Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2009
Υιοθετείται ο φαναριώτικος οικουμενισμός και στο μάθημα των Θρησκευτικών
Πραγματοποιήθηκε χθες από το Κέντρο Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου η ανοικτή εκδήλωση με θέμα «Τα θρησκευτικά Σύμβολα στην Εκπαίδευση». Σήμερα δύο ρεπορτάζ ένα του amen.gr και ένα της Kαθημερινής μας πληροφορούν για όσα ακούστηκαν στην εκδήλωση. Η συζήτηση δεν περιορίστηκε ασφαλώς μόνο στα θρησκευτικά σύμβολα αλλά επεκτάθηκε και στο μάθημα των Θρησκευτικών. Οι απόψεις για τα θρησκευτικά σύμβολα και τον προσανατολισμό του μαθήματος που διατυπώθηκαν στην εκδήλωση γεννούν εύλογα ιδιαίτερη ανησυχία......... Ο κ. Σταύρος Γιαγκάζογλου, δρ Θεολογίας και Σύμβουλος στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, αν και τάχθηκε εναντίον της αφαίρεσης των θρησκευτικών συμβόλων από τις τάξεις, όμως υποστήριξε την πιθανή αύξηση των θρησκευτικών συμβόλων «για να εκφράζουν όλους τους μαθητές». Δήλωσε στην Καθημερινή: «σήμερα οι εικόνες κοσμούν τις τάξεις όπως οι ήρωες του ’21 και ο γεωφυσικός χάρτης. Δεν είμαι υπέρ της αφαίρεσής τους. Τα αναρτημένα σύμβολα μπορούν να αυξηθούν για να εκφράζουν όλους τους μαθητές: θα μπορούσαν να προστεθούν σύμβολα άλλων δογμάτων, εφόσον στην τάξη έχουμε αλλοδαπούς μαθητές, αλλά και άλλες προσωπικότητες- διεθνούς εμβέλειας». Έχουν όμως έτσι τα πράγματα; Οι εικόνες κοσμούν τις τάξεις όπως ένας χάρτης; Δεν αποτελούν κάτι παραπάνω από ένα εποπτικό υλικό διδασκαλίας; Και το κυριότερο. Με το πρόσχημα της διαπολιτισμικότητας είναι ανεκτό να εισάγουμε σε μία τάξη με μερικούς π.χ. μουσουλμάνους μαθητές και σύμβολα του μουσουλμανισμού δίπλα στην εικόνα του Χριστού; Κι αν η τάξη έχει μαθητές πολλών θρησκευτικών πεποιθήσεων θα μετατρέψουμε την σχολική αίθουσα σε συγκρητιστικό συνονθύλευμα θρησκευτικών συμβόλων; Απωλέσαμε ως Έλληνες και Ορθόδοξοι κάθε έννοια περί της Αληθείας της Πίστεώς μας και κάθε προσπάθεια ειρηνικής και ιεραποστολικής αποκάλυψης της Αλήθειας αυτής στους μη χριστιανούς συνανθρώπους μας; Χειρότερα όμως είναι τα πράγματα για το μάθημα των Θρησκευτικών. Ο υπεύθυνος για το μάθημα στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Σύμβουλος κ. Γιαγκάζογλου, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του amen.gr «τάχθηκε υπέρ της διαπολιτισμικής και διαθρησκειακής προσέγγισης και στο ζήτημα των Θρησκευτικών σημειώνοντας – από την πλευρά του εκπαιδευτικού και Συμβούλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου – ότι ο ομολογιακός χαρακτήρας του μαθήματος των Θρησκευτικών «αφενός μεν βλάπτει σοβαρά την Ορθόδοξη παράδοση που πάντοτε ήταν μια αγκαλιά που δεχόταν τους άλλους και από την ίδια την Ορθόδοξη Θεολογία που ανοίγει κανείς του ορίζοντές του προκειμένου να συναντηθεί με τους άλλους», φέροντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τον διαχριστιανικό διάλογο που πραγματοποιείται με το συντονισμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Για τη διευθέτηση του ζητήματος της διδασκαλίας πρότεινε μάλιστα, την αλλαγή του χαρακτήρα του μαθήματος από ομολογιακό σε ένα υποχρεωτικό μάθημα με δυο εκπαιδευτικούς κύκλους με πρώτο και βασικό τη γνωριμία με την Ορθόδοξη ελληνική παράδοση και στη συνέχεια τη γνωριμία και εκμάθηση των υπόλοιπων χριστιανικών δογμάτων αλλά και των άλλων θρησκειών». Είναι σαφές. Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο προωθεί την απορθοδοξοποίηση του θρησκευτικού μαθήματος ισχυριζόμενο μάλιστα ότι «ο ομολογιακός χαρακτήρας του μαθήματος των Θρησκευτικών βλάπτει σοβαρά την Ορθόδοξη παράδοση»! Ως Ορθόδοξη Θεολογία και πρακτική υιοθετείται η οικουμενιστική τακτική του Πατριάρχη Βαρθολομαίου στους διαχριστιανικούς διαλόγους. Είναι η πρώτη φορά που ξεκάθαρα δηλώνεται ότι το μάθημα των Θρησκευτικών σχεδιάζεται με προοπτική ίδια με την οικουμενιστική φαναριώτικη γραμμή. Ταυτόχρονα, μολονότι δεν δηλώνεται η πρόθεση για δημιουργία καθαρά θρησκειολογικού μαθήματος, ωστόσο διαφαίνεται ο σχεδιασμός για αύξηση των θρησκειολογικών στοιχείων στο μάθημα των Θρησκευτικών. Το μάθημα των Θρησκευτικών απειλείται πλέον όχι μόνο από τις πολιτικές αποφάσεις και προθέσεις για την υποβάθμισή του αλλά και από τις θεολογικές θέσεις των υπευθύνων για τον χαρακτήρα του θεολόγων που υιοθετούν την οικουμενιστική φαναριώτικη θεολογία και προβάλλουν ως δήθεν ορθόδοξη την τακτική του Πατριάρχη Βαρθολομαίου για συνεχή διάλογο και ανοίγματα προς τους αλλόθρησκους και ετερόδοξους. (ΑΠΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου