Στο άρθρο μας «ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ» αναφέραμε κάποια βήματα που πρέπει να γίνουν ως απαραίτητη προϋπόθεση για την θεραπεία της μεγάλης πληγής στο σώμα της Εκκλησίας, δηλαδή το ημερολογιακό σχίσμα, το οποίο προκάλεσε η παναίρεση του Οικουμενισμού με την εισαγωγή του νέου ημερολογίου.
Τα βήματα αυτά
είναι (αντιγράφουμε από το προαναφερόμενο άρθρο):
«Στον χώρο του
νέου ημερολογίου:
Βήμα 1ο: Να
αποκαλυφθούν οι Ιεράρχες που πρεσβεύουν οικουμενιστικά και άλλα αιρετικά δόγματα
και οι υπόλοιποι Ιεράρχες που εκφράζονται ευθαρσώς κατά του οικουμενισμού, να
πάψουν να έχουν επικοινωνία με τους οικουμενιστές. Είναι υποκρισία να πολεμά
κανείς στα λόγια την αίρεση και ταυτόχρονα να έχει κοινωνία με τον
αιρετικό.
Βήμα 2ο: Να
λαλήσουν οι θέλοντες να θεωρούνται ορθόδοξοι Ιεράρχες και οι μορφωμένοι και
ενάρετοι ιερείς και μοναχοί, ως μία γροθιά τον λόγο της αληθείας, ενημερώνοντας
το ποίμνιό τους, μη φοβούμενοι μήπως στερηθούν τον κρατικό μισθό, αλλά ούτε και
την «δόξα» των ανθρώπων.
Βήμα 3ο: Εάν
δεν υπάρχει δράση από την Ιερά Σύνοδο και τους Επισκόπους, να αρχίσουν, από
ιερείς, μοναχούς και λαϊκούς, αποτειχίσεις άμεσα, ως απαραίτητο μέτρο για την
διαφύλαξη της Ορθοδοξίας. Παράλληλα, επιστροφή στο παλαιό εορτολόγιο, αφενός για
την ενότητα του Ακαινοτομήτου Πληρώματος, αφετέρου για την διαφοροποίησή του,
από τους αιρετικούς και σχισματικούς οικουμενιστές.
Στον χώρο του
παλαιού ημερολογίου:
Βήμα 1ο: Να
αποκαλυφθούν όλες οι παρατάξεις, με σκοπό να ξεκαθαρίσει ποιες από αυτές έχουν
έγκυρες χειροτονίες και ποιες αποτελούνται από
αυτοχειροτόνητους.
Βήμα 2ο: Οι
παρατάξεις που έχουν διαδοχή να συνέλθουν σε διάλογο ενότητος με σκοπό την ένωση
σε ΜΙΑ, με βάση την κρυστάλλινη εκκλησιολογία του ομολογητού πρώην Φλωρίνης
Χρυστοστόμου (=να δεχτούν δηλαδή ότι δεν αποτελούν μία ξεχωριστή Εκκλησία, αλλά
το Ακαινοτόμητο Πλήρωμα της Εκκλησίας της Ελλάδος).
Βήμα 3ο: Με
ξεκάθαρη πλέον εκκλησιολογία να μεριμνήσουν μαζί με τους αποτειχισμένους
αδελφούς (που πλέον θα βρίσκονται επί το αυτό και λόγω κοινού εορτολογίου), να
στείλουν υπομνήματα σε όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες, εν όψει της Αγίας και
Μεγάλης Συνόδου, για τα θέματα αυτά της πίστεως».
Και για όσα
αφορούν τα βήματα στο χώρο του νέου ημερολογίου, καλό θα είναι να αναλάβουν
δράση οι ανήκοντες στον χώρο αυτό. Εμείς ως ανήκοντες στο χώρο του Πατρίου
Ημερολογίου, θα ασχοληθούμε με τα του οίκου μας.
Αναλύοντας το
πρώτο βήμα θα μιλήσουμε ξεκάθαρα για τον ενδοπαλαιοημερολογιτικό διχασμό, για
τις λεγόμενες «παρατάξεις» και για τις αιτίες της δημιουργίας αυτών, καθώς και
για τον τρόπο της άρσης της πολυδιάσπασης. Με το πρώτο αυτό βήμα αφενός μεν θα
φανεί η αλήθεια για τον κατακερματισμό του Ακαινοτομήτου Πληρώματος και αφετέρου
θα καταρριφθεί το ψεύδος ορισμένων νεοημερολογιτών περί «δεκάδων
αλληλοαναθεματιζομένων παρατάξεων».
Ως γνωστόν το
1924 με την εισαγωγή του Γρηγοριανού ημερολογίου στην εκκλησιαστικη ζωή,
παρανόμως και μονομερώς, από τον τότε Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Χρυσόστομο
Παπαδόπουλο, χιλιάδες πιστοί αντέδρασαν στην καινοτομία αυτή.
Οι
«παλαιοημερολογίτες» (όπως τους απεκάλεσαν περιφρονητικά) ή «Γ.Ο.Χ.» («Γνήσιοι
Ορθόδοξοι Χριστιανοί» όπως οι ίδιοι απεκάλεσαν εαυτούς) είναι ουσιαστικά το
Ακαινοτόμητο (αυτό που δεν δέχθηκε την καινοτομία δηλαδή) Πλήρωμα
της Εκκλησίας της Ελλάδος, της οποίας «την φαεινήν και αλύμαντον πλευράν
της»[1]
αποτελεί.
Ο σκοπός του
Ιερού Αγώνος του Ακαινοτομήτου Πληρώματος ήταν και είναι η ειρήνευση της
Εκκλησίας. Αυτός ο αγώνας θα εκπληρωθεί όταν η καινοτομούσα Ιεραρχία επαναφέρει
το Παλαιό Ημερολόγιο και καταδικάσει την αίρεση και τους φορείς του
Οικουμενισμού, λόγω και έργω. Τότε τα μέλη του Ακαινοτομήτου Πληρώματος θα
αποκαταστήσουν πλήρως την κοινωνία τους με την Ιεραρχία. Έως τότε όμως έχουν το
δικαίωμα να αποτελούν ξεχωριστή θρησκευτική κοινότητα με δικούς τους Επισκόπους
και ιερείς.
Κατά τα έτη
1924-1935 στο Ακαινοτόμητο Πλήρωμα δεν υπήρχαν Αρχιερείς. Οι πιστοί είχαν
οργανωθεί στην «Ελληνική Θρησκευτική Κοινότητα των Γ.Ο.Χ.».
Το 1935 τρεις
Επίσκοποι, ο πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος, ο Δημητριάδος Γερμανός και ο Ζακύνθου
Χρυσόστομος, διαχώρισαν τις ευθύνες τους από την υπόλοιπη Ιεραρχία, ακολούθησαν
το Παλαιό Ημερολόγιο και τέθηκαν επί κεφαλής του Ακαινοτομήτου Πληρώματος.
Επίσης χειροτόνησαν άλλους τέσσερις Επισκόπους με απώτερο σκοπό να πιέσουν την
καινοτομούσα Ιεραρχία να επαναφέρει το Παλαιό Ημερολόγιο. Όμως ο Αρχιεπίσκοπος
Αθηνών Χρυσόστομος Παπαδόπουλος με τη βοήθεια της κρατικής εξουσίας επέβαλε τη
θέλησή του και διατήρησε το σχίσμα που δημιούργησε ο ίδιος το
1924.
Παράλληλα
τρεις, από τους επτά, Αρχιερείς εγκατέλειψαν τον Ιερό Αγώνα. Εκτός αυτού
δημιουργήθηκε και άλλο ζήτημα. Οι τότε υπεύθυνοι της Ελληνικής Θρησκευτικής
Κοινότητος δεν ήθελαν να παραδώσουν στους Αρχιερείς την ηγεσία του αγώνος.
Αρκετοί από τους απλούς πιστούς μετά από 11 χρόνια διώξεων, φυλακίσεων και
εξευτελισμών, είχαν την πεποίθηση ότι οι διώκτες τους νεοημερολογίτες ήταν και
ενεργεία αιρετικοί[2]. Τις
απόψεις αυτές πρέσβευαν και δύο από τους νεοχειροτονηθέντες Επισκόπους οι
Βρεσθένης Ματθαίος και Κυκλάδων Γερμανός.
ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ
ΤΟΥ 1937
Το 1937 οι
Επίσκοποι Βρεσθένης Ματθαίος και Κυκλάδων Γερμανός αποσχίζονται από τους
Αρχιερείς που τους χειροτόνησαν (Δημητριάδος Γερμανό και πρώην Φλωρίνης
Χρυσόστομο) για εκκλησιολογικούς λόγους. Θεωρούσαν δηλαδή πως οι νεοημερολογίτες
με την αλλαγή του ημερολογίου κατέστησαν αυτομάτως αιρετικοί και ότι η Θεία Χάρη
δεν ενεργεί πλέον σε αυτούς, με αποτέλεσμα τα Μυστήριά τους να είναι άκυρα. Την
εσφαλμένη αυτή εκκλησιολογία αναίρεσε αναλυτικά ο πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος με
την Ποιμαντορική Εγκύκλιο της 1-6-1944 και με Διασαφητικήαυτής.
Με το σχίσμα
του 1937 δημιουργήθηκαν φαινομενικά δύο παρατάξεις «παλαιοημερολογιτών». Οι
λεγόμενοι «φλωρινικοί» και οι ματθαιϊκοί. Στην πραγματικότητα όμως το
Ακαινοτόμητο Πλήρωμα υφίστατο υπό την ηγεσία του πρώην Φλωρίνης και ενίστατο
ΚΑΝΟΝΙΚΩΣ κατά του νεοημερολογιτικού σχίσματος, ενώ με το ματθαιϊκό σχίσμα
δημιουργήθηκε ΠΑΡΑΣΥΝΑΓΩΓΗ[3].
Το 1948 ο
μόνος εναπομείνας στην παρασυναγωγή αυτή Βρεσθένης Ματθαίος (ο Κυκλάδων Γερμανός
είχε ήδη διακόψει την κοινωνία μαζί του και αργότερα προσεχώρησε στον πρώην
Φλωρίνης) χειροτόνησε ΜΟΝΟΣ του επισκόπους και ανακηρύχθηκε «Αρχιεπίσκοπος
Αθηνών και πάσης Ελλάδος».
Το 1971 οι
επίσκοποι της ματθαιϊκής παράταξης απευθύνθηκαν στην Σύνοδο της εν Αμερική
Εκκλησίας των Ρώσων της Διασποράς και έλαβαν από αυτήν την ΧΕΙΡΟΘΕΣΙΑ[4]θεραπεύοντας
έτσι τις υφ’ ενός παράνομες χειροτονίες.
Οι Ρώσοι
Ιεράρχες έθεσαν ως προϋπόθεση της αναγνωρίσεως των ματθαιϊκών χειροτονιών την
επιστροφή αυτών και ένωση με τους υπόλοιπους Ορθοδόξους του Πατρίου Εορτολογίου
από τους οποίους αποσχίσθηκαν το 1937. Οι ματθαιϊκοί όμως μετά την χειροθεσία
όχι μόνο δεν ενώθηκαν με τους αδελφούς τους (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων), αλλά
αφού θριαμβολόγησαν πως δήθεν η Ρωσική Εκκλησία της Διασποράς επιβράβευσε την…
Ορθοδοξία τους, εν τέλει αποκήρυξαν και αυτήν ακόμη και την χειροθεσία
χαρακτηρίζοντάς την ως αχρείαστη και βλάσφημη, κόβοντας έτσι και κάθε δεσμό με
τους Ρώσους της Διασποράς, οι οποίοι βεβαίως έχουν και αυτοί μερίδιο ευθύνης
στον χειρισμό του όλου θέματος. Με την αποκήρυξη όμως της κοινωνίας με τους
Ρώσους της Διασποράς η εξ αυτών χειροθεσία τους, θεωρείται ως μη γενόμενη[5]και
επομένως παραμένουν υπόδικοι[6].
Το 1995 οι
ματθαιϊκοί με αφορμή την προσκύνηση ή όχι κάποιων εικόνων, διασπάστηκαν σε δύο
μερίδες. Η πρώτη, του τότε «Αρχιεπισκόπου» Ανδρέα, ήδη κεκοιμημένου, είναι από
το 2005 χωρισμένη σε δύο υποπαρατάξεις, του «Αρχιεπισκόπου» Νικολάου Μεσσιακάρη
(ανεπίσημη ιστοσελίδα oprotoklitos.blogspot.com)
και του «Μεσογαίας» Κηρύκου Κοντογιάννη (επίσημη ιστοσελίδα
www.churchgoc.org). Η δεύτερη,
του επίσης κεκοιμημένου, «Μεσσηνίας» Γρηγορίου, είναι επίσης διεσπασμένη από το
2002 σε δύο υποπαρατάξεις, του, διαδόχου του «Μεσσηνίας», «Θηβών» Χρυσοστόμου
Τζανή (ανεπίσημη ιστοσελίδα churchgoc.blogspot.com) και του
«Θεσσαλονίκης» Χρυσοστόμου Μητρόπουλου (ανεπίσημη ιστοσελίδα
www.egoch.org). Η κάθε μία
από τις παραπάνω ματθαιϊκές παρατάξεις θεωρεί εαυτήν ως τη Μία, Αγία, Καθολική
και Αποστολική Εκκλησία και όλους τους υπόλοιπους σχισματοαιρετικούς και
αναθεματισμένους…
ΟΙ ΥΠΟ ΤΟΝ
ΠΡΩΗΝ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ
Το
Ακαινοτόμητο Πλήρωμα της Εκκλησίας της Ελλάδος, το οποίο εποίμανε θεοφιλώς ο
αείμνηστος πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος Καβουρίδης συνέχισε την πορεία του,
αγωνιζόμενο κανονικώς και θεαρέστως, μέχρι της οσίας κοιμήσεως του ηγέτου του
Ιερού Αγώνος, η οποία συνέβη κατά το έτος 1955. Κατά την πενταετία 1955-1960 και
για ακόμη μία φορά το Ακαινοτόμητο Πλήρωμα έμεινε χωρίς Επισκόπους[7]
και την διοίκηση είχε αναλάβει ιερατική Εκκλησιαστική Επιτροπή.
Το
1960 ο Ακάκιος Παππάς χειροτονήθηκε Επίσκοπος στην Αμερική, από δύο Επισκόπους
της Εκκλησίας των Ρώσων της Διασποράς[8]και
αναλαμβάνει την ηγεσία του Ακαινοτομήτου Πληρώματος. Το
1963 κοιμήθηκε ο Ακάκιος και ανέλαβε την ηγεσία ο Επίσκοπος Αυξέντιος. Επί
εποχής Αυξεντίου υπήρξε σοβαρώτατη εκκλησιολογική παρεκτροπή της ηγεσίας του
Ακαινοτομήτου Πληρώματος, αφού διακηρύχθηκε η ματθαιϊκή εκκλησιολογία.
Επίσκοποι, ιερείς, μοναχοί και λαϊκοί αντέδρασαν και διέκοψαν την κοινωνία με
την Σύνοδο του Αυξεντίου. Η αντίδραση αυτή, η οποία αφορούσε όχι μόνο την
εκκλησιολογική παρεκτροπή της επισκοπικής ηγεσίας, αλλά επίσης και τις
ατασθαλείες αυτής, την μη καταδίκη της αγιομάχου και βλασφήμου Μαγδαληνής
Μοναχής, την χειροτονία ή αποδοχή εκ του χώρου του νέου ημερολογίου ανηθίκων στοιχείων[9],
κορυφώθηκε το 1979, σε μια προσπάθεια κάθαρσης του Ιερού Αγώνος με την
δημιουργία νέας Συνόδου, στην οποία ανήκαν και οι τότε χειροτονηθέντες Επίσκοποι
Κυπριανός και Καλλίνικος, για τους οποίους θα αναφερθούμε παρακάτω.
Μετά από
πολλές προστριβές και διαδικασίες[10], συμβαίνουν τα εξής:
Το 1984
ο Επίσκοπος Κυπριανός διακόπτει την κοινωνία με τους υπολοίπους συνεπισκόπους
του, τους οποίους καταγγέλει για σοβαρές παρεκτροπές και αντικανονικές πράξεις.
Παράλληλα συνεχίζει την πορεία του πάνω στις εκκλησιολογικές γραμμές του πρώην
Φλωρίνης Χρυσοστόμου με μια σημαντική μερίδα του Ακαινοτομήτου Πληρώματος να τον
ακολουθεί (επίσημη ιστοσελίδα www.synodinresistance.org/)
Το 1985
καθαιρείται ο Αυξέντιος και αναλαμβάνει την ηγεσία ο Επίσκοπος Χρυσόστομος
Κιούσης. Μαζί του συντάσσονται και τα περισσότερα μέλη του Ακαινοτομήτου
Πληρώματος. Σήμερα της μερίδος αυτής ηγείται ο Επίσκοπος Καλλίνικος (επίσημη
ιστοσελίδα http://ecclesiagoc.gr/).
Μεταξύ των
δύο αυτών Τμημάτων του Ακαινοτομήτου Πληρώματος γίνονται τα τελευταία χρόνια
ενέργειες για την ένωση τους. Δεν υπάρχουν διαφορές σε θέματα Πίστεως, παρά
μόνο στο πως αντιμετωπίζουν τους καινοτόμους. Η ένωση μπορεί να επιτευχθεί πάνω
στις διαχρονικές πατερικές εκκλησιολογικές αρχές του πρώην Φλωρίνης Χρυσοστόμου,
οι οποίες είναι απόρροια του αντικειμενικού σκοπού του Ιερού Αγώνος στον οποίο
αναφερθήκαμε.
Το 1995 μία
μερίδα Επισκόπων χωρίζεται από την Σύνοδο του Χρυσοστόμου Κιούση για διάφορα
ιάσιμα θέματα. Η μερίδα αυτή ποιμαίνεται σήμερα από τον Επίσκοπο Μακάριο
(επίσημη ιστοσελίδα http://ec-goc.gr/). Γίνονται
προσπάθειες να εξαλειφθεί αυτός ο χωρισμός, πράγμα το οποίο ευχόμαστε ολοψύχως,
αφού δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές. Αρκεί μόνο να υπάρξει ταπεινό φρόνημα
και πνεύμα αγάπης.
Αυτές οι
τρεις Σύνοδοι είναι οι περίφημες "δεκάδες αλληλοαναθεματιζόμενες παρατάξεις" των
Γ.Ο.Χ.. Σε αυτές εξυπηρετείται οικονομικώς το Ακαινοτόμητο Πλήρωμα της Εκκλησίας
της Ελλάδος. Υπάρχουν όμως πατέρες και αδελφοί του Ακαινοτομήτου Πληρώματος, που
εφαρμόζοντας την ακρίβεια, δεν έχουν κοινωνία με καμμία από τις παραπάνω
Συνόδους. Οι πατέρες αυτοί μνημονεύουν "υπέρ πάσης επισκοπής
Ορθοδόξων".
Στους
σχισματικούς ματθαιϊκούς αναφερθήκαμε και θα κλείσουμε το παρόν άρθρο αρχικά με
μια αναφορά στο χώρο του λεγόμενου περιθωριακού παλαιοημερολογιτισμού, - τον
οποίο οι πολέμιοι μας τον εντάσσουν στις "παρατάξεις" των Γ.Ο.Χ..
ΨΕΥΔΟΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ, ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ ΚΑΙ
ΑΜΦΙΒΟΛΟΥ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ
Στο χώρο του
Παλαιού Ημερολογίου, όταν έπαυσε ο διωγμός από την καινοτομούσα Ιεραρχία και το
Κράτος, εισχώρησε "κάθε καρυδιάς καρύδι" κατά την λαϊκή έκφραση. Καθηρημένοι από
το νέο, για ηθικά ή άλλα σοβαρά παραπτώματα, αρχομανείς και φιλόδοξοι
τυχοδιώκτες, κίναιδοι, τσαρλατάνοι και κατ' ουσίαν άθεοι, που ουδόλως επίστευσαν
στον σκοπό του Ιερού Αγώνος μας. Πολλοί από αυτούς, όπως είπαμε τους έστελναν
εκκλησιαστικοί παράγοντες της καινοτομούσας Ιεραρχίας με σκοπό να πλήξουν τον
χώρο μας. Πολλοί ερχόντουσαν προσποιούμενοι τον "παλαιοημερολογίτη" με απώτερο
στόχο την μίτρα. Επί εποχής Αυξεντίου γέμισε ο πλανήτης με "παλαιοημερολογίτες"
επισκόπους, οι οποίοι με τη σειρά τους χειροτόνησαν και άλλους δημιουργώντας μια
Λερναία Ύδρα με μίτρες αντί για κεφάλια. Όταν όπως είπαμε το 1985 καθαιρέθηκε ο
Αυξέντιος[11] για την παράνομη χειροτονία του Δωροθέου Τσάκου[12], δεν
αποδέχθηκε την καθαίρεσή του και συνέχισε με δική του παράταξη, την οποίας μετά
την κοίμησή του το 1994, ανέλαβε ο "αρχιεπίσκοπος" Μάξιμος Βαλλιανάτος.
Από τον Δωρόθεο Τσάκο έλκουν τις "χειροτονίες" τους δύο ψευδοσύνοδοι Γ.Ο.Χ. η μία με "αρχιεπίσκοπο" τον, επίσης καθηρημένο από το νέο ημερολόγιο (Μητρόπολη Κυθήρων), Σεραφείμ Μίχα (επίσημη ιστοσελίδα http://www.orthodoxchurch.org.au/ ) και η άλλη με "αρχιεπίσκοπο" κάποιον Νικηφόρο (ημιεπίσημη ιστοσελίδα http://ieramitropolixiou-pe.blogspot.gr/).
Από τον Μάξιμο Βαλλιανάτο έλκουν τις "χειροτονίες" τους οι παρακάτω ολιγομελής ομάδες:
α. Του "Μεσογαίας" Ησαΐα
β. Του "αρχιεπισκόπου" Αυξεντίου Μαρίνη (επίσημη ιστοσελίδα http://ecclesiape.gr/ )
γ. Του "αρχιεπισκόπου" Ιακώβου (ημιεπίσημη ιστοσελίδα http://frdionisios.blogspot.gr/ . Θα τους βρείτε επίσης και στο... facebook).
Υπάρχει ακόμη μια ομάδα "παλαιοημερολογιτών" με τον παράξενο τίτλο "Μητροπολιτική Σύνοδος Πατρώου Εορτολογίου" υπό τον "Αυλώνος" Άγγελο για την οποία δεν έχω αρκετά στοιχεία (επίσημη ιστοσελίδα http://metropolsynodgoc.blogspot.gr/)
Συμμετοχή στις "χειροτονίες" ορισμένων εκ των παραπάνω ψευδοσυνόδων είχαν και ο φερόμενος ως "Ταλαντίου" Γερμανός Κεφαλάς (καθηρημένος από το νέο για τον ίδιο λόγο με τον Δωρόθεο) και ο εμπλεκόμενες σε σκοτεινές οργανώσεις "Μεδιολάνων" Ευλόγιος, της λεγόμενης Συνόδου του Μιλάνου.
Όπως καταλαβαίνετε δεν μπορούν οι παραπάνω φατρίες να λογίζονται ως "παρατάξεις των Γ.Ο.Χ." από τους νεοημερολογίτες, διότι είναι ξένο σώμα μη έχοντας καμμία σχέση με τον Αγώνα μας, εκτός από την φαινομενική συμφωνία στο παλαιό ημερολόγιο (το οποίο μόνο του δεν σώζει). Και κακώς πολλοί από τους παραπάνω έχουν το θράσος να μιλούν για δήθεν "ένωση όλων των παρατάξεων".
Όπως είδαμε το σύνολο του Ακαινοτομήτου
Πληρώματος εξυπηρετείται στις τρεις Συνόδους (Επισκόπων Κυπριανού, Καλλινίκου
και Μακαρίου) που υπάρχει αδιάκοπη η Αποστολική Διαδοχή (από την Εκκλησία των
Ρώσων της Διασποράς) και οι οποίες προσωρινώς δεν έχουν επικοινωνία (σε ηγετικό
επίπεδο, αφού υπάρχουν αρκετοί πιστοί που εξυπηρετούνται αδιακρίτως και στις
τρεις Συνόδους).
Ήδη τα τελευταία χρόνια υπάρχουν ενέργειες προς ένωση των παραπάνω τριών Συνόδων σε μία, ενέργειες που πολεμούνται λυσσωδώς. Για αυτές τις ενέργειες, τις προτάσεις μας προς την θεραπεία αυτής της διάσπασης, καθώς και τη στάση των καλοπροαίρετων κληρικών και λαϊκών που έτυχε να βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε άλλες "παρατάξεις", θα αναφερθούμε σε επόμενό μας άρθρο, που θα αναλύουμε το δεύτερο βήμα.
Από τον Δωρόθεο Τσάκο έλκουν τις "χειροτονίες" τους δύο ψευδοσύνοδοι Γ.Ο.Χ. η μία με "αρχιεπίσκοπο" τον, επίσης καθηρημένο από το νέο ημερολόγιο (Μητρόπολη Κυθήρων), Σεραφείμ Μίχα (επίσημη ιστοσελίδα http://www.orthodoxchurch.org.au/ ) και η άλλη με "αρχιεπίσκοπο" κάποιον Νικηφόρο (ημιεπίσημη ιστοσελίδα http://ieramitropolixiou-pe.blogspot.gr/).
Από τον Μάξιμο Βαλλιανάτο έλκουν τις "χειροτονίες" τους οι παρακάτω ολιγομελής ομάδες:
α. Του "Μεσογαίας" Ησαΐα
β. Του "αρχιεπισκόπου" Αυξεντίου Μαρίνη (επίσημη ιστοσελίδα http://ecclesiape.gr/ )
γ. Του "αρχιεπισκόπου" Ιακώβου (ημιεπίσημη ιστοσελίδα http://frdionisios.blogspot.gr/ . Θα τους βρείτε επίσης και στο... facebook).
Υπάρχει ακόμη μια ομάδα "παλαιοημερολογιτών" με τον παράξενο τίτλο "Μητροπολιτική Σύνοδος Πατρώου Εορτολογίου" υπό τον "Αυλώνος" Άγγελο για την οποία δεν έχω αρκετά στοιχεία (επίσημη ιστοσελίδα http://metropolsynodgoc.blogspot.gr/)
Συμμετοχή στις "χειροτονίες" ορισμένων εκ των παραπάνω ψευδοσυνόδων είχαν και ο φερόμενος ως "Ταλαντίου" Γερμανός Κεφαλάς (καθηρημένος από το νέο για τον ίδιο λόγο με τον Δωρόθεο) και ο εμπλεκόμενες σε σκοτεινές οργανώσεις "Μεδιολάνων" Ευλόγιος, της λεγόμενης Συνόδου του Μιλάνου.
Όπως καταλαβαίνετε δεν μπορούν οι παραπάνω φατρίες να λογίζονται ως "παρατάξεις των Γ.Ο.Χ." από τους νεοημερολογίτες, διότι είναι ξένο σώμα μη έχοντας καμμία σχέση με τον Αγώνα μας, εκτός από την φαινομενική συμφωνία στο παλαιό ημερολόγιο (το οποίο μόνο του δεν σώζει). Και κακώς πολλοί από τους παραπάνω έχουν το θράσος να μιλούν για δήθεν "ένωση όλων των παρατάξεων".
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Ήδη τα τελευταία χρόνια υπάρχουν ενέργειες προς ένωση των παραπάνω τριών Συνόδων σε μία, ενέργειες που πολεμούνται λυσσωδώς. Για αυτές τις ενέργειες, τις προτάσεις μας προς την θεραπεία αυτής της διάσπασης, καθώς και τη στάση των καλοπροαίρετων κληρικών και λαϊκών που έτυχε να βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε άλλες "παρατάξεις", θα αναφερθούμε σε επόμενό μας άρθρο, που θα αναλύουμε το δεύτερο βήμα.
[1] Πρώην Φλωρίνης
Χρυσοστόμου Καβουρίδου, Ποιμαντορική Εγκύκλιος, Αθήνα
1-6-1944
[2] Περί του θέματος
δες αναλυτικότερα «Η
διαστρέβλωση της εκκλησιολογίας του πρ. Φλωρίνης
Χρυσοστόμου»[3] Διότι αποσχίστηκαν άνευ δογματικού ή κανονικού λόγου από τους Αρχιερείς, αλλά με πρόσχημα τη διαφωνία τους σχετικώς με την αντιμετώπιση των καινοτόμων έπηξαν ίδιο θυσιαστήριο.
[4] Περί της
χειροθεσίας βλέπε «Πηδάλιον» σελ. 116
τα σχόλια του Ιερού Νικοδήμου. Στην εκκλησιαστική πράξη η χειροθεσία
χρησιμοποιήθηκε σε σχισματικούς κληρικούς προκειμένου να θεραπευθεί το άκυρο
Μυστήριο της χειροτονίας τους.
[5] Απόφαση Ρωσικής
Εκκλησίας της Διασποράς της 28-4-1976.
[6] Κάποιος μπορεί να
αναρωτηθεί: «μα εξισώνεται το νεοημερολογιτικό σχίσμα, με την ματθαιϊκή
παρεκτροπή; Το ίδιο έγκλημα έγινε;». Φυσικά όχι! Χωρίς το νεοημερολογητικό
σχίσμα δεν θα υπήρχε ούτε και η ματθαιϊκή παρεκτροπή. Όμως μία παρανομία δεν
πρέπει να αντιμετωπίζεται με άλλη, έστω και μικρότερη. Ο αγώνας πρέπει να είναι
νόμιμος.
[7] Πλέον δεν υπήρχε
λόγος να χειροτονήσει ο πρ. Φλωρίνης νέους Αρχιερείς, διότι αφενός μεν την πρώτη
φορά απέτυχε να αναγκάσει την καινοτομούσα Ιεραρχία να επιστρέψει στο Παλαιό
Ημερολόγιο (αφού αυτός ήταν ο αντικειμενικός σκοπός των χειροτονιών), αφετέρου
έπρεπε να διαφυλάξει και να εξασφαλίσει τον ορθό σκοπό της Αποτείχισης και το
νόμιμο χαρακτήρα της Ενστάσεως, ο οποίος είναι ο Αγώνας για την Ενότητα του
διηρημένου (λόγω του νεοημερολογητικού σχίσματος)Πληρώματος της Εκκλησίας της
Ελλάδος και η καταδίκη των υποδίκων καινοτόμων.
[8] Λεπτομέρειες στο
«Αι χειροτονίαι των Γ.Ο.Χ. από κανονικής απόψεως» Σταύρου Καραμήτσου (Αθήνα
1997).
[9] Υπάρχουν ντοκουμέντα που αποδεικνύουν πως
ορισμένοι εκκλησιαστικοί παράγοντες στο χώρο του νέου ημερολογίου έστελναν τους
καθηρημένους στον χώρο του παλαιού, για να δυσφημήσουν τον Αγώνα
μας.
[10]
Λεπτομέρειες σε ετοιμαζόμενη εργασία με τίτλο "Το Ακαινοτόμητο Πλήρωμα της
Εκκλησίας της Ελλάδος και οι "παρατάξεις" των Γ.Ο.Χ.".
[11] Ο Επίσκοπος Αυξέντιος δεν υπήρξε άνθρωπος με δόλο, ούτε ήθελε να κάνει κακό στον Αγώνα. Ήταν όμως άβουλος, παρασυρόταν πολύ εύκολα και σίγουρα υπήρξε ακατάλληλος για την θέση που κατείχε.
[12] Ο Δωρόθεος Τσάκος ήταν Αρχιμανδρίτης του νέου ημερολογίου (Μητρόπολη Σιδηροκάστρου), ο οποίος καταδικάστηκε για κιναιδισμό και καθαιρέθηκε το 1968. Εισχώρησε στον χώρο του παλαιού ημερολογίου και χειροτονήθηκε "επίσκοπος", άγνωστο από ποιους (με τα μέχρι τώρα στοιχεία που έχω). Χειροτονήθηκε για δεύτερη φορά "Μητροπολίτης Σπάρτης και Μονεμβασίας" από έναν αυτοαποκαλούμενο "Οικουμενικό Πατριάρχη" Θεόκλητο Καντάρη, πρώην ματθαιϊκό, το 1979. Και τρίτη φορά, με τον ίδιο τίτλο, από τους Επισκόπους Μάξιμο Βαλλιανάτο και Γεράσιμο τη εντολή του Αυξεντίου το 1984. Η αποκάλυψη της εντολής της χειροτονίας αυτής ήταν η αφορμή για την καθαίρεση του Αυξεντίου. Ο Μάξιμος Βαλλιανάτος αφορίστηκε και για ψευδορκία.
[11] Ο Επίσκοπος Αυξέντιος δεν υπήρξε άνθρωπος με δόλο, ούτε ήθελε να κάνει κακό στον Αγώνα. Ήταν όμως άβουλος, παρασυρόταν πολύ εύκολα και σίγουρα υπήρξε ακατάλληλος για την θέση που κατείχε.
[12] Ο Δωρόθεος Τσάκος ήταν Αρχιμανδρίτης του νέου ημερολογίου (Μητρόπολη Σιδηροκάστρου), ο οποίος καταδικάστηκε για κιναιδισμό και καθαιρέθηκε το 1968. Εισχώρησε στον χώρο του παλαιού ημερολογίου και χειροτονήθηκε "επίσκοπος", άγνωστο από ποιους (με τα μέχρι τώρα στοιχεία που έχω). Χειροτονήθηκε για δεύτερη φορά "Μητροπολίτης Σπάρτης και Μονεμβασίας" από έναν αυτοαποκαλούμενο "Οικουμενικό Πατριάρχη" Θεόκλητο Καντάρη, πρώην ματθαιϊκό, το 1979. Και τρίτη φορά, με τον ίδιο τίτλο, από τους Επισκόπους Μάξιμο Βαλλιανάτο και Γεράσιμο τη εντολή του Αυξεντίου το 1984. Η αποκάλυψη της εντολής της χειροτονίας αυτής ήταν η αφορμή για την καθαίρεση του Αυξεντίου. Ο Μάξιμος Βαλλιανάτος αφορίστηκε και για ψευδορκία.
ΠΗΓΗ ''ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ''
ΑΓΑΠΗΤΟΙ,ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΕΝΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΕΝΝΗΘΗΚΑ ΣΤΗΝ ΡΩΣΣΙΑ ΤΟ 1985,ΦΥΣΙΚΑ ΒΑΠΤΗΣΤΙΚΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ.
Η ΠΟΝΤΙΑΚΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΜΑΣ ΩΘΗΣΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΟΤΑΝ ΕΠΕΣΕ Η ΕΣΣΔ ΝΑ ΕΡΘΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
ΦΥΣΙΚΑ ΣΥΝΕΧΙΣΑΜΕ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΗΜΕΡΟΓΙΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ.
ΑΛΛΑ ΕΧΩ ΜΙΑ ΕΝΣΤΑΣΗ ΕΧΩ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΘΕΙ ΣΕ 3 ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΑΤΕ(ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ,ΜΑΚΑΡΙΟΥ,ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ)ΚΑΙ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΕ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΜΑΤΘΑΙΙΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ.
ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ (ΦΛΩΡΙΝΗΚΕΣ)ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΠΑΝ ΟΥΤΕ ΣΕ ΕΜΕΝΑ ΟΥΤΕ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΟΥΤΕ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΠΟΝΤΙΟΥΣ ΕΓΩ ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΤΙ ΕΝ ΡΩΣΣΙΑ ΒΑΠΤΙΣΕΙΣ ΜΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΓΗΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΥΡΕΣ!!ΑΦΕΝΟΣ ΔΙΟΤΙ Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΔΟΧΗ ΠΟΥ ΚΑΤΕΧΟΥΝ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠ ΤΗΝ ΡΩ.Ε.Δ,(ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΡΩΣΣΙΑ)ΚΑΙ ΑΦΕΤΕΡΟΥ ΔΙΟΤΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΩΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΜΟΣΧΑΣ.
ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΜΑΣΤΕ Η ΔΕΝ ΕΙΜΣΑΤΕ ΑΒΑΠΤΙΣΤΟΙ?
Υ.Γ
Ο ΙΕΡΕΑΣ ΤΗΣ ΜΑΤΘΑΙΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΗΤΑΝ Ο ΜΟΝΟΣ ΠΟΥ ΜΟΥ ΖΗΤΗΣΕ ΝΑ ΜΕ ΑΝΑΜΥΡΩΣΗ.ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΥΤΟΣ ΕΙΧΕ ΤΟ ΘΑΡΟΣ ΝΑ ΕΠΙΜΗΝΕΙ ΣΤΗΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΘΕΣΗ.ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΤΟ ΔΕΧΘΗΚΑ ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΜΟΥ ΗΤΑΝ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΑΤΟ!!!
AΛΕΞΗΣ
Σε χαιρετώ αγαπητέ αδερφέ εν Χριστώ Αλέξη! Απο την στιγμή που αναφέρεις ότι: «ΕΧΩ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΘΕΙ ΣΕ 3 ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΑΤΕ(ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ,ΜΑΚΑΡΙΟΥ,ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ)ΚΑΙ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΕ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΜΑΤΘΑΙΙΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΕ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ (ΦΛΩΡΙΝΗΚΕΣ)ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΠΑΝ ΟΥΤΕ ΣΕ ΕΜΕΝΑ ΟΥΤΕ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΟΥΤΕ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΠΟΝΤΙΟΥΣ ΕΓΩ ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΤΙ ΕΝ ΡΩΣΣΙΑ ΒΑΠΤΙΣΕΙΣ ΜΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΓΗΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΥΡΕΣ!!» διατί τότε το ψάχνεις λέγοντας: «ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΜΑΣΤΕ Η ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΒΑΠΤΙΣΤΟΙ?»
Εφ΄ όσον δεν σου είπε κάποιος εσένα ότι είσαι αβάπτιστος, διατί βάζεις εις το μυαλό σου κάτι τέτοιο; Μἠπως θέλεις κάτι άλλο να πείς;
ΑΓΑΠΗΤΕ ΙΩΑΝΝΗ ΔΕΝ ΡΩΤΑΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΑΝ ΕΙΜΑΙ Η ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΑΒΑΠΤΙΣΤΟΣ ΜΑΛΛΟΝ ΕΘΕΣΑ ΛΑΘΟΣ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΜΟΥ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΤ ΑΡΧΑΣ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΣΥΝΕΧΙΖΩ ΝΑ ΕΟΡΤΑΖΩ ΜΕ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ,ΑΠΛΑ ΤΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΜΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΚΥΡΙΩΣ ΤΟΥ ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ,ΟΧΙ ΟΤΙ ΠΗΓΑΙΝΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΣΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΔΥΟ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΑΠΛΑ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΕ ΚΥΡΙΩΣ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΚΕΙ ΗΜΟΥΝ ΚΑΙ ΕΓΩ.
ΠΑΝΤΑ ΑΚΟΥΓΑ ΚΑΙ ΣΕ ΚΥΡΗΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΤ ΙΔΙΑΝ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΟΤΙ ΟΙ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΒΑΠΤΙΣΤΟΙ,ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ,ΑΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΦΙΛΟΠΑΠΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΤΕΤΟΙΑ.
ΟΜΩΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΚΑΙ ΕΓΩ ΠΙΣΤΕΥΑ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΣΥΓΚΥΝΩΝΟΥΝ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ,ΟΤΑΝ ΣΥΝΗΔΕΙΤΟΠΟΙΗΣΑ ΟΤΙ ΚΑΙ ΕΓΩ ΒΑΠΤΙΣΤΗΚΑ ΣΤΗ ΡΩΣΣΙΑ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΣΕ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΣΧΙΣΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΡΩΣ.ΕΚΚ.ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ.
ΚΑΝΕΝΑΣ ΛΟΙΠΟΝ ΜΑ ΚΑΝΕΝΑΣ ΙΕΡΕΑΣ(ΕΚΤΟΣ ΑΠΤΟΝ ΙΕΡΕΑ ΠΟΥ ΠΡΟΑΝΕΦΕΡΑ) ,ΛΑΙΚΟΣ ,ΕΙΤΕ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΟΤΙ ΠΙΣΤΕΥΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ.
ΜΑΣ ΤΟ ΑΠΟΚΡΥΨΑΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΚΑΚΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΦΛΩΡΙΝΗΚΩΝ(ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΠΕΚΤΑΘΩ ΣΕ ΑΥΤΟ)
ΜΑΣ ΕΚΑΝΑΝ ΠΟΙΜΝΙΟ ΤΟΥΣ,ΤΟΥΣ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΑΜΕ ΚΑΙ ΜΑΣ ΑΠΟΚΡΥΨΑΝ ΟΤΙ ΜΑΣ ΘΕΩΡΟΥΣΑΝ ΑΒΑΠΤΙΣΤΟΥΣ,ΜΑΣ ΚΟΙΝΩΝΟΥΣΑΝ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΑΙΜΑ ΚΥΡΙΟΥ ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΗΜΑΣΤΑΝ ΑΒΑΠΤΙΣΤΟΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ,
Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΜΟΥ ΛΟΙΠΟΝ (ΝΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ)
Η ΑΚΑΙΝΟΤΟΜΗΤΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΟΥ ΗΜΕΡΟΓΙΟΥ ΜΑΣ ΘΕΩΡΕΙ ΑΒΑΠΤΙΣΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΠΡΟΑΝΕΦΕΡΑ Η ΟΧΙ?
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!!!!
Δεν νομίζω ότι κάποιος σου απέκρυψε κάτι. Η Εκκλησία των ΓΟΧ θεωρεί σχισματικούς τους Νεοημερολογίτες και τους αποδεχόταν ΔΙΑ ΧΡΙΣΜΑΤΟΣ!δηλαδή τους αναμυρώνει. Δες εδώ http://www.ecclesiagoc.gr/el/diafora/131-taxis-apodphis-laikou-ek-shismatos
ΑπάντησηΔιαγραφήΓνωρίζουμε βέβαια ότι το σχίσμα μετά απο χρόνια γίνεται αίρεση. Εαν λοιπόν αποφάσισαν ότι οι νεοημερολογίτες είναι de facto αιρετικοί δια τον λόγο που προανέφερα, τότε με συνοδική διακήρυξη θα πρέπει να το αναφέρουν, και μάλιστα ότι θα πρέπει να ξαναβαπτίζονται. Απο την στιγμή που κάτι τέτοιο δεν έχει αναφερθεί συνοδικά δεν χρειάζεται να το συζητάμε. Εαν τώρα κάποιοι μεμονωμένα το κάνουν, αυτό δεν σημαίνει ότι αυτή είναι και η τάξις της Εκκλησίας. Εμείς δεχόμαστε την αναμύρωση, διότι όντως υπάρχει σχίσμα!
ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ!!!ΗΣΟΥΝ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΤΑΤΟΠΙΣΤΙΚΟΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΡΩΣΟΠΙΚΗ ΜΟΥ ΑΠΟΨΗ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΧΕΙ ΠΙΟ ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΘΕΣΗ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝ ΟΙ ΒΑΠΤΙΣΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΡΩΣΣΙΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΜΥΡΩΝΟΝΤΑΙ!
ΕΓΩ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΟΥΝ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ,ΔΙΟΤΙ ΑΝ ΤΟΥΣ ΛΕΓΑΝ ΣΑΣ ΞΑΝΑ ΒΑΠΤΙΖΟΜΑΙ ΔΙΟΤΙ ΕΙΣΤΕ ΑΒΑΠΤΙΣΤΟΙ ΘΑ ΧΑΝΑΝ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΟΣΜΟΥ!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΧΕΙ ΚΑΛΑ!!!