Συνεχίζουμε την περιήγηση μας εις τις τάξεις των '''συντηρητικών'' Ορθοδόξων και διαβάζουμε τα εξής
«ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΑΓΙΟΙ ΜΑΣ ΚΑΛΟΥΝ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΟΥΜΕ
«ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΑΓΙΟΙ ΜΑΣ ΚΑΛΟΥΝ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΟΥΜΕ
__________
«Αφού, λοιπόν, ΟΛΟΙ ανεξαίρετα οι Αγιοι του εικοστού αιώνα (Νεκτάριος, Νικόλαος Πλανάς, Μάρτυς Φιλούμενος, Γεώργιος Καρσλίδης, Αχριδών Νικόλαος, Ανθιμος της Χίου, Αγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, Λουκάς της Κριμαίας, κτλ.,) με τη ζωή τη διδασκαλία και τις προτροπές τους, μας καλούν να μείνουμε στην Εκκλησία και να πολεμήσουμε τον Οικουμενισμό, εμείς οφείλουμε να τους κάνουμε υπακοή».
Δια τον π. Ιουστίνο Πόποβιτς απαντήσαμε εις το προηγούμενο άρθρο μας, αλλά και με κείμενα δικά του κατα του Οικουμενισμού τα οποία έχουμε δημοσιεύσει κατα καιρούς.
Τώρα δια τους υπολοίπους Πατέρες που μας παρουσιάζει ο αρθρογράφος θα ζητούσαμε πολύ ευγενικά να μας παραχωρήσει κείμενα τους τα οποία μας καλούν να μείνουμε εις την Εκκλησία και να πολεμήσουμε τον Οικουμενισμό, διότι μας είναι λίγο δύσκολο να εννοήσουμε π.χ. πως ο άγιος Νικόλαος ο Πλανάς (1851-1932) την εποχή που έζησε έγραψε ή ομίλησε δια τον Οικουμενισμό και ζήτησε να μείνουμε ''εντός'' της Εκκλησίας πολεμώντας τον Οικουμενισμό!!! Το ίδιο ισχύει και δια τον άγιο Νεκτάριο (1846-1920) ο οποίος εις τη εποχή την οποία έζησε ο Οικουμενισμός δεν είχε κάνει ΕΠΙΣΗΜΑ την εμφάνιση του εν Ελλάδι.
Θα μας έκανε μεγάλη τιμή ο αρθογράφος να μας παρουσιάσει τα κείμενα τους ΚΑΤΑ του Οικουμενισμού.
«Κοντά σε αυτούς και ΟΛΕΣ ανεξαίρετα οι Αγιες μορφές του 20ού αιώνα Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, Εφραίμ Κατουνακιώτης, π. Παίσιος, π. Πορφύριος, π. Ιάκωβος Τσαλίκης, π. Φιλόθεος Ζερβάκος, π. Αμφιλόχιος Μακρής, π. Γερβάσιος Παρασκευόπουλος, οι Μητροπολίτες Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης, Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος, Παραμυθίας Παύλος, κτλ.»
Οι τρείς τελευταίοι (όπως ομολογούσε ο ίδιος ο αρθρογράφος και είναι αληθές) είχαν διακόψει το μνημόσυνο του Οικουμενιστή Πατριάρχη Αθηναγόρα. Μήπως όταν το διέκοψαν την εποχή εκείνη εβρέθησαν ''αυτομάτως'' ''εκτός'' Εκκλησίας;
Ο π. παίσιος επίσης είχε διακόψει το μνημόσυνο του Αθηναγόρα μαζί με άλλες τότε μονές του Αγίου Όρους. Μάλιστα όπως αναφέρεται εις τον βίο του απο τον ιερομόναχο Ισαάκ εις το βιβλίο του ''Βίος Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου, Άγιον Όρος 2004, σ.690-691''. Λέγει ο ίδιος «Από το Στόμιο είδαμε τον Γέροντα σφοδρό πολέμιο των αιρέσεων. Στα θέματα της πίστεως ήταν ακριβής και ασυγκατάβατος. Είχε μεγάλη ορθόδοξη ευαισθησία, γι' αυτό δεν δεχόταν συμπροσευχές και κοινωνία με πρόσωπα μη ορθόδοξα. Τόνιζε: «Για να συμπροσευχηθούμε με κάποιον, πρέπει να συμφωνούμε στην πίστη». Διέκοπτε τις σχέσεις του ή απέφευγε να δη κληρικούς που συμμετείχαν σε κοινές προσευχές με ετεροδόξους», μήπως εβρέθη και αυτός ''εκτός'' Εκκλησίας;
Ο π. Φιλόθεος Ζερβάκος έγραφε μέχρι και κείμενα υπέρ των παλαιοημερολογιτών όπως αναφέρει εις την επιστολή του προς τον μακαριστό Αυγουστίνο Καντιώτη η οποία αναφέρει τα εξής «Ἠναγκάσθην τὴν παρελθοῦσαν Κυριακὴν νὰ ἀνέλθω εἰς τὴν κορυφὴν τῶν Ἁγίων Πάντων καὶ τοῦ προφήτου Ἠλιού, ἐπ’ ὀνόματι τῶν ὁποίων ἔχω κτίσει Ἐκκλησίας εἰς τιμὴν καὶ δόξαν Θεοῦ καὶ τῶν ὑπ’ αὐτοῦ δοξασθέντων Ἁγίων Πάντων, καὶ γονυπετήσας ἔμπροσθεν τῆς πανσέπτου εἰκόνος αὐτῶν μετὰ δακρύων ἐζήτησα παρ’ αὐτῶν νὰ μοὶ ἀποκαλύψουν ποῖον ἑορτολόγιον ὀφείλω κἀγὼ ὁ ἐλάχιστος καὶ οἱ ἀδελφοί μου, τὰ πνευματικά μου τέκνα καὶ πάντες οἱ Ὀρθόδοξοι χριστιανοὶ νὰ ἀκολουθῶμεν. Πρὶν ἔτι τελειώσω τὴν οἰκτρὰν ταπεινήν μου δέησιν, ἤκουσα φωνῆς ἔνδοθέν μοι λεγούσης: «τὸ παλαιὸν ἑορτολόγιον νὰ ἀκολουθήσετε, τὸ ὁποῖον σᾶς παρέδωκαν οἱ τὰς ἑπτὰ ἁγίας Οἰκουμενικὰς Συνόδους συγκροτήσαντες καὶ τὴν ὀρθόδοξον πίστιν…καὶ οὐχὶ τὸ νέον τῶν παπῶν τῆς Δύσεως, τῶν τὴν Μίαν, Ἁγίαν, Καθολικὴν καὶ Ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν σχισάντων καὶ τὰς Ἀποστολικὰς καὶ πατρικὰς παραδόσεις καταφρονησάντων»! (Ἀρχιμ. Φιλόθεος Ζερβᾶκος (†1980). Πάρος 6/19 Ἰουνίου 1968)». Που να το διαβάσει ο αρθογράφος μας, θα σηκωθούν οι τρίχες της κεφαλής του!!!
Επίσης όλοι ανεξαίρετα οι ηγέτες του αντιοικουμενιστικού αγώνα. Ουδείς εξ αυτών προχώρησε σε αποτείχιση: Ζήσης, Αρχιμ. Γεώργιος Καψάνης, Μεταλληνός, Αθανάσιος του Σταυροβουνίου, Γκοτσόπουλος, Σαράντης, Κυθήρων, Πειραιώς, Αιτωλοακαρνανίας, κτλ.
Αγαπητέ, μην βιάζεσαι, αυτό θα το δούμε εν καιρώ.
Οσον για τον π. Εφραίμ της Αριζόνας, όχι μόνον ΔΕΝ αποτειχίστηκε, αλλά και έδωσε ΑΥΣΤΗΡΗ γραμμή τα μεν πνευματικά του παιδιά να ΜΗΝ υπογράψουν καν την “ομολογία για τον Οικουμενισμό” ή και όσα την υπέγραψαν στο Αγιον Ορος και στην Ελλάδα να χαμηλώσουν τους τόνους ή και να αποτραβηχτούν και ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να ΜΗΝ προχωρήσουν σε αποτείχιση.
Και επειδή αγαπητέ μου το είπε αυτό ο π. Εφραίμ της Αριζόνας πρέπει να το ακολουθήσει ο κόσμος; Μήπως ο π. Εφραίμ είναι η Εκκλησία; Είναι η άποψη του και μόνο.
Ολες οι Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, το Αγιον Ορος, κτλ., οι Εκκλησίες της Βουλγαρίας και της Γεωργίας, που αποχώρησαν από το ΠΣΕ, το ίδιο κάνουν.
Επαινετή η στάση όσων αποχώρησαν απο το Π.Σ.Ε. και εις το προηγούμενο άρθρο μας γράψαμε τι απομένει. Εαν προσέξει ο αναγνώστης καλά, θα δεί ότι ο αγαπητός μας αρθρογράφος δεν παρουσιάζει ούτε έναν απο τους επίσημους αγίους της Εκκλησίας μας!! Ούτε επίσης παρουσιάζει τι έπραξαν οι άγιοι πατέρες εις παρόμοιες περιπτώσεις. Και γνωρίζετε διατί; Διότι οι άγιοί μας ΔΙΕΚΟΠΤΑΝ το μνημόσυνο των κακοδόξων αιρετικών Επισκόπων!
Όχι αγαπητέ, ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ έχεις απόλυτο άδικο! Μικρό αριθμό αποτελούν οι πατέρες που προανέφερες εν σχέσει με τους αγίους της Εκκλησίας μας και την στάση τους εις περιόδους αιρέσεων! Πιο έγκυρη γνώμη για την στάση της αποτείχισεως την έχουν οι απο αιώνες εορτάζοντες άγιοι της Εκκλησίας μας οι οποίοι εις την συντριπτική τους πλειοψηφία διδάσκουν, και με λόγους αλλά και με έργα, την απομάκρυνση απο τους κακοδόξους λυκοποιμένες!
Τέλος προτρέπει ο αγαπητός μας αρθογράφος-θεολόγος τα εξής «διαφωτιστικά»
Σας παρακαλώ θερμά διαβάστε επισταμένα το βιβλίο του π. Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου “Τα δύο άκρα”, για να αντιληφθείτε τις θεολογικές διαστάσεις της αποτείχισης. Είμαι βέβαιος ότι, ως καλοπροαίρετος άνθρωπος που πιστεύω ότι πρέπει να είστε, ότι θα αντιληφθείτε την αλήθεια του πράγματος.
Ουδέν σχόλιον!!! Χαίρομαι που με επιβεβαιώνετε όταν λέγω ότι απλώς ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΤΕ τους λόγους του π. Επιφανίου! Επαναλαμβάνω, δημοσιεύστε το βιβλίο εις το διαδίκτυο ώστε να μην κουράζεστε και εσείς, αλλά και εμείς, με τις συνεχόμενες επαναλήψεις, διότι ξεχνάτε συνεχώς ότι γράφετε τα ίδια και τα ίδια.
Δια τον π. Ιουστίνο Πόποβιτς απαντήσαμε εις το προηγούμενο άρθρο μας, αλλά και με κείμενα δικά του κατα του Οικουμενισμού τα οποία έχουμε δημοσιεύσει κατα καιρούς.
Τώρα δια τους υπολοίπους Πατέρες που μας παρουσιάζει ο αρθρογράφος θα ζητούσαμε πολύ ευγενικά να μας παραχωρήσει κείμενα τους τα οποία μας καλούν να μείνουμε εις την Εκκλησία και να πολεμήσουμε τον Οικουμενισμό, διότι μας είναι λίγο δύσκολο να εννοήσουμε π.χ. πως ο άγιος Νικόλαος ο Πλανάς (1851-1932) την εποχή που έζησε έγραψε ή ομίλησε δια τον Οικουμενισμό και ζήτησε να μείνουμε ''εντός'' της Εκκλησίας πολεμώντας τον Οικουμενισμό!!! Το ίδιο ισχύει και δια τον άγιο Νεκτάριο (1846-1920) ο οποίος εις τη εποχή την οποία έζησε ο Οικουμενισμός δεν είχε κάνει ΕΠΙΣΗΜΑ την εμφάνιση του εν Ελλάδι.
Θα μας έκανε μεγάλη τιμή ο αρθογράφος να μας παρουσιάσει τα κείμενα τους ΚΑΤΑ του Οικουμενισμού.
«Κοντά σε αυτούς και ΟΛΕΣ ανεξαίρετα οι Αγιες μορφές του 20ού αιώνα Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, Εφραίμ Κατουνακιώτης, π. Παίσιος, π. Πορφύριος, π. Ιάκωβος Τσαλίκης, π. Φιλόθεος Ζερβάκος, π. Αμφιλόχιος Μακρής, π. Γερβάσιος Παρασκευόπουλος, οι Μητροπολίτες Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης, Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος, Παραμυθίας Παύλος, κτλ.»
Οι τρείς τελευταίοι (όπως ομολογούσε ο ίδιος ο αρθρογράφος και είναι αληθές) είχαν διακόψει το μνημόσυνο του Οικουμενιστή Πατριάρχη Αθηναγόρα. Μήπως όταν το διέκοψαν την εποχή εκείνη εβρέθησαν ''αυτομάτως'' ''εκτός'' Εκκλησίας;
Ο π. παίσιος επίσης είχε διακόψει το μνημόσυνο του Αθηναγόρα μαζί με άλλες τότε μονές του Αγίου Όρους. Μάλιστα όπως αναφέρεται εις τον βίο του απο τον ιερομόναχο Ισαάκ εις το βιβλίο του ''Βίος Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου, Άγιον Όρος 2004, σ.690-691''. Λέγει ο ίδιος «Από το Στόμιο είδαμε τον Γέροντα σφοδρό πολέμιο των αιρέσεων. Στα θέματα της πίστεως ήταν ακριβής και ασυγκατάβατος. Είχε μεγάλη ορθόδοξη ευαισθησία, γι' αυτό δεν δεχόταν συμπροσευχές και κοινωνία με πρόσωπα μη ορθόδοξα. Τόνιζε: «Για να συμπροσευχηθούμε με κάποιον, πρέπει να συμφωνούμε στην πίστη». Διέκοπτε τις σχέσεις του ή απέφευγε να δη κληρικούς που συμμετείχαν σε κοινές προσευχές με ετεροδόξους», μήπως εβρέθη και αυτός ''εκτός'' Εκκλησίας;
Ο π. Φιλόθεος Ζερβάκος έγραφε μέχρι και κείμενα υπέρ των παλαιοημερολογιτών όπως αναφέρει εις την επιστολή του προς τον μακαριστό Αυγουστίνο Καντιώτη η οποία αναφέρει τα εξής «Ἠναγκάσθην τὴν παρελθοῦσαν Κυριακὴν νὰ ἀνέλθω εἰς τὴν κορυφὴν τῶν Ἁγίων Πάντων καὶ τοῦ προφήτου Ἠλιού, ἐπ’ ὀνόματι τῶν ὁποίων ἔχω κτίσει Ἐκκλησίας εἰς τιμὴν καὶ δόξαν Θεοῦ καὶ τῶν ὑπ’ αὐτοῦ δοξασθέντων Ἁγίων Πάντων, καὶ γονυπετήσας ἔμπροσθεν τῆς πανσέπτου εἰκόνος αὐτῶν μετὰ δακρύων ἐζήτησα παρ’ αὐτῶν νὰ μοὶ ἀποκαλύψουν ποῖον ἑορτολόγιον ὀφείλω κἀγὼ ὁ ἐλάχιστος καὶ οἱ ἀδελφοί μου, τὰ πνευματικά μου τέκνα καὶ πάντες οἱ Ὀρθόδοξοι χριστιανοὶ νὰ ἀκολουθῶμεν. Πρὶν ἔτι τελειώσω τὴν οἰκτρὰν ταπεινήν μου δέησιν, ἤκουσα φωνῆς ἔνδοθέν μοι λεγούσης: «τὸ παλαιὸν ἑορτολόγιον νὰ ἀκολουθήσετε, τὸ ὁποῖον σᾶς παρέδωκαν οἱ τὰς ἑπτὰ ἁγίας Οἰκουμενικὰς Συνόδους συγκροτήσαντες καὶ τὴν ὀρθόδοξον πίστιν…καὶ οὐχὶ τὸ νέον τῶν παπῶν τῆς Δύσεως, τῶν τὴν Μίαν, Ἁγίαν, Καθολικὴν καὶ Ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν σχισάντων καὶ τὰς Ἀποστολικὰς καὶ πατρικὰς παραδόσεις καταφρονησάντων»! (Ἀρχιμ. Φιλόθεος Ζερβᾶκος (†1980). Πάρος 6/19 Ἰουνίου 1968)». Που να το διαβάσει ο αρθογράφος μας, θα σηκωθούν οι τρίχες της κεφαλής του!!!
Επίσης όλοι ανεξαίρετα οι ηγέτες του αντιοικουμενιστικού αγώνα. Ουδείς εξ αυτών προχώρησε σε αποτείχιση: Ζήσης, Αρχιμ. Γεώργιος Καψάνης, Μεταλληνός, Αθανάσιος του Σταυροβουνίου, Γκοτσόπουλος, Σαράντης, Κυθήρων, Πειραιώς, Αιτωλοακαρνανίας, κτλ.
Αγαπητέ, μην βιάζεσαι, αυτό θα το δούμε εν καιρώ.
Οσον για τον π. Εφραίμ της Αριζόνας, όχι μόνον ΔΕΝ αποτειχίστηκε, αλλά και έδωσε ΑΥΣΤΗΡΗ γραμμή τα μεν πνευματικά του παιδιά να ΜΗΝ υπογράψουν καν την “ομολογία για τον Οικουμενισμό” ή και όσα την υπέγραψαν στο Αγιον Ορος και στην Ελλάδα να χαμηλώσουν τους τόνους ή και να αποτραβηχτούν και ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να ΜΗΝ προχωρήσουν σε αποτείχιση.
Και επειδή αγαπητέ μου το είπε αυτό ο π. Εφραίμ της Αριζόνας πρέπει να το ακολουθήσει ο κόσμος; Μήπως ο π. Εφραίμ είναι η Εκκλησία; Είναι η άποψη του και μόνο.
Ολες οι Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, το Αγιον Ορος, κτλ., οι Εκκλησίες της Βουλγαρίας και της Γεωργίας, που αποχώρησαν από το ΠΣΕ, το ίδιο κάνουν.
Επαινετή η στάση όσων αποχώρησαν απο το Π.Σ.Ε. και εις το προηγούμενο άρθρο μας γράψαμε τι απομένει. Εαν προσέξει ο αναγνώστης καλά, θα δεί ότι ο αγαπητός μας αρθρογράφος δεν παρουσιάζει ούτε έναν απο τους επίσημους αγίους της Εκκλησίας μας!! Ούτε επίσης παρουσιάζει τι έπραξαν οι άγιοι πατέρες εις παρόμοιες περιπτώσεις. Και γνωρίζετε διατί; Διότι οι άγιοί μας ΔΙΕΚΟΠΤΑΝ το μνημόσυνο των κακοδόξων αιρετικών Επισκόπων!
Όχι αγαπητέ, ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΑ έχεις απόλυτο άδικο! Μικρό αριθμό αποτελούν οι πατέρες που προανέφερες εν σχέσει με τους αγίους της Εκκλησίας μας και την στάση τους εις περιόδους αιρέσεων! Πιο έγκυρη γνώμη για την στάση της αποτείχισεως την έχουν οι απο αιώνες εορτάζοντες άγιοι της Εκκλησίας μας οι οποίοι εις την συντριπτική τους πλειοψηφία διδάσκουν, και με λόγους αλλά και με έργα, την απομάκρυνση απο τους κακοδόξους λυκοποιμένες!
Τέλος προτρέπει ο αγαπητός μας αρθογράφος-θεολόγος τα εξής «διαφωτιστικά»
Σας παρακαλώ θερμά διαβάστε επισταμένα το βιβλίο του π. Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου “Τα δύο άκρα”, για να αντιληφθείτε τις θεολογικές διαστάσεις της αποτείχισης. Είμαι βέβαιος ότι, ως καλοπροαίρετος άνθρωπος που πιστεύω ότι πρέπει να είστε, ότι θα αντιληφθείτε την αλήθεια του πράγματος.
Ουδέν σχόλιον!!! Χαίρομαι που με επιβεβαιώνετε όταν λέγω ότι απλώς ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΤΕ τους λόγους του π. Επιφανίου! Επαναλαμβάνω, δημοσιεύστε το βιβλίο εις το διαδίκτυο ώστε να μην κουράζεστε και εσείς, αλλά και εμείς, με τις συνεχόμενες επαναλήψεις, διότι ξεχνάτε συνεχώς ότι γράφετε τα ίδια και τα ίδια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου