Στο 17.20 ερωτά ο κ. Σούρλας:
«Εσείς πιστεύετε ότι ο Οικ. Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος έχει κάνει δογματικές υποχωρήσεις; έχει κάνει κάποια λάθη στην προσέγγιση με τους Ρωμαιοκαθολικούς;».
και απαντά ο π. Γαβριήλ:
«Όχι δεν το πιστεύω αυτό και δεν αποδεικνύεται από πουθενά! Ο Πατριάρχης δεν έχει κάνει δογματικές παρεκκλίσεις και πολύ σημαντικότερο δογματικές υποχωρήσεις. Εάν σαν άνθρωπος στην προσωπική του ζωή, όπως όλοι οι άνθρωποι έχει κάνει κάποια μεμπτά, αυτό είναι θέμα προσωπικό και θέμα αυτού και του πνευματικού του. Στα θέματα όμως της πίστεως ο Πατριάρχης δεν ομιλεί μόνος του, δεν είναι Πάπας. Ο Πάπας ομιλεί εκ καθέδρας και βγάζει, αποφασίζει εκ καθέδρας και βγάζει τα δόγματα της Καθολικής Εκκλησίας. Ο Πατριάρχης δεν είναι μόνος του, υπάρχει Σύνοδος, υπάρχουν οι άλλες Τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες και Σύνοδοι, υπάρχουν οι διάφορες επιτροπές που διαχειρίζονται αυτά τα θέματα, και σαφώς ελέγχεται και δεν γίνεται τυχαία το γεγονός ότι διατηρείται η ενότητα μεταξύ των Ορθοδόξων Εκκλησιών είναι αποδεικτικό του ότι διατηρείται και η αλήθεια. Και ένα άλλο αντίθετο παράδειγμα το γεγονός ότι οι παλαιομερολογίτες δεν έχουν ενότητα αλλά διασπώνται καθημερινώς είναι και ένα δείγμα ότι δεν έχουν την αλήθεια».
Μάλιστα! Τα ακούν αυτά οι διάφοροι ''αντιοικουμενιστές'' εκ του χώρου του Νέου ημερολογίου; Τι κάθεστε και γράφετε, γράφετε, γράφετε! Ακούς Σεβασμιώτατε Σεραφείμ; Ακούς π. Θεόδωρε Ζήση; Ακούς π. Γεώργιε Μεταλληνέ και λοιποί; Ο Πατριάρχης δεν κάνει ούτε δογματικές παρεκκλίσεις, ούτε δογματικές υποχωρήσεις! Και το πιο σημαντικό; Και απευθυνόμαστε τώρα εις τον Πειραιώς Σεραφείμ! Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΔΕΝ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ! μας λέγει ο π. Γαβριήλ! Άσχετα αν εσείς γράφετε το αντίθετον! Μάλλον δεν σας έχει αναγνώσει ο π. Γαβριήλ, ή εσείς λέτε ψεύδη! Όσο δια τα περί ''ενότητος'' των Οικουμενιστών και μη ενότητος των παλ/των, έχουμε να πούμε ότι μία τέτοια ενότητα ΔΕΝ ΤΗΝ ΘΕΛΟΥΜΕ! Προτιμούμε να είμαστε μαλωμένοι μεταξύ μας αλλά να είμαστε Ορθόδοξοι, παρά να είμαστε ενωμένοι με το ψεύδος, ή μάλλον με τον Οικουμενισμό! διότι όπως λέγει και ο π. Γαβριήλ: «Στα θέματα όμως της πίστεως ο Πατριάρχης δεν ομιλεί μόνος του, δεν είναι Πάπας. Ο Πάπας ομιλεί εκ καθέδρας και βγάζει, αποφασίζει εκ καθέδρας και βγάζει τα δόγματα της Καθολικής Εκκλησίας. Ο Πατριάρχης δεν είναι μόνος του, υπάρχει Σύνοδος, υπάρχουν οι άλλες Τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες και Σύνοδοι, υπάρχουν οι διάφορες επιτροπές που διαχειρίζονται αυτά τα θέματα, και σαφώς ελέγχεται και δεν γίνεται τυχαία το γεγονός ότι διατηρείται η ενότητα μεταξύ των Ορθοδόξων Εκκλησιών είναι αποδεικτικό του ότι διατηρείται και η αλήθεια». Τέτοια ενότητα εκκλησιαστική και τέτοια ''αλήθεια'' δεν την θέλουμε!
Βἐβαια ο π. Γαβριήλ ακολουθεί πιστά τον Οικ. Πατριάρχη ο οποίος αναφέρει πρός τον Ιερώνυμο (ζητώντας την τιμωρία των ''αντιοικουμενιστών'') λέγωντας:
«Ἡ καθ' Ὑμᾶς Ἁγιωτάτη Ἐκκλησία, Μακαριώτατε Ἀδελφέ, συνῳδὰ καὶ ταῖς προβλεπομέναις ἐν τῷ Ἱδρυτικῷ τῆς Αὐτοκεφαλίας αὐτῆς Τόμῳ δεσμεύσεσιν αὐτῆς, ἱστορικῶς ἀνέκαθεν συνεπορεύθη μετὰ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ἐν πᾶσι τοῖς κατὰ καιροὺς ἀναφυομένοις εὐρυτέροις καὶ γενικωτέροις ἐκκλησιαστικοῖς ζητήμασι, διορθοδόξοις, διαχριστιανικοῖς καὶ ἄλλοις, συμμετέσχε δὲ μάλιστα εἰς τὰς θεωρηθείσας καὶ ὁμοφώνως πανορθοδόξως ληφθείσας ἀποφάσεις περὶ συμμετοχῆς εἰς τοὺς ἐν λόγῳ διαλόγους καὶ ἐν γένει εἰς τὴν λεγομένην Οἰκουμενικὴν Κίνησιν.»
«Μακαριώτατε,
Αι
μετά των ετεροδόξων επαφαί, περιλαμβανομένων των μετ’ αυτών θεολογικών
διαλόγων, δεν αποτελούσιν ενεργείας ωρισμένων Εκκλησιών ή προσώπων,
αλλά, ως είπομεν, συνοδικάς αποφάσεις πασών ανεξαιρέτως των Ορθοδόξων
Εκκλησιών, περιλαμβανομένης και της καθ’ Υμάς Αγιωτάτης Εκκλησίας της
Ελλάδος, ως είναι η ομόφωνως απόφασις της Γ’ Προσυνοδικής Πανορθοδόξου
Διασκέψεως (1986) και αι υπογραφείσαι και συνημμένως εν αντιγράφω
αποστελλόμεναι συμφωνίαι επί του περιεχομένου του μετά της
Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας θεολογικού ημών διαλόγου».
Τι χρείαν έχομεν μαρτύρων;
«Ἡ καθ' Ὑμᾶς Ἁγιωτάτη Ἐκκλησία, Μακαριώτατε Ἀδελφέ, συνῳδὰ καὶ ταῖς προβλεπομέναις ἐν τῷ Ἱδρυτικῷ τῆς Αὐτοκεφαλίας αὐτῆς Τόμῳ δεσμεύσεσιν αὐτῆς, ἱστορικῶς ἀνέκαθεν συνεπορεύθη μετὰ τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ἐν πᾶσι τοῖς κατὰ καιροὺς ἀναφυομένοις εὐρυτέροις καὶ γενικωτέροις ἐκκλησιαστικοῖς ζητήμασι, διορθοδόξοις, διαχριστιανικοῖς καὶ ἄλλοις, συμμετέσχε δὲ μάλιστα εἰς τὰς θεωρηθείσας καὶ ὁμοφώνως πανορθοδόξως ληφθείσας ἀποφάσεις περὶ συμμετοχῆς εἰς τοὺς ἐν λόγῳ διαλόγους καὶ ἐν γένει εἰς τὴν λεγομένην Οἰκουμενικὴν Κίνησιν.»
«Μακαριώτατε,
Τι χρείαν έχομεν μαρτύρων;
Όντως υπάρχει αλήθεια! Και αυτή είναι ότι όλες οι Τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες κλίνουν ''γόνυ'' εις τον Οικουμενισμό! Οι παλαιοημερολογίτες όντως δεν την έχουν αυτήν την ''αλήθεια''! Κρατήστε την δια εσάς! Τα ''σχίσματα'' όμως αυτά δηλώνουν και μίαν άλλην αλήθειαν που δεν την αναφέρει ο π. Γαβριήλ! Ποιάν; Ότι «ἡ λυσσαλέα αἵρεση εἶναι ἡ αἰτία καί τῶν τότε, ὅπως καί σήμερα, σχισμάτων καί ἐρεσχιλιῶν μεταξύ τῶν Ὀρθοδόξων πού ἔπληττε τό ὑγιαῖνον μέρος τῆς Ὀρθοδοξίας», όπως μαρτυρεί ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης! (Ἐδῶ εἶναι ἀπαραίτητο νά διευκρινισθεῖ ὅτι τά σχίσματα αὐτά δέν νοοῦνται ὡς σχίσματα ἀπό τήν αἱρετική εἰκονομαχική ἐκκλησία τῆς Κωνσταντινουπόλεως, ἀλλ' ὡς διαιρέσεις μεταξύ τῶν Ὀρθοδόξων).
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου