Τετάρτη 25 Απριλίου 2012

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΣ ΤΟΝ ''ΑΝΩΝΥΜΟ'' ΣΧΟΛΙΑΣΤΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ''ΠΡΟΣ "ΕΚΚΛΗΣΙΑ Γ.Ο.Χ. ΕΛΛΑΔΟΣ" κ.ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΘΗΒΩΝ''


Αναγνώσαμε τα σχόλια ενος ανωνύμου επισκέπτη της σελίδος μας, και θα θέλαμε να δώσουμε κάποια απάντηση όπως επίσης να κάνουμε κάποιες διευκρινίσεις και ερωτήσεις εις τον ίδιο.

Γράφει ο ίδιος

«Ο ΚΗΦΑΣ, Ο ΑΠΟΛΛΩ ΚΑΙ Ο ΠΑΥΛΟΣ, ΗΣΑΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥΣ, ΚΑΙ ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΟΙ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΝΑΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ, ΑΠΛΩΣ ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΤΟΤΕ ΕΔΕΙΚΝΥΟΝ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗ ΕΚΑΣΤΟΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΕΞ ΑΥΤΩΝ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΤΕ ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΑ ΑΛΛΟΙ ΕΠΙΣΤΕΥΟΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΝ ΕΙΤΕ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΝ, ΕΙΤΕ ΤΟΝ ΓΡΗΓΟΡΙΟΝ, ΕΙΤΕ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΕΙΟΝ, ΚΑΙ ΔΙΑΦΩΝΟΥΣΑΝ ΑΝΑΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ.
ΞΑΝΑΤΟΝΙΖΩ ΛΟΙΠΟΝ, ΑΥΤΟΙ ΟΛΟΙ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΙΣΤΕΩΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΩΡΙΖΟΥΝ.
ΣΗΜΕΡΑ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΕΚΤΟΣ ΚΙ ΑΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΟΥΜΕ ΕΙΤΕ ΑΜΑΘΩΣ ΕΙΤΕ ΕΜΠΑΘΩΣ ΝΑ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΟΥΜΕ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ».

Ο σχολιάστης λησμόνησε να αναφέρει ότι οι εν λόγω διαμάχες δεν ήταν απλές διαφωνίες, αλλά διαφωνίες εως λόγο ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ μεταξύ τους!!!
«Παρακαλῶ δὲ ὑμᾶς, ἀδελφοί, διὰ τοῦ ὀνόματος τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἵνα τὸ αὐτὸ λέγητε πάντες, καὶ μὴ ᾖ ἐν ὑμῖν σχίσματα, ἦτε δὲ κατηρτισμένοι ἐν τῷ αὐτῷ νοΐ καὶ ἐν τῇ αὐτῇ γνώμῃ» (Α Κορ. 1,10).
Το σχίσμα, είτε γίνεται δια ζητήματα πίστεως, είτε δια ευκολοιάσιμα ζητήματα, παραμένει ΣΧΙΣΜΑ. Και το τι σημαίνει σχίσμα όλοι το γνωρίζουμε.
Το ίδιο επίσης συμβαίνει και εις την περίπτωση του σχίσματος περί των τριών Ιεραρχών, που μάλιστα χρειάστηκε η ίδια η παρέμβαση-προτροπή των τριών ιεραρχών, δια να παύσει ο σάλος των τριών παρατάξεων που είχαν δημιουργηθεί. Φανταστείτε πόση μεγάλη έκταση είχε λάβει το ζήτημα δια να επέμβουν θαυματουργικώς οι τρείς ιεράρχες!

Όλοι επίσης θυμόμασθε τον ερημίτη Θεόκτιστο.
Οι πιστοί διαχωρίσθηκαν σε δυο παρατάξεις. Αυτοί οι οποίοι τον δέχοντας ως άγιο και αυτοί οι οποίοι τον ονόμαζαν ως πλάνο και γόη. Χρειάστηκε να επενέβη ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης ώστε να λύση το ζήτημα αυτό.


Γράφει ο αγαπητός φίλος


«ΟΥΤΕ ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΓΙΟΣ ΠΑΤΗΡ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΟΜΙΛΗΣΕ ΠΕΡΙ ''ΔΥΝΑΜΕΙ ΚΑΙ ΟΥΧΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ'' ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΜΕΣΟΤΗΣ Π.Χ. ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΜΗ ΕΓΚΥΜΟΝΟΥΣΑ ΓΥΝΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΝΟΥΣΑ. ΟΛΙΓΟΝ ΕΓΚΥΟΣ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ.
ΤΩΡΑ, Ο ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΟΡΟΣ ''ΔΥΝΑΜΕΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ'', ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΠΗΔΑΛΙΟ, ΕΚ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ, ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΕΦΑΜΑΡΤΟΥΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΔΟΓΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΕΙΣ ΟΠΩΣ ΤΟ ΕΝΝΟΟΥΝ ΟΙ ΜΗ ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΕΣ».


Το παράδειγμα της ''εγκυμονούσης γυνής'' θα το θεωρήσουμε ως ατυχές, διότι όπως έγραψε και ο ίδιος ο αδελφός «ΕΙΣ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΣΟΤΗΣ», και όχι εις το ατυχές παράδειγμα που αναφέρει. Όμως δια να το αναλύσουμε και τούτον τον λόγον, υπενθυμίζουμε ότι υπάρχει αγαπητέ αδελφέ και ΟΛΙΓΟΝ (μηνών) έγκυος. Επί παραδείγματι υπάρχει, ενός, δύο, τριών, τεσσάρων, πέντε κ.λπ μηνών έγκυος.

Δια τον 'δυνάμει και ενεργεία'' όρο όπου υπάρχει και η σχετική αναφορά και εις το πηδάλιο του αγίου Νικοδήμου, ο αδερφός λησμονεί δια άλλη μια φορά ότι βεβαίως ομιλεί ο άγιος και δια ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΗ λέγοντας ο ίδιος

«Αυτοί οι ίδιοι θείοι Απόστολοι φανερά εξηγούσι τον εαυτό τους με τον μς΄ Κανόνα τους, επειδή δεν λέγουσι πως ήδη ευθύς ενεργεία ευρίσκεται καθηρημένος, όποιος Επίσκοπος η Πρεσβύτερος δεχθή το των αιρετικών βάπτισμα, αλλά καθαιρείσθαι προστάζομεν, ήγουν να παρασταθή εις κρίσιν, και εαν αποδειχθή πως τούτο έκαμε, τότε ας γυμνωθή με την εδική σας απόφασιν απο την ιερωσύνην, τούτο προστάσσομεν» (Σημείωσις εις τον Γ΄ Αποστολικό Κανόνα σελ. 4-5).

''Εφάμαρτη πράξη'' κληρικού είναι η αποδοχή του βαπτίσματος (που αναφέρει ο ίδιος ο άγιος) των αιρετικών αγαπητέ αδερφέ όπως λέγεις, ή ευθεία παράβαση ως προς την πίστη απο τον επίσκοπο ή τον πρεσβύτερο που το αποδέχονται;; Είναι πέραν κάθε αμφιβολίας ότι οι επίσκοποι ή οι πρεσβύτεροι σφάλλουν περί την πίστη και καθίστανται δυνάμει αιρετικοί και για να τους επιβληθούν τα σχετικά επιτίμια πρέπει να συνέλθη Σύνοδος.

Ερωτάς εαν ομίλησε ποτέ κανένας άγιος περί ''δυνάμει και ενεργείας'' και σου απαντώ ότι βεβαίως και ομίλησαν δια μέσω των ΠΡΑΞΕΩΝ τους! Πολλάκις εις το ιστολόγιο έχουν δημοσιευθεί σχετικά παραδείγματα, όμως δυστυχώς τα ερμηνεύετε ως ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ συνοψίζοντας και το σχετικό απόσπασμα του αγίου Νικοδήμου όπου ο ίδιος όντως λέγει ότι η Εκκλησία λιγοστές φορές εφαρμόζει την οικονομία δια διάφορους λόγους, και πολύ σωστά λέγει. Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ όμως αποφασίζει πότε θα εφαρμόσει την οικονομία ΣΥΝΟΔΙΚΑ, και όχι με αποφάσεις μεμονωμένων ατόμων!!!

Γράφεις


«ΟΣΟ ΛΟΙΠΟΝ ΔΕΝ ΚΑΤΑΝΟΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΩΝ ΔΟΓΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΞΕΦΡΑΖΕ Ο ΚΥΡΟΣ ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΤΟΥ, ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΩΝΙΑ ΟΠΟΥ ΕΙΧΕ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡ. ΦΛΩΡΙΝΗΣ (ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΠΙΣΤΗ ΟΙ ΦΛΩΡΙΝΑΙΟΙ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΑΝ ΘΕΛΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΜΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΥΤΟΑΝΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΑΡΓΟΤΕΡΑ, ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΝΟΜΟΛΟΓΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ), ΤΑ ΣΧΙΣΜΑΤΑ ΘΑ ΔΙΑΙΩΝΙΖΟΝΤΑΙ».

Πολύ σωστά γράφεις ότι ΑΚΡΙΒΕΙΑ εξέφρασε και εφάρμοσε δυστυχώς μόνος του ο Ματθαίος δίχως την έγκριση της Συνόδου εις την οποία ανήκε!

Επίσης μας καλείτε να πλάγιο τρόπο να αποδεχθούμε την εκκλησιολογία του Ματθαίου διότι αλλιώς τα ''σχίσματα θα διαιωνίζονται''. Και σας ερωτώ. Ας υποθέσουμε ότι η εκκλησιολογία του Ματθαίου είναι ορθή. Μήπως τα σχίσματα έπαψαν να διαιωνίζονται; Ερωτώ διότι οι Ματθαικές παρατάξεις είναι τέσσερις, εαν ενθυμούμαι καλώς. Ποια διαφωνία έχουν οι Ματθαικοί μεταξύ τους και διασπάζονται σε μερίδες, απο την στιγμή που όλοι αποδέχονται την Ματθαική εκκλησιολογία;; Διατί δεν έπαψαν τα σχίσματα να διαιωνίζονται για τους αποδεχομένους την Ματθαική εκκλησιολογία;;

Και συνεχίζετε λέγοντας

«ΛΟΙΠΟΝ, ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ 1937, ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΑΣΦΑΛΩΣ ΕΥΡΙΣΚΕΤΑΙ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΚΑΠΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΧΛΕΥΑΣΤΙΚΩΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΜΕΝΩΝ ''ΜΑΤΘΑΪΚΩΝ'' (Ο ΚΑΘΕ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΨΑΞΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΒΡΕΙ).
ΕΤΣΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΟΥΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΩΝ, ΑΛΛΙΩΣ ΟΙ ΜΕΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΙΡΕΣΕΙΣ ΘΑ ΔΙΑΙΩΝΙΖΟΝΤΑΙ»
.

Τι σημαίνει αγαπητέ η φράση που λέγει ότι η συνέχεια της Εκκλησίας της Ελλάδος βρίσκεται «ΚΑΠΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ»;;;; Τι εκκλησιολογία είναι αυτή;; Σε ποιά απο τις τέσσερις Ματθαικές παρατάξεις μπορείτε να μας πείτε; Μάλιστα προτρέπετε τον κόσμο λέγοντας «Ο ΚΑΘΕ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΨΑΞΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΒΡΕΙ»!! Μα αυτό που μας βάζετε είναι ''σπαζοκεφαλιά''!! Πείτε μας εσείς ποιά είναι! Κρυφό το κρατάτε;; Ομιλούμε για την ΕΚΚΛΗΣΙΑ αγαπητέ αδερφέ που είναι απαραίτητη δια την σωτηρία της ψυχής μας, και εσείς μας λέτε να ψάξουμε να την βρούμε κάπου μέσα στον χώρο;;; Μήπως ομίλησε κανένας άγιος εις την εκκλησιαστική ιστορία με γρίφους όπως εσείς;; Ουδέποτε άγιος της Εκκλησίας, αλλά ούτε και ο ίδιος ο Δεσπότης Χριστός απέκρυψε το τι εστί Εκκλησία, που αυτή ευρίσκεται, και πως αναγνωρίζεται! Ούτε ποτέ ομίλησε κανείς δια μια Εκκλησία η οποία ''χάθηκε'' ή την ''χάσαμε'' και πρέπει να ψάξουμε να την βρούμε!!!
Δια τα σχίσματα και τις διαιρέσεις μην επαναλαμβάνομαι και σας κουράζω, έγραψα άνωθεν.


«ΤΟ ΖΗΣΑΜΕ ΜΑΛΙΣΤΑ, ΓΥΡΝΩΝΤΑΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΚΟΛΠΟΥΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ (ΝΕΟΥ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ) ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ, ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΒΛΕΠΑΜΕ ΤΗΝ ΜΙΑ ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΛΛΗ.
ΑΛΛΟΙ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΟΙ, ΑΛΛΟΙ ΑΓΙΟΜΑΧΟΙ, Ο ΚΑΘ' ΕΝΑΣ ΚΡΑΤΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙ ΩΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΣΤΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΤΟΥ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ.
ΚΑΙ, ΑΝ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΟΚΑΘΑΙΡΕΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΟΑΦΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΥΠΑΡΧΟΝΤΕΣ, ΑΦΗΝΟΥΝ ΤΟ ΠΟΙΜΝΙΟ ΤΟΥΣ ΝΑ ΤΡΕΧΕΙ ΟΛΟΥΘΕ ΚΑΙ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙ ΕΤΣΙ ΣΤΑ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΤΩΝ ΥΠΟΔΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΤΙΣ ''ΣΥΝΟΔΙΚΕΣ'' ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ».


Δηλαδή μας λέτε ότι αυτοί που ανήκουν εις το νέο, αυτοί που ανήκουν εις το παλαιό είναι όλοι κακόδοξοι. Δεν βρήκατε καμία αλήθεια παρά μόνο εις την μία απο τις τέσσερις Ματθαικές παρατάξεις που ανήκετε, υποθέτω. Και σας ερωτώ. Εκεί όπου ανήκετε δεν είναι αλληλοκαθαιρεμένοι ή αλληλοαφορισμένοι με τους άλλους;;

Δεν θα συνεχίσω άλλο αγαπητέ αδερφέ εως ότου λάβω τις απαντήσεις εις αυτά που ερώτησα.
Συγχώρα με, δεν κάνω τον δάσκαλο απλώς συνδιαλέγομαι έπάνω εις αυτά τα οποία έθεσες.

1 σχόλιο:

  1. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ26 Απριλίου 2012 στις 7:08 μ.μ.

    Θα παρακαλούσα και εγώ να καταθέσω κάποιες σκέψεις μου στον "ανώνυμο σχολιαστή", γιατί αν και ανώνυμος, τα επιχειρήματά του έχουν κατά την γνώμη μου λογική σειρά και οφείλουμε να τα δούμε προσεκτικώτερα.Πράγματι εδώ και χρόνια οι περισσότερες Παρατάξεις από αυτούς που αποκαλεί ο σχολιαστής "Φλωριναίους" παραδέχονται και αυτοί στην ουσία την Εκκλησιολογία του Ματθαίου ως προς τους εκτός Εκκλησίας,θεωρώντας πάντα τους άλλους πλην εαυτών εκτός, στηριζόμενοι στην εγκύκλιο του 1935 προ της εξορίας των τότε Αρχιερέων, καθώς και την εγκύκλιο του 1950, μη υποψιαζόμενοι, ότι με αυτό τον τρόπο καταδικάζουν τον ίδιο τους τον εαυτό, καθώς η Αρχιερωσύνη που έλαβαν το έτος 1960 και 1962 από τους Ρώσους θα ήταν, έάν είχαν δίκιο, ανύπαρκτη, καθώς οι Ρώσοι της Διασποράς τότε είχαν πλήρη κοινωνία με τις επίσημες Ορθόδοξες Εκκλησίες. Δυστυχώς εκεί οδήγησαν τα Ματθαιϊκά στερεότυπα που έφεραν μαζί τους εκείνοι που σταδιακά έφυγαν από τους πρώην αδελφούς τους Ματθαιϊκούς και ήλθαν σε αυτούς που σείς αποκαλείτε "Φλωριναίους" και έγιναν τελικά και ηγέτες τους, αυτό φίλε μου είναι όντως παραλογισμός και αυτό πληρώνουμε όλοι τώρα ,εσείς γιατί κάνατε πρώτοι την λάθος διάγνωση και εμείς γιατί για λόγους Εκκλησιαστικής ανάγκης υποχωρήσαμε και δεχθήκαμε ως ηγέτες ανθρώπους με το δικό σας ουσιαστικά φρόνημα. Όσον αφορά την ουσία της Εκκλησιολογικής διαφοράς μας η διάγνωσή σας θα ήταν πράγματι ορθή εάν οι Νεοημερολογήτες και οι κοινωνικοί μαζί τους, τουλάχιστον, με τρόπο σαφή, όχι δυφορούμενες έννοιες, διεκήρυσαν Συνοδικά, με Πανορθόδοξη ή έστω Μεγάλη Συνοδό τους ,επίσημα, τις Αιρέσεις που ήδη διατυπώνουν προφορικά και γραπτά πολλοί Επίσκοποί τους. Όσον αφορά τα Αναθέματα για το ημερολογιακό, στα οποία στήριξε ο Ματθαίος την Εκκλησιολογία του, όλα αυτά τα Αναθέματα ως καρδιά και πηγή τους έχουν το Εκκλησιαστικό και αρχαίο Ανάθεμα για την αλλαγή του Πασχαλίου, που δεν έγινε ακόμη στο νέο ημερολόγιο παρά μόνο σε μικροτάτη κλίμακα. Γι αυτό πιστεύουμε πολλοί Ορθόδοξοι ότι οι Επίσημες Εκκλησίες ευρίσκονται σε πορεία πτώσης και θανάτου πνευματικού, αλλά δεν είναι εισέτι νεκρές πνευματικά όπως πιστεύετε εσείς. Αδελφέ μη βιάζεσαι και μη γίνεσαι βασιλικώτερος του Βασιλέως, το κάθε πράγμα στην ώρα του και με τη σειρά του, η έλλειψη αυτού του πνεύματος δες και μόνος σου πως κατάντησε την Εκκλησία που εσύ πιστεύεις, όπου ο ένας υποπτεύεται τον άλλον με το παραμικρό και οι έριδες έχουν γίνει κανόνας και όχι εξαίρεση.Χριστός Ανέστη, η Ορθοδοξία ενίκησε και θα νικήσει

    ΑπάντησηΔιαγραφή