Τρίτη 12 Μαρτίου 2013

ΧΑΡΗΚΑΝ ΟΙ ΦΙΛΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ;


ΧΑΡΗΚΑΝ ΟΙ ΦΙΛΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ;;

Και πως έγινε αυτό;;;;
 Διαβάστε λοιπόν που οφείλεται η χαρά τους!!

Λέγουν:

«Η φετινή ποιμαντορική εγκύκλιος του Μητροπολίτου Πειραιώς επ’ αφορμή της ημέρας της Κυριακής της Ορθοδοξίας πόρρω απέχει της πρόσφατης καθ’ υπέρβασιν λειτουργικής ανάγνωσης πρόσθετων αναθεμάτων από άμβωνος υπό του ιδίου. Ο Σεβασμιώτατος, κινούμενος ήδη σε έναν δρόμο μιας πλέον - ευχάριστης για πολλούς και αισιόδοξης προοπτικής, τον οποίον ων τίμιος θα ακολουθεί περισσότερο στο εξής βλέποντας το ακατάστατον των ποικιλώνυμων φονταμενταλιστών, που τη μια μέρα τον λιβανίζουν και την επόμενη τον καθυβρίζουν, ως επισυνέβη τώρα τελευταία – νηφάλιας προσέγγισης των θεολογικών και εκκλησιαστικών πραγμάτων, εξέδωσε τη σχετική εγκύκλιο αναφερόμενος στο θέμα του Οικουμενισμού, τον οποίο χαρακτηρίζει ως «παναίρεση» και τη μεγαλύτερη αίρεση της εποχής μας, ακολουθώντας μια συγκεκριμένη βιβλιογραφία την οποία και παραθέτει.
Αν και προσωπικά δεν είμαι ιδιαίτερα ευχαριστημένος με τον τρόπο ανάπτυξης του εν λόγω θέματος και δη με τη συγκεκριμένη βιβλιογραφική – επιστημονική του κάλυψη, θα έλεγα ότι σε γενικές γραμμές είναι ένα κείμενο δομημένο πάνω σε μια σταθερή βάση και ακολουθεί μια συνεπή γραμμή και στοχοθεσία απ’ αρχής μέχρι τέλος....
Σε κάθε περίπτωση, όμως, το κείμενο είναι μια συμπυκνωμένη παράθεση θεολογικών – εκκλησιολογικών επίκαιρων ζητημάτων για τα οποία δεν έχει ξεκινήσει, ως θα όφειλε, ένας αξιόλογος και νηφάλιος, ώριμος πλέον και επιβεβλημένος, διάλογος. Και εδώ κατ’ εμέ έγκειται περισσότερο η αξία της ποιμαντορικής αυτής εγκυκλίου. Ο Σεβασμιώτατος προσπαθεί όχι τόσο να προστατέψει το ποίμνιό του, το οποίο εξάπαντος δεν κινδυνεύει να μολυνθεί από τον οικουμενισμό τη στιγμή τούτη, όσο να εκπέμψει μια εναγώνια, πλην υποφώσκουσα, κλήση για θεολογικό διάλογο και διασάφηση εκκρεμών σχετικών ζητημάτων. Διότι, εφόσον θέλουμε να είμεθα άπαντες εν Πνεύματι δίκαιοι, αν ισχύουν έστω και επ’ ελάχιστον ορισμένες από τις ενστάσεις του Επισκόπου μέσα στις συνειδήσεις, πρακτικές και προοπτικές ορισμένων μελών (κυρίως ποιμένων) της Εκκλησίας, τότε οπωσδήποτε έχουμε πρόβλημα και χρήζει ταχείας θεραπείας.». 

Συνοψίζοντας έχουμε τα εξής χαροποιά στοιχεία δια τους φιλοοικουμενιστάς, όπως τα λέγουν οι ίδιοι:

1. Η Εγκύκλιος απέχει πολύ από τα αναθέματα που εκφώνησε ο ίδιος. (κατά τους φιλοοικουμενιστάς! Μην βιάζεστε όμως! Δεν ήρθε ακόμα η Κυριακή της Ορθοδοξίας)!!
2. Βλέπει (ο Πειραιώς) και το ακατάστατον των φονταμενταλιστών χριστιανών που μια τον λιβανίζουν και μια τον καθυβρίζουν!!! (Δεν το ξέραμε! Μήπως πρέπει να γίνουμε και ΠΡΟΣΩΠΟΛΑΤΡΕΣ);;
3. Το κείμενο (του Πειραιώς) είναι δομημένο σε σταθερή βάση και ακολουθεί μια συνεπή γραμμή.
4. Το κείμενο, τρόπον τινά, ζητά από μόνο του έναν αξιόλογο, νηφάλιο, και ώριμο διάλογο! (Για ποιό πράγμα άραγε να συνδιαλεχθούν;;)
5. Ο Σεβασμιώτος με την εγκύκλιον ταύτην (τώρα έγινε Σεβάσμιος ο Πειραιώς), δεν προσπαθεί να προστατέψει το ποίμνιο από έναν ακίνδυνο Οικουμενισμό που δεν μολύνει κανέναν, αλλά προσπαθεί να κάνει μια κλήση για θεολογικό διάλογο και διασάφηση εκκρεμών ζητημάτων!!

Πιστεύουμε ότι περαιτέρω σχολιασμός του κειμένου είναι περιττός! Οι σημειώσεις με κόκκινο που κάναμε εις το κείμενο, ομιλούν από μόνες τους!!!


Πηγἠ του άρθρου που σχολιάσαμε: http://panagiotisandriopoulos.blogspot.gr/2013/03/blog-post_12.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου