Από πολλές πλευρές προσπαθεί ο αντίδικος να μας ρίξει.
Δεν θα του κάνουμε την χαρη!
Πρόσεξε και τις εκ δεξιών, τις πονηρές εκουσίως ή ακουσίως εισηγήσεις.
Το δυσκολότερο πράγμα είναι η ησυχία. Αν την βρούμε, τότε πλήθος ανθρώπων θα σωθούν κοντά μας (Άγιος Σεραφείμ του Σαρώφ).
Πρότυπά μας είναι οι Άγιοι, η Παναγία μας, και πρωτίστως ο Κύριος. "Ηδυνάμην πλείους ή δώδεκα λεγεώνας αγγέλους παραστήσαι..."
Και όμως δεν το έκανε αλλά προχώρησε στο μαρτύριο καταλίποντάς μας τύπον και υπογραμμόν. Την θυσία, την σταύρωση και την υπακοή στο θέλημα του Πατρός.
2. Δηλαδή οι τόσες κάρτες που χρησιμοποιούμε καθημερινά, τηλεκάρτες στην τηλεφωνία, μικρές στα κινητά, μεγάλες για συνδιαλέξεις από τους τηλεφωνικούς θαλάμους, άπειρες κάρτες μέσα στους υπολογιστές, που εμείς χρησιμοποιούμε προσωπικά, στους προσωπικούς μας δηλ. υπολογιστές, οι πιστωτικές, οι τραπεζικές, που παίρνουμε χρήματα, δεν αποτελούν προδρομικά χαράγματα και θα αποτελέσει η κάρτα του πολίτη, αν ποτέ εκδοθεί και πώς θα είναι όταν εκδοθεί;
Είναι δυνατόν να χάνεται η Χάρις με μία κάρτα που δεν θα έχει πάνω της ορατά στοιχεία που προσβάλλουν την πίστη μας στον Χριστό.
Και εκείνοι οι αγιορείτες και οι εν τω κόσμω κληρικοί, που κόπτονται εναντίον των καρτών και δέχονται τα χρήματα από τους πιστούς που τα παίρνουν με καρτες, δεν κάνουν τάχα αποδοχή προϊόντων εγκλήματος;
Ολα αυτά, βέβαια, που συμβαίνουν είναι η προετοιμασία για την ηλεκτρονική σκλαβιά, η οποία έχει αρχίσει εδώ και πολλά χρόνια.
Είμαστε μέσα στο σύστημα, όλοι, μηδενός εξαιρουμένου!
Βεβαίως και δεν χάνουμε όμως τη Χάρη.
Εσύ τί πιστεύεις ότι έχασες τη Χάρη που είσαι από τους πρώτους που χρησιμοποιείς κατ' εξοχήν τους υπολογιστές;
Το διαδίκτυο και τα κινητά τηλέφωνα και κάθε είδος νέας τεχνολογίας;
Η κάρτα του πολίτη είναι ένα βήμα πιό πέρα. Συμφωνούμε.
Θα δημιουργηθεί το προσωπικό μας φακέλλωμα, το προφίλ της υγείας μας, το καταναλωτικό μας προφίλ, το οικονομικό μας προφίλ κλπ. Όλα αυτά παραβιάζουν ατομικές ελευθερίες και θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα.
Γεννάται το ερώτημα, πως θα έχω μια κάρτα επάνω μου, που δεν θα ξέρω τί αναγράφεται πάνω σ΄ αυτήν ή τί μπορεί να αναγράψουν μελλοντικά πάνω σ΄ αυτήν τρίτα πρόσωπα, που δεν τα γνωρίζω και που θα έχουν πρόσβαση στα προσωπικά μου δεδομένα.
Στον τομέα, λοιπόν, αυτό είναι δεκτή η αντίδραση, για την προστασία των στοιχειωδών προσωπικών δεδομένων, μια και θα είναι ο καθένας από μας έρμαιο στα χέρια διοικητικών υπαλλήλων και προσώπων που δεν θα γνωρίζουμε. Γνωρίζουμε επίσης πόσο εύκολο είναι να διαρρεύσουν τα προσωπικά μας στοιχεία και να πωληθούν ακόμη και σε διάφορες διαφημιστικές εταιρείες ή πόσο εύκολα μπορούν να σπάσουν τους κωδικούς οι διάφοροι χάκερς και να μάθουν τα πάντα για μας.
Τα ατομικά δικαιώματα κουρελιάζονται κυριολειτικά.
3. Η αντίστασή μας, όμως, δεν πρέπει πρωταρχικά να είναι εξωτερική.
Οι Μάρτυρες δεν έγιναν ξαφνικά μάρτυρες, ιδιαίτερα τον καιρό της Τουρκοκρατίας, οι Νεομάρτυρες!
Προετοιμάζονταν!
Πῶς; Με διαρκή προσευχή, χιλιάδες μετάνοιες καθημερινά, εξομολόγηση των λογισμών, αυστηρή νηστεία, μελέτη του Νόμου του Θεού και τελικά προσερχόμενοι στο Ποτήριο της ζωής μετά συναισθήσεως.
Αν δεν υπάρχουν οι πνευματικές προϋποθέσεις, που είναι και το κατ' εξοχήν δύσκολο μέρος του αγώνα, (τα βαρέα του Νόμου), που απαιτεί θυσία και αίμα, οι πρώτοι που θα αρνηθούν το Χριστό μας θα είναι σίγουρα όσοι φωνάζουν και νομίζουν ότι εξωτερικά, με φωνές δηλαδή και κείμενα διαμαρτυρίας θα αποφύγουν την πτώση.
Ιησούς Χριστός, όμως, ο Αυτός και χθές και σήμερον και εις τους αιώνας!
Δεν μας παρέδωσε άλλους τρόπους για την σωτηρία μας.
1. Μας είπε: τούτο το γένος ουκ εκπορεύεται ει μη εν προσευχή και νηστεία!
2. Μας παρέδωσε το μυστήριο της μετανοίας λέγοντας: "αν τινών αφήτε τας αμαρτίας αφίενται αυτοίς" και "ιδού δίδωμι υμίν την εξουσίαν επί πάσαν την δύναμιν του ἐχθρού".
3. Μας είπε: "ο μη τρώγων μου την σάρκα και μη πίνων μου το αίμα ουκ έχει ζωήν εν εαυτώ".
Όλα αυτά τα διεσάφησε ο Μέγας Παύλος και μας τα παρέδωσε στην πράξη μαζί με τους άλλους Αποστόλους.
Η ζωή τους, των Αγίων Αποστόλων, είναι αποτυπωμένη στις Πράξεις των Αποστόλων. Εκείνη την μακαρία ζωή οφείλουμε πρωταρχικά να μιμηθούμε και όχι πράγματα που φαίνονται μεν λογικοφανή αλλά απευθύνονται στον έξω και όχι στον έσω άνθρωπο.
Τελικά η άρνηση ή η ομολογία εξαρτάται από τον βαθμό της πνευματικής ζωής που έχει ο καθένας μας.
Άρνηση δεν υπάρχει χωρίς την συγκατάθεσή μας.
Ο καθένας θα ξέρει τί κάνει.
Η χάρις του Θεού δεν χάνεται αυτόματα και χωρίς συνείδηση των πραττομένων.
Πανηγυρική και δημόσια είναι η σύνταξή μας με τον Χριστό μας στο Άγιο Βάπτισμα, δημόσια και πανηγυρική θα είναι και η άρνηση, (ό μη γένοιτο), στα χρόνια του Αντιχρίστου.
Χρειάζεται, λοιπόν, πολύ σύνεση και προσοχή, για να ασκείς σοβαρό ποιμαντικό έργο.
Είναι εύκολο να δημιουργείς εντυπώσεις αλλά δύσκολο να παίρνεις υπεύθυνες θέσεις.
Η βάση για λύση όλων των προβλημάτων είναι η πνευματική ζωή.
Ο αγώνας κατά των παθών.
Η ένωση με τον Χριστό.
Λέγει πάλι "δός αίμα και λάβε πνεύμα"!
Πιστεύεις ότι ο άνθρωπος που ζεί κατά Χριστόν θα εγκαταλειφθεί από τον Κύριο;
Δεν θα πληροφορηθεί τί να κάνει;
Άλλο τρόπο ζωής δεν μας κληροδότησαν οι Θεοφόροι Πατέρες, οι Άγιοι Απόστολοι και ο ίδιος ο Κύριος!
Μείνετε εν εμοί, λέγει, καγώ εν υμίν!
Και πάλι λέγει: Ιδού εγώ μεθ' υμών πάσας τας ημέρας της ζωής υμών, άχρι της συντελείας του αιώνος.Αμήν.
Λες να ψεύδεται ο Κύριος; Άπαγε της βλασφημίας!
Η ζωή και οδός Χριστός!
Αυτώ η δόξα και το κράτος εις τους αιώνας. Αμήν.
Εν αγάπη Χριστού,
π. Νικόλαος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου