατομικού ή ομαδικού: η αναπνοή, το βάδισμα, η τροφή, η ενσυνείδητη κατάσταση ύπνου, τα ενεργειακά κέντρα τσάκρα, τα μάντρα, η έκσταση, ο χορός, το σεξ, οι εικόνες με σχέδια μάνταλα, ο αφουγκρασμός του αέρα, η συνειδητή εμβάπτιση των χεριών στο νερό, ακόμη και η τοξοβολία και άλλες δραστηριότητες στο Ζεν, οι πολεμικές τέχνες, αλλά και μάντρα γραμμένα σε μικρά σημειώματα που ρίχνονται σε έναν μύλο προσευχής απελευθερώνοντας τάχα έτσι μαγικές δυνάμεις. Πάντως όλα μαζί τα αντίθετά καταλήγουν να είναι μάγια, δηλαδή μια εφήμέρη, παροδική οπτασία, μια πλάνη. Όλος ο κόσμος δεν είναι παρά μια παραίσθηση και μια εντύπωση - όλα τα ορατά είναι απλά και μόνο συλλογισμός εντός του εγκεφάλου και διαλύονται, το αργότερο με τον θάνατο, σε ένα Τίποτα.

Εκεί όπου όλη η Δημιουργία είναι μια παραίσθηση, λογικά δεν χρειάζεται να υπάρχει και Δημιουργός και προφανώς δεν χρειάζεται ούτε Πρόσωπο. Κι εδώ ακριβώς έγκειται μια αποφασιστικής σημασίας διαφορά προς τον Χριστιανισμό. Μια και κάθε παραίσθηση σε τελική ανάλυση είναι 'ά-σκοπη', δεν κατατείνει δηλαδή προς κάποιον στόχο, άρα και η ζωή καταντά χωρίς νόημα. Μια βουδιστική παροιμία το εκφράζει ως εξής: Ή ζωή είναι σαν το νεκρό φύλλο στον άνεμο'. Ένα φύλλο σε δένδρο ξεκινά από φύτρο, έπειτα εκδιπλώνεται, ολοκληρώνεται και τέλος μαραίνεται. Ομοίως και η ανθρώπινη ζωή είναι μια ακολουθία από εφήμέρα και ορατά. Ο Βούδας δίδαξε το δόγμα του αυτό παρακαλώντας τους μαθητές του να του φέρουν ένα αμαξίδιο. Κατόπιν ζήτησε να διαλυθεί αυτό στα επιμέρους κομμάτια του. Ύστερα ρώτησε: «Πού είναι το κάρο;». Και η απάντηση ήρθε: «Δεν υπάρχει κάρο, δάσκαλε»!

Η τελική αλήθεια του Βούδα είναι το Μη-Είναι. Δεν υπάρχει κάρο, δεν υπάρχουν μαθητές, τίποτε και κανένας. Βεβαίως και στη χριστιανική γραμματεία των Πατέρων της Εκκλησίας υπάρχουν εκφράσεις όπως «τα πάντα είναι ένα εφήμερο κενό και ο βίος δεν είναι τίποτε παρά μια σκιά και ένα όνειρο...» (άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός). Τέτοιου είδους όμως σκέψεις και διατυπώσεις δεν βασίζονται στον μηδενισμό βουδιστικού τύπου, αλλά οι άγιοι βλέπουν με το πεφωτισμένο πνεύμα τους την αληθινή και άφθαρτη, ατελεύτητη ζωή στους Ουρανούς και τη συγκρίνουν με την παροδική και φθαρτή μας παραμονή εδώ στη γη, που πράγμάτι είναι φευγαλέα όσο μια σκιά.

Όταν ακόμη ζούσα στο μοναστήρι ως βουδιστής, είχα κατά ειρωνικό τρόπο αναρωτηθεί, για ποιο λόγο θα έπρεπε σε τελική ανάλυση να αυτοδιαλύεται ακόμη και το «ορατό» του κόσμου τούτου, μια και όλα δεν ήταν παρά μια παραίσθηση - ιδιαίτερα μάλιστα ο πόνος, που στον Βουδισμό αντιπροσωπεύει την πλέον φοβερή «αμαρτία» και της οποίας η αποφυγή θεωρείται κομβική. Όποιος όμως έχει υποφέρει, γνωρίζει, αν στ' αλήθεια πρόκειται για παραίσθηση ή όχι. Μια από τις πολύ ζωντανές, χειροπιαστές εμπειρίες μου ήταν τα «στεγνά μου δάκρυα», τα οποία έρρεαν ποτάμι προς τα μέσα μου μετά από συμβάντα στο μοναστήρι στεγνά απολύτως από αγάπη· διότι, βλέπετε, στον Βουδισμό δεν επιτρέπεται να δείχνει κανείς τα συναισθήματα του, μια και αυτά αποτελούν την εξωτερική ένδειξη ότι το άτομο απέχει πάρα πολύ από την απάθεια, ότι κουβαλά την αδυναμία του σε κοινή θέα. Ο Ιησούς αντιθέτως έδειξε τόσα ανθρώπινα συναισθήματα: Οργή, ενόχληση, θλίψη, δάκρυα, απογοήτευση, χαρά, έκπληξη και άλλα. Και καθώς η βίωση του πόνου στα πλαίσια του Χριστιανισμού κατέχει μια εξαιρετικά κεντρική θέση, ο ίδιος ο πόνος συχνά αποτελεί την αφορμή επίκλησης του Θεού. Στον Βουδισμό ωστόσο ο άνθρωπος κατά την προσπάθεια του, στο όνομα της αρμονίας, να αδειάσει, να κατακτήσει το κενό, να γίνει ανεκτικός και να παραμένει συγκρατημένος και επιφυλακτικός, κυριολεκτικά αποστραγγίζεται μέχρι ξηρότητας. Δεν υπάρχουν πια συγκρούσεις, ενώ έριδες και διαφωνίες είναι ανεπιθύμητες (σαν να λέμε, «Στρουθοκαμήλισε!», δηλαδή «Διαλογίσου!», αυτό είναι το σύνθημα), αφού αυτές οδηγούν σε χειρότερο κακό, δηλαδή στο να ξεσπάσει ξαφνικά αμόκ βίας. Αν δεν μαθαίνει κανείς διαρκώς να κρύβει τα συναισθήματά του, τότε αλίμονό του σαν θα εκδηλωθεί πάνω του η καταστροφική ισχύς κάποιου άλλου ανθρώπου! Το άδειασμα και η αποφόρτιση των δυνάμεων που μέχρι τότε αναχαιτίζονταν, είναι η κατάσταση αμόκ. Όσο ακόμη ζούσα στο μοναστήρι στην Ταϊλάνδη, βίωσα αυτή την απολύτως ανεξέλεγκτη έκφραση βίας παρά τρίχα στο πετσί μου δύο φορές και είχα βαθύτατα σοκαριστεί.


ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ

  1. Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5)
  2. Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (2ο ΜΕΡΟΣ)
  3. Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (3ο ΜΕΡΟΣ)
  4. Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (4ο ΜΕΡΟΣ)
  5. Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (5ο ΜΕΡΟΣ)
  6. Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (6ο ΜΕΡΟΣ)
  7. Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (7ο ΜΕΡΟΣ)
  8. Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (8ο ΜΕΡΟΣ)
  9. Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (9ο ΜΕΡΟΣ)
  10. Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (10ο ΜΕΡΟΣ)
  11. Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (11ο ΜΕΡΟΣ)
  12. Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (12ο ΜΕΡΟΣ)
  13. Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (13ο ΜΕΡΟΣ)
  14. Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (14ο ΜΕΡΟΣ)
  15. Ποιοί ήταν οι «θεοί» των εθνών; (Ψαλ. 95,5) (15ο ΜΕΡΟΣ)

Ο Μητροπολίτης Γαλλίας Εμμανουήλ ασπάζεται τη δεξιά του Πάπα

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!
ΑΛΛΑ ΤΙ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΘΑ ΣΑΣ ΠΟΥΝ ΕΑΝ ΤΟΥΣ ΡΩΤΗΣΕΤΕ???
ΟΤΙ ΛΕΝΕ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΑΣΠΑΖΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΧΕΙΡΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΛΕΓΟΝΤΑΣ «ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΑΛΛΑ.......»

Βατικανό 28/06/2012 - Αντιπροσωπεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου που θα συμμετάσχει στον εορτασμό των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου, έγινε δεκτή σήμερα από τον Πάπα Βενέδικτο στο Βατικανό. Ο επικεφαλής της αντιπροσωπείας Μητροπολίτης Γαλλίας Εμμανουήλ ασπάζεται τη δεξιά του Πάπα!

Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012

ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΟΣ (ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ)


26 Ιουνίου 2012

«Σχετικά με την πρόσφατη σύλληψη στην Θεσσαλονίκη από τις αστυνομικές αρχές «ιεροδιακόνου της Μονής Εσφιγμένου» για παράνομη κατοχή όπλων, προς αποφυγή τυχόν παρεξηγήσεων έχουμε να ανακοινώσουμε τα εξής:
Ο εν λόγω ρασοφόρος διαμένει σε εξάρτημα (Κελλί) της Μονής Εσφιγμένου. Τον τοποθέτησαν εκεί οι σχισματικοί-καταληψίες της Μονής μας από το 2000 με το υπ’ αριθμ. 75/28.5.2000 έγγραφό τους, που φέρει την υπογραφή: «Αρχιμ. Μεθόδιος και οι συν εμοί εν Χριστώ αδελφοί».
Η αδελφότητά μας ανέλαβε τη Μονή το 2005.
Ο εν λόγω είναι και αυτός παλαιοημερολογίτης αλλά ανήκει σε διαφορετική «παράταξη» από αυτήν του κ. Μ. Παπαλαμπρακόπουλου, αρχηγού των παρανόμως διαβιούντων στη Μονή Εσφιγμένου, με αποτέλεσμα να έχουν διαφωνίες.
Οι πινακίδες του αυτοκίνητου του (ΧΚΗ 3873) ανήκουν στο συγκεκριμένο Κελλί, όπως προκύπτει από την σχετική άδεια του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Γιά μία ακόμη φορά οι καταληψίες στερούμενοι κάθε επιχειρήματος προσπαθούν να εκμεταλευτούν τα πάντα, διαστρεβλώνοντας την αλήθεια και κατ΄ ουσίαν μας ψέγουν γιατί ανεχθήκαμε να παραμένει στο Άγιον Όρος ένας ομόπιστός τους. Αν είναι δυνατόν!!
Καλούμε για άλλη μία φορά το κράτος να αναλάβει τις ευθύνες του στην ευαίσθητη περιοχή του Αγίου Όρους, απαλλάσσοντάς το από την παρανομία, την μισαλλοδοξία και τον φανατισμό»

Τρίτη 26 Ιουνίου 2012

ΘΑ ΣΒΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ…


ΕΝΑ ΤΣΟΥΡΜΟ ΑΠΟ ΔΕΣΠΟΤΑΔΕΣ

ΚΑΙ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΘΑ ΥΠΟΔΕΧΘΟΥΝ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΣΤΗΝ ΚΟΖΑΝΗ!!!

Στην ιστοσελίδα Kozan.gr βλέπουμε τον μακρύ κατάλογο των 32 δεσποτάδων της Ελλαδικής Εκκλησίας και άλλων 12 που θα συνοδεύουν τον πατριάρχη!!!

Λύπη μας προκαλεί η αδιαφορία όλων αυτών των επισκόπων, που ενώ βλέπουν τον πατριάρχη Βαρθολομαίο να προδίδει καθημερινά την ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, τρέχουν από πίσω του, σαν να μη συμβαίνει τίποτα!

Σε όλους αυτούς τους επισκόπους αφιερώνουμε τα παρακάτω λόγια του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου, απομαγνητοφωνημένα·

  • «Είστε Ορθόδοξοι; Βγήκατε μέσα από τον Ιορδάνη ποταμό; Γιατί κάθε κολυμβήθρα Ιορδάνης ποταμός είναι. Είστε χριστιανοί; Επιτρέψατέ μου να αμφιβάλλω…..
  • Στα χρόνια της αποστασίας που ζούμε, δεν ξέρω, ας με θεωρήσετε απαισιόδοξο· Γεννηθήκαμε από γενεά γενεών Ορθοδόξοι και φοβούμαι ότι δεν θα πεθάνουμε Ορθόδοξοι. Σημειώστέ το αυτό….
  • Κινδυνεύει η Ορθοδοξια, δεν είναι αυτό ένα σχήμα λόγου… Επιτρέψατέ μου…να αναφέρω μερικούς κινδύνους…
  • Κινδυνεύει από τις αιρέσεις…..
  • Η μεγαλυτέρα απάτη των αιώνων είναι η ουνία.
  • Προσωπικά δεν έχω τίποτε με κανέναν, για τις μεγάλες ιδέες πολεμό·
  • Πήγε ο πατριάρχης στα Ιεροσόλυμα και κάθισε δίπλα στον ουνίτη πατριάρχη!… Διέλυσαν οι Ουνίτες το Πατριαρχείο των Ιεροσολύμων… Είχε 80.000 Ορθόδοξους αρβόφωνες το Πατριαρχείο και πήραν με διάφορους τρόπους οι ουνίτες, μέχρι στιγμής τις 60.000 και έμειναν 20.000. Τους εξαγόρασαν με χρήματα παπικά….
  • Και τώρα βλέπουν τον πατριάρχη να τρώει μαζί του και να πίνουν και τελείωσε η ιστορία…
  • Θα σβήσουν τα πατριαρχεία προς αίσχος μιας ιεραρχίας η οποία έδωσε όρκο ιερό, να αγωνίζεται υπέρ ιερών και οσίων και τίποτα απ’ αυτά δεν κάνει.
  • Αλλά τι περιμένεις από δεσποτάδες και αρχιεπισκόπους και πατριαρχάδες, -αφήστε, να ανοίξω την καρδιά μου- Έλεγα σήμερα στην Αγία Μαρίνα· Πάνε μέσα στη στοά και γίνονται μασόνοι και κατόπιν γίνονται πατριάρχαι.
  • Αν δεν προσκυνήσουν το διάβολο αυτό της μασονίας, δεν γίνονται πατριάρχαι και δεν καταλαμβάνουν τα ύψιστα αξιώματα εν τη Εκκλησία, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Και το λέω αυτό όχι εκ δειλίας, αλλά από δικαιοσύνη. Γιατι δεν θ’ άφησε ο Θεός τον λαόν του αμάρτυρον στη γενεάν μας….

Ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΔΕΣΠΟΤΑΔΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΟΔΕΧΘΟΥΝ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΕΧΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ:

Συνοδεία Οικουμενικού Πατριάρχη:



1. Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πέργαμου Ιωάννης
2. Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σασίμων Γεννάδιος
3. Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Θεούπολεως Παντελεήμων
4. Πανοσιολογ. Μ. Αρχιδιάκονος Μάξιμος Βγενόπουλος
5. Πανοσιολογ. Διάκονος Ιωακείμ Μπίλλης, Υπογραμματέας Αγίας & Ιεράς Συνοδου
6. Πανοσιολογ. Μ, Ιεροκήρυξ Αρχιμανδρίτης Βησσαρίων Κομζιάς
7. Εντιμώτ. Συμεών Φραντζελάς, Αρχικλητήρ,
8. Εντιμωτ. Νικόλαος ΜαγγΙνας, Δημοσιογράφος
9. Εντιμ. Σταύρος Γαργαρίδης Εκπρόσωπος Νολαίας Ομογένειας της Πόλης



Σεβασιώτατοι Μητροπολίτες

1. Σταγών και Μετεώρων Σεραφείμ
2. Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου Προκόπιος
3. Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς Προκόπιος
4. Θεσσαλονίκης Άνθιμος
5. Περιστερίου Χρυσόστομος
6. Γρεβενών Σέργιος
7. Τρίκκης και Σταγών Αλέξιος
8. Καρπενησίου Νικόλαος
9. Άρτης Ιγνάτιος
10. Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου Ιερόθεος
11. Ααρίσης και Τ υρνάβου Ιγνάτιος
12. Ξάνθης και Περιθεωρίου Παντελεήμων
13. Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεος
14. Ελασσώνος Βασίλειος

15 Καστορίας Σεραφείμ
16. Δημητριάδος και Αλμυρού Ιγνάτιος
17. Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων Κύριλλος
18. Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας Θεόκλητος
19, Σερρών και Νιγρίτης Θεολόγος
20. Σιδηροκάστρου Μακάριος
21. Κέρκυρας και Παξών Νεκτάριος
22 Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας Ιωήλ

23 Αλεξανδρουττόλεως Ανθιμος
24. Νεαπόλεως και Σταυρουττόλεώς Βαρνάβας
25. Σισανίου και Σιατίοτης Παύλος
26. Μεσσηνίας Χρυσόστομος
27. Πολυανής και Κιλκισίου Εμμανουήλ
28. Ζακύνθου Διονύσιος
29. Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού Κύριλλος
30. Λαγκαδά Ιωάννης
31. Δωδώνης Χρυσόστομος
32. Θερμοπυλών Ιωάννης

—-Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Θερμών Δημήτριος.



— Από το Πατριαρχείο Ιεοοσολύμων: Σεβασμιώτατος

Αρχιεπίσκοπος Ιόππης Δαμασκηνός,
Πανεριώτατος Μητροπολίτης Καπιτωλιάδος Ησύχιος.


ΠΗΓΗ: ''ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ - 26/6/12

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ: Σήμερα δημοσιεύθηκε η εξής είδηση που μας λέγει τα εξής:

«Ιεροδιάκονος Μονής του Αγίου Όρους συνελήφθη για παράβαση του νόμου περί όπλων. Πρόκειται για 39χρονο, ο οποίος κατείχε παράνομα ένα αεροβόλο, ένα μονόκαννο κυνηγετικό όπλο, πέντε γεμιστήρες αεροβόλου, τρεις αμπούλες πεπιεσμένου αερίου, 125 μολυβένια σφαιρίδια, πέντε κυνηγετικά φυσίγγια κι ένα ζεύγος χειροπέδες. Η σύλληψή του έγινε χθες το πρωί στην περιοχή της Πυλαίας, στο πάρκινγκ του εμπορικού καταστήματος, όπου είχε σταθμεύσει το αυτοκίνητό του μέσα στο οποίο βρέθηκαν τα παραπάνω αντικείμενα»

Εμείς ψάχνοντας να βρούμε ποιός ήταν ο εν λόγω μοναχός και που ανήκε, διαβάσαμε όλως τυχαίως την κάτωθι ανακοίνωση εκ της Γνησίας αδελφότητος της Μονής Εσφιγμένου (παλαιά αδελφότητα. Αληθεύει;


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σχετικά με την είδηση ότι σήμερα το πρωί 39χρονος ιεροδιάκονος συνελήφθει στην Θεσσαλονίκη. Αφού μετά από έλεγχο στο αυτοκίνητο του, με πινακίδες που ανήκουν στην νέα αδελφότητα των Κατσουλιέρηδων, βρέθηκε ένα μικρό οπλοστάσιο, όπως τα Μ.Μ.Ε αληθώς δηλώνουν.

Η Ιστορική Ιερά Μονή Εσφιγμένου δηλώνει ότι δεν έχει καμία σχέση με την διορισθείσα, από τον Οικουμενικό Πατριάρχη, νέα Ιερά Μονή Εσφιγμένου (Κατσουλιέρηδες). Επιπλέον ότι πρόκειται για αδελφότητα που, η Ιστορική Ιερά Μονή Εσφιγμένου με τον καθηγούμενο της Αρχιμανδρίτη Μεθόδιο έχει καταγγείλει επανειλημμένως, για εγκληματική δράση. Μην ξεχνάτε ότι πρόκειται για τους ίδιους μοναχούς που επιτέθηκαν στο Ιστορικό Μοναστήρι μας χρόνια πριν με λοστούς και βαριές. Μας πήραν το όνομα, όλα τα περουσιακά στοιχεία μας που πια χρηματοδοτούν αυτή την εγκληματική δράση, με φυσική ανοχή και υποστήριξη του Οικουμενικού Πατριάρχη.

Ευχαριστούμε τις αρχές που κατάσχεσαν τα όπλα μιας ακόμη πιθανής προβοκάτσιας εναντίον της Μονής μας, επίσης παρακαλούμε τον Οικουμενικό Πατριάρχη να συλλογιστεί με σύνεση που οδήγησε και τι αποτελέσματα έφερε η «βαφτίση» εν μια νυκτί πέντε μοναχών εκτός Αγίου Όρους σε Εσφιγμενίτες, πιστεύοντας η σκέψη αυτή … θα τον οδηγήσει στην επαναφορά της νομιμότητας υπέρ της Ιστορικής Ιεράς Μονής Εσφιγμενου.

Μας διώκουν, μας απαγορεύουν τα στοιχειώδη (τρόφιμα και φάρμακα) για επιβίωση, μας πήραν το όνομα μας και τα περιουσιακά μας στοιχεία και όμως με τις πράξεις μας δεν εκθέσαμε το περιβόλι της Παναγίας ακόμα και όταν αμυνθήκαμε απέναντι σε λοστούς, βαριές και ψεύτικες καταγγελίες που είχαν προαποφασίσει την φυσική εξόντωση μας.

Καρτερικά υπομείναμε ότι θα έρθει η ώρα που θα δικαιωνόταν η αλήθεια μας. Ο Μοναχισμός είναι αγάπη, προσευχή και μόνο θυσία προς Θεό και άνθρωπο, και όχι ευρωπαϊκά κονδύλια που χρηματοδοτούν offshore, βαριές, λοστούς και όπλα.

Ελπίζουμε στην επαναφορά της νομιμότητας στο Άγιο Όρος έστω και την ύστατη ώρα … τι περιμένει ακόμα το Φανάρι για να διώξει τους Ψευδοεσφιγμενίτες, να βάλουν οι Κατσουλιέρηδες εντός Αγίου Όρους και τάνκ;


Γραφείο Τύπου Ιεράς Μονής Εσφιγμένου - ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ


ΤΕΛΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΔΙΟΤΙ ΔΙ΄ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΕΙΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΑ ΠΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ!!! Ο ΝΟΩΝ ΝΟΕΙΤΩ!!!

ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΡΘΡΟ!




Στο πρόσωπο του Κεχαριτωμένου και Απλού μητροπολίτη Ρασκας και Πριζρενης κ. ΑΡΤΕΜΙΟΥ, δοξάζω τον Θεό, που γνώρισα στις μερες μας εναν ΑΓΙΟ.


Δεν γνωρισα στην ζωη μου συνετωτερο, σωφρονεστερο, ευσεβεστερο, ορθοδοξοτερο κληρικό από τον μητροπολιτη Ωρεων ΚΥΠΡΙΑΝΟ.

Ὁ Ἐπίσκοπος Ἀρτέμιος καὶ ὁ Μητροπολίτης Κυπριανός:

ὑπάρχει ἐνδεχόμενο νὰ δώσουν ἀπὸ κοινοῦ μία ἀξιόπιστη

Ἀντι-οικουμενιστικὴ Μαρτυρία;

+ Ἐπισκόπου Ὠρεῶν Κυπριανοῦ,

Ἀναπληρωτοῦ Προέδρου

Τὶς ἡμέρες αὐτές, στὶς ἀρχὲς τῆς Νηστείας τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων, 5/18.6.2012, συνεδέθη παραδόξως γιὰ μία ἀκόμη φορὰ ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῶν Ἐνισταμένων, ὑπὸ τὸν Σεβασμ. Μητροπολίτην κύριον Κυπριανόν, μὲ τὴν κίνησι τοῦ Ἐπισκόπου Ράσκας καὶ Πριζρένης κ. Ἀρτεμίου τοῦ Πατριαρχείου Σερβίας1.

Θεωροῦμε λοιπόν, ὅτι ἔχει ὡριμάσει πλέον ὁ καιρὸς γιὰ νὰ διατυπώσωμε ὡρισμένες Βασικὲς Ἀρχὲς ἐπὶ τοῦ θέματος αὐτοῦ, προκειμένου, ἐκτὸς τῶν ἄλλων, νὰ ἀποσαφηνισθῆ πλήρως τὸ Πλαίσιο Κριτηρίων, γιὰ μία πιθανὴ ἀπὸ κοινοῦ ἀξιόπιστη Ἀντι-οικουμενιστικὴ Μαρτυρία τῶν δύο Ἀρχιερέων.

* * *

α. Προϋποθέσεις Ἀντι-οικουμενιστικῆς Γνησιότητος

1. Ἐὰν ὁ Ἐπίσκοπος Ράσκας καὶ Πριζρένης κ. Ἀρτέμιος (ἐφ̉ ἑξῆς: +Ἐ.Ρ.Π.Ἀ.), ἀσπάζεται τὴν πολυμερῶς καὶ πολυτρόπως τεκμηριωμένη ἄποψι, ὅτι ὁ Διαχριστιανικὸς καὶ Διαθρησκειακὸς Οἰκουμενισμὸς συνιστᾶ δεινὴ ἐκκλησιολογικὴ ἐκτροπὴ ἐκ τῆς Πατερικῆς καὶ Συνοδικῆς Παραδόσεως, τοὐτέστιν «παναίρεση», τὴν «μεγαλύτερη ἐκκλησιολογικὴ αἵρεση στὴν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας», «μὲ βαρύτατες σωτηριολογικὲς ἐπιπτώσεις»2, τότε φρονεῖ ὀρθῶς.

2. Ἐὰν ὁ +Ἐ.Ρ.Π.Ἀ. ἐξακολουθῆ νὰ σέβεται τὴν θεοφώτιστον ἄποψι τοῦ ἐν Ἁγίοις Γέροντός του π. Ἰουστίνου Πόποβιτς (+ 1979), ὅτι ἡ συμμετοχὴ στὴν Οἰκουμενικὴ Κίνησι ἀποτελεῖ «ἀνήκουστον προδοσίαν», «ἐξευτελισμὸν δουλικόν», «οἰκτρῶς καὶ φρικωδῶς ἀντιαγιοπαραδοσιακὴν στάσιν», «ἀνορθοδοξίαν καὶ ἀντιορθοδοξίαν ἀποκαλυπτικῶς φρικαλέαν», «ταπείνωσιν τερατώδη»3, τότε ὄντως ὀρθοφρονεῖ.

3. Ἐὰν ὁ +Ἐ.Ρ.Π.Ἀ. συμφωνῆ μὲ τὸν ἀείμνηστο Γέροντα Παΐσιον (+ 1994) καὶ τὴν πρακτικήν του, βάσει τῆς ὁποίας «διέκοπτε τὶς σχέσεις του ἤ ἀπέφευγε νὰ δῆ κληρικοὺς ποὺ συμμετεῖχαν σὲ κοινὲς προσευχὲς μὲ ἑτεροδόξους»4, τότε πράγματι ὀρθοπράττει.

4. Ἐὰν ὁ +Ἐ.Ρ.Π.Ἀ. πιστεύη εἰλικρινῶς, ὅτι ἡ ἐν Σερβίᾳ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία εὑρίσκεται σὲ δεινὴ ἐκκλησιολογικὴ πτῶσι μετέχουσα στὴν Οἰκουμενικὴ Κίνησι, ἐφ̉ ὅσον –κατὰ τὴν ὀρθοτομοῦσαν Ἀκαδημαϊκὴν Θεολογίαν- τοῦτο δὲν εἶναι σύμφωνο «πρὸς τὰς θεωρητικὰς ἀρχὰς τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ τὴν μακραίωνα Παράδοσιν Αὐτῆς, ὡς καὶ τὴν διδασκαλίαν καὶ πρᾶξιν τῶν Ἑπτὰ Οἰκουμενικῶν Συνόδων καὶ τῶν μεγάλων Πατέρων Αὐτῆς»5, τότε ὀρθοτομεῖ τὸν λόγον τῆς Ἀληθείας.

5. Ἐὰν ὁ +Ἐ.Ρ.Π.Ἀ. πιστεύη εἰλικρινῶς στὴν πατροπαράδοτη πρᾶξι τῆς Ὀρθοδόξου Ἀποτειχίσεως, ὅπως αὐτὴ ἔχει ἐκφρασθῆ διαχρονικῶς καὶ κυρωθῆ συνοδικῶς, ὡς τοῦ ἐσχάτου καὶ σωτηριώδους μέσου ἀντιμετωπίσεως «πρὸ συνοδικῆς διαγνώσεως»6 μιᾶς αἱρέσεως, τότε βεβαίως καὶ ἀληθῶς ὀρθοδοξεῖ.

6. Ἐὰν ὁ +Ἐ.Ρ.Π.Ἀ. φρονῆ μαζὶ μὲ τὸν Ἅγιο Μᾶρκο Εὐγενικό, δηλαδὴ μὲ ὅλους τοὺς Ἁγίους Πατέρας, ὅτι «ἅπαντες οἱ τῆς Ἐκκλησίας Διδάσκαλοι, πᾶσαι αἱ Σύνοδοι, καὶ πᾶσαι αἱ θεῖαι Γραφαί, φεύγειν τοὺς ἑτερόφρονας παραινοῦσι καὶ τῆς αὐτῶν κοινωνίας διΐστασθαι»7, ἔτι δὲ ὅτι «ὅσον ἀποδιΐσταμαι» τῶν φιλενωτικῶν Λατινοφρόνων, «ἐγγίζω τῷ Θεῷ καὶ πᾶσι τοῖς πιστοῖς καὶ ἁγίοις Πατράσι· καὶ ὥσπερ τούτων χωρίζομαι, οὕτως ἑνοῦμαι τῇ Ἀληθείᾳ καὶ τοῖς ἁγίοις Πατράσι καὶ Θεολόγοις τῆς Ἐκκλησίας»8, τότε ὁπωσδήποτε πατροφρονεῖ.

7. Ἐὰν, τέλος, ὁ +Ἐ.Ρ.Π.Ἀ. ἔχη τὴν πεποίθησιν, ὅτι οἱ ὁποιεσδήποτε ποινές, στὶς ὁποῖες ὑποβάλλονται οἱ ὀρθοδόξως Ἀποτειχισμένοι ἀπὸ τοὺς ἑτερόφρονας καὶ ἑτεροδιδασκάλους, συνιστοῦν διωγμὸν πίστεως9 καὶ ἑπομένως εἶναι ὄχι μόνον ἀντικανονικὲς-ἄκυρες-ἀνυπόστατες, ἀλλὰ καὶ προσελκύουν πλουσιωτέρως τὴν εὐλογίαν τοῦ Θεοῦ10 ἐπὶ τοὺς Ἀποτειχισμένους, τότε δικαίως ἐκφράζει «τὸ τῆς Ἐκκλησίας εὐσεβὲς φρόνημα»11.

* * *

β. Βασικὸ Πλαίσιο Κριτηρίων

1. Ἐφ̉ ὅσον ὁ +Ἐ.Ρ.Π.Ἀ. συγκεντρώνει εἰς ἑαυτὸν τὶς ἑπτὰ ἀνωτέρω ἐπαρκεῖς Προϋποθέσεις Ἀντι-οικουμενιστικῆς Γνησιότητος, τότε οἱ Ἀντι-οικουμενισταὶ τοῦ Πατρίου Ἡμερολογίου ἐν Ἑλλάδι δὲν θὰ εἶχαν καμμίαν ἀπολύτως ἐπιφύλαξι στὸ νὰ κοινωνήσουν πάραυτα μαζί του ἐκκλησιαστικῶς, ὄχι βεβαίως μέσῳ μιᾶς διαδικασίας ἀλληλο-υπαγωγῆς, ἀλλὰ στὴν προοπτικὴ πάντοτε τῆς ἀπὸ κοινοῦ ἐνισχύσεως τοῦ Ἀντι-οικουμενισμοῦκαὶ μιᾶς ἐλπιδοφόρου Ἀντι-οικουμενιστικῆς Μαρτυρίας.

2. Δοθέντων τῶν ἀνωτέρω, ἐγείρονται τὰ ἑξῆς ἐρωτήματα:

• ἆρά γε, ποῖοι εἶναι οἱ λόγοι τῆς ἀρνήσεως ἀπὸ τὸν +Ἐ.Ρ.Π.Ἀ. ἑνὸς τοιούτου ἐνδεχομένου Κοινῆς Μαρτυρίας; ποῖοι εἶναι οἱ λόγοι τῆς σχεδὸν ἀπαξιώσεως τοῦ Μητροπολίτου Κυπριανοῦ καὶ τῆς ὑπ̉ αὐτὸν Ἱερᾶς Συνόδου;

• ἆρά γε, πράττων τοιουτοτρόπως ὁ +Ἐ.Ρ.Π.Ἀ. δὲν αὐτο-αναιρεῖται καὶ αὐτο-εκτίθεται, ἐφ̉ ὅσον δὲν ἐργάζεται κατὰ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ μὲ Συνέπεια-Συνέχεια-Ἀξιοπιστίαἔναντι τῆς Καθολικῆς Συνειδήσεως τῆς Ἐκκλησίας;

3. Ἐν τῇ βεβαιότητι, ὅτι ἡ προσπάθεια τοῦ +Ἐ.Ρ.Π.Ἀ. εἶναι ἀτελής, παρεξηγήσιμος καὶ βραχυπρόθεσμος, ἐφ̉ ὅσον παραβλέπει παραδόξως τὴν συνεργασίαν μὲ ὄντως Ὀρθοδόξους καὶ λησμονεῖ ἀνεπιτρέπτως τὰ στοιχεῖα ἑνὸς Βασικοῦ Πλαισίου Κριτηρίων διασφαλιζόντων τὴν συνεργασία αὐτή, ὑπενθυμίζομε αὐτὰ πρὸς συνειδητοποίησιν τῆς συγγενείας μας, ἡ ὁποία ἀπωθουμένη καὶ κρυπτομένη, βλάπτει αὐτὸν καὶ τὴν προοπτικὴ τῆς κινήσεώς του, ἀλλὰ καὶ τὴν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας.

Πρῶτον. Οἱ Ὀρθόδοξοι Ἀντι-οικουμενισταί, οἱ ἀνήκοντες στὴν Ἐκκλησιαστικὴ Κοινότητα τοῦ Πατρίου Ἡμερολογίου ἐν Ἑλλάδι, ἔχουν ἀποτειχισθῆ νομίμως καὶ κανονικῶς ἀπὸ τοὺς Νεοημερολογίτας Οἰκουμενιστὰς (1924 ἑ.), δηλαδὴ ἔχουν πράξει ὅ,τι πράττει σήμερα μετὰ ἀπὸ ἐνενήντα ἔτη ὁ +Ἐ.Ρ.Π.Ἀ.

• Οἱ πηγὲς μαρτυροῦν, ὅτι οἱ Μεταρρυθμισταὶ τοῦ 1924εἶχαν προσδώσει στὸ Ἡμερολογιακὸ μίαν σαφεστάτη οἰκουμενιστικὴν διάστασιν, ἐφ̉ ὅσον ἐνεργοῦσαν μὲ τὴν αἴσθησι ὅτι ἀποτελοῦν «μέλη τῆς παγχριστιανικῆς ἀδελφότητος»12 καὶ θεωροῦσαν τὸ Νέο Ἡμερολόγιο ὡς «τὸν πρῶτον λίθον διὰ τὸ οἰκοδόμημα τῆς ἑνώσεως πασῶν τῶν ἐκκλησιῶν τοῦ Θεοῦ»12.

Δεύτερον. Οἱ τρεῖς Μητροπολῖται: ὁ Δημητριάδος Γερμανός, ὁ πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος καὶ ὁ Ζακύνθου Χρυσόστομος, κατὰ τὸ ἔτος 1935 ἀπετειχίσθησαν ἀπὸ τοὺς Νεοημερολογίτας Οἰκουμενιστὰςκαὶ συνεκρότησαν καὶ ὠργάνωσαν τὸ Ἀκαινοτόμητον Πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, δηλαδὴ ἔπραξαν ὅ,τι πράττει σήμερα μετὰ ἀπὸ ὀγδοήκοντα ἔτη -καὶ ὀφείλει περαιτέρω νὰ πράξη στὴν Σερβία- ὁ +Ἐ.Ρ.Π.Ἀ.

• Οἱ πηγὲς μαρτυροῦν μὲ ἀπόλυτη σαφήνεια, ὅτι ὁ ἀρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Παπαδόπουλος (+ 1938), δηλαδὴ ὁ Μεταρρυθμιστὴς τοῦ 1924, εἶχε ἐγκολπωθῆ συνειδητὰ τὴν οἰκουμενιστικὴ Ἐγκύκλιο τοῦ 1920 καὶ εἶχε συνεργασθῆ μὲ τὸν καινοτόμο Μελέτιο Μεταξάκη στὶς προοπτικές της, ὥστε νὰ θεωρῆται πρωτοπόρος Οἰκουμενιστὴςκαὶ ὡς ἕνας ἐκ τῶν θεμελιωτῶν τοῦ Παγκοσμίου Συμβουλίου Ἐκκλησιῶν13.

Τρίτον. Ὁ Μητροπολίτης Κυπριανός, ἐξ ἀρχῆς τῆς ἀποτειχίσεως αὐτοῦ (1969), εἶχε βαθεῖαν τὴν ἐπίγνωσιν ὅτι εἶναι Ἀντι-οικουμενιστὴς καὶ ὅτι ἔπρεπε νὰ ἀγωνισθῆ μὲ θεολογικὴ συνέπεια καὶ χωρὶς διλήμματα κατὰ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, στὸν ὁποῖο ἐμπεριέχεται βεβαίως καὶ τὸ Ἡμερολογιακόν·τοῦτο ἐστοίχισε εἰς Αὐτὸν πολλὰς διώξεις καὶ συκοφαντίας, τόσο ἀπὸ τοὺς Καινοτόμους, ὅσο καὶ ἀπὸ τοὺς σφαλλομένους Παλαιοημερολογίτας,δηλαδὴ ἔπραξε (καὶ ἔπαθε) ὅ,τι πράττει (καὶ πάσχει) σήμερα μετὰ ἀπὸ τεσσαράκοντα ἔτη ὁ +Ἐ.Ρ.Π.Ἀ.

• Οἱ πηγὲς μαρτυροῦν, ὅτι ὁ Μητροπολίτης Κυπριανὸς οὐδέποτε ἀνέμενε τὴν νομιμοποίησι καὶ ἐπιβεβαίωσι τῆς ἐκκλησιαστικῆς στάσεώς του ἔναντι τῆς αἱρέσεως ἀπὸ ἐκείνους, οἱ ὁποῖοι φαίνονται μὲν ὅτι ἀγωνίζονται κατὰ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἔχουν ὅμως ἀπολέσει τὴν θεολογικὴ Συνέπεια-Συνέχεια-Ἀξιοπιστία, καθὼς ἐπίσης καὶ τὴν χριστο-αίσθησι τῆς ἱεραποστολικῆς διαστάσεως τοῦ Ὀρθοδόξου Ἀντι-οικουμενισμοῦ, δηλαδὴ ἀπὸ τοὺς ἐνσαρκωτὰς ἑνὸς στείρου καὶ χωρὶς ὅραμα ἀντι-οικουμενισμοῦ.

* * *

Ἐλπίζουμε καὶ εὐχόμεθα εἰλικρινῶς, τόσο οἱ Προϋποθέσεις Ἀντι-οικουμενιστικῆς Γνησιότητος, ὅσο καὶ τὸ Βασικὸ Πλαίσιο Κριτηρίων, στὰ ὁποῖα ἀναφερθήκαμε συνοπτικῶς καὶ ἐπιλεκτικῶς, νὰ ὠθήσουν τοὺς ὁποθενδήποτε Ἀντι-οικουμενιστὰς σὲ μία προσεκτικωτέρα αὐτοκριτική, ὥστε νὰ μὴ παρασύρωνται ἐφ̉ ἑξῆς ἀπὸ ποικίλες προκαταλήψεις καὶ «λόγους περιφερομένους», ἀλλὰ μὲ σεβασμὸ καὶ ἀγάπη νὰ σπεύδουν μετὰ χαρᾶς εἰς ἕνωσιν μὲ ὁμοδόξους πρὸς αὐτοὺς Ἀντι-οικουμενιστάς, τοὺς θεαρέστως ἐνισταμένους κατὰ τῶν «ψευδεπισκόπων καὶ ψευδοδιδασκάλων» Οἰκουμενιστῶν, σπουδάζοντες νὰ ἀπαλλάξουν «σχισμάτων καὶ μερισμῶν τὴν Ἐκκλησίαν»6, χάριτι τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἀμήν!

Νηστεία τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων

9η/22α Ἰουνίου 2012

+ Ἁγίου Κυρίλλου Ἀλεξανδρείας

1. Βλ. ἐνδεικτικῶς Ἱστολόγια: «Ἀκτῖνες» (18.06.2012), «Πατερικὴ Παράδοση» (18.06.2012), «Ἀποτείχιση» (18.06.2012), καὶ «Αὐγουστῖνος Καντιώτης».

2. «Διορθοδόξου Συνεδρίου Θεσσαλονίκης» (20-24.9.2004), θέμα: «Οἰκουμενισμός: Γένεση-Προσδοκίες-Διαψεύσεις», ἐφημερ. «Ὀρθόδοξος Τύπος»,ἀριθ. 1577/17.12.2004, σελ. 5· περιοδ. «Θεοδρομία», Ὀκτώβριος-Δεκέμβριος 2004, σελ. 504-521· περιοδ. «Παρακαταθήκη», ἀριθ. 38/Σεπτέμβριος-Ὀκτώβριος 2004, σελ. 2-12.

3. Πρβλ. «Ὀρθοδοξία καὶ “Οἰκουμενισμός”- Μία Ὀρθόδοξος Γνωμάτευσις καὶ Μαρτυρία τοῦ Ἀρχιμανδρίτου Ἰουστίνου Πόποβιτς», περιοδ. «Κοινωνία»,Μάρτιος-Ἀπρίλιος 1875, σελ. 95-101· ἐφημερ. «Ὀρθόδοξος Τύπος», ἀριθ. 235/1.6.1975.

4. Ἱερομονάχου Ἰσαάκ, Βίος Γέροντος Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου, σελ. 690, Ἅγιος Ὄρος 2004.

5. Ἰωάννου Καρμίρη, Δ.Σ.Μ. τ. Β’, σελ. 953 [1051], ἔκδοσις β’, Graz-Austria 1968.

6. ΙΕ’ Ἱεροῦ Κανόνος τῆς Πρωτοδευτέρας Ἁγίας Συνόδου (861, ἐπὶ Μ. Φωτίου Κωνσταντινουπόλεως).

7. Ἁγίου Μάρκου Ἐφέσου, PG τ. 160, στλ. 101CD.

8. Ἁγίου Μάρκου Ἐφέσου, PG τ. 160, στλ. 536CD.

9. Βλ. Ἁγίου Μαξίμου Ὁμολογητοῦ, PG τ. 90, στλ. 128D.

10. Βλ. Ὁσίου Νικοδήμου Ἁγιορείτου, Ἱερὸν Πηδάλιον, σελ. 30, ἔκδοσις ζ’, Ἀθῆναι 1970.

11. Ζ’ Ἁγίας Οἰκουμενικῆς Συνόδου, «Συνοδικὸν Ὀρθοδοξίας».

12. Διονυσίου Μ. Μπατιστάτου (ἐπιμέλ.), Πρακτικὰ καὶ Ἀποφάσεις τοῦ ἐν Κωνσταντινουπόλει Πανορθοδόξου Συνεδρίου (10.5-8.6.1923), σελ. 72 καὶ 189, Ἀθῆναι 1982.

13. Βλ. Ἀντωνίου Μ. Παπαδοπούλου, «Ἡ στάσις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἔναντι τῶν Σχέσεων τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας πρὸς τοὺς Ἑτεροδόξους», στὸ Μαρτυρία καὶ Διακονία τῆς Ὀρθοδοξίας Σήμερα, τ. ΙΙ, σελ. 85-87, ἐκδόσεις «Ἀδελφῶν Κυριακίδη», Θεσσαλονίκη 1998· Ἀρχιμ. Θεοκλήτου Α. Στράγκα, Ἐκκλησίας Ἑλλάδος Ἱστορία..., τ. Β’, σελ. 901-914, Ἀθῆναι 1970.