Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2009
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΛΑΡΙΩΝΑ
Συνέντευξη του Προέδρου του Τμήματος Εξωτερικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας Αρχιεπισκόπου Ιλαρίωνος φιλοξενεί το amen.gr. Σε αυτήν διατυπώνονται πολλές θέσεις σχετικά με το Διάλογο Ορθοδόξων – Παπικών που θα πρέπει να μελετηθούν από όλους προσεκτικά.
Για το επίμαχο θέμα του πρωτείου του Πάπα ο Αρχ. Ιλαρίων μιλάει για διαφωνία στο θέμα μεταξύ των Ορθοδόξων! Λέει στη συνέντευξη........
«Ορισμένες φορές η διαφωνία δεν είναι μεταξύ Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών, αλλά και μεταξύ Ορθοδόξων….Για παράδειγμα στο θέμα του πρωτείου, λόγω των ιστορικών γεγονότων, θεωρείται ότι πρώτος είναι ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως. Αυτό είναι πρεσβείο τιμής. Όμως ο Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης διατείνεται ότι το πρωτείο έχει μια συγκεκριμένη εξουσία, έχει κάποια ιδιαίτερα προνόμια. Αυτή είναι μια διαφωνία μεταξύ μας. Μέσα στην οικογένεια των Ορθοδόξων δεν υπάρχει κοινή αντίληψη για το θέμα του πρωτείου». Αν όντως δεν υπάρχει συμφωνία Ορθοδόξων για το πρωτείο, τότε πως μπορούμε να συζητούμε για αυτό με τους Παπικούς, πριν να συμφωνήσουμε οι Ορθόδοξοι περί του θέματος;
Για τα Ιερά Μυστήρια η άποψη του Αρχ. Ιλαρίωνος αποτελεί δυσάρεστη έκπληξη. Δηλώνει: «Μεταξύ Ρωμαιοκαθολικών και Ορθοδόξων υπάρχει συναντίληψη- αναγνώριση για το θέμα των μυστηρίων.
Αν ένας Ρωμαιοκαθολικός Επίσκοπος θέλει να γίνει Ορθόδοξος υπάρχει δυνατότητα να τον δεχθούμε ως Επίσκοπο. Αναγνωρίζεται η χειροτονία του. Δεν τον ξαναχειροτονούμε. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει αναγνώριση των μυστηρίων, αλλά δεν υπάρχει κοινωνία των μυστηρίων.
Κοινωνία των μυστηρίων σημαίνει μαζί να παίρνουμε τη Θεία Ευχαριστία». Είναι επομένως έγκυρα τα Μυστήρια των Παπικών; Ενεργεί η άκτιστη Θεία Χάρις και στους Παπικούς;
Τέλος ο Αρχιεπίσκοπος Ιλαρίων αποφεύγει να ονομάσει αίρεση τον Παπισμό. Δηλώνει: «Δεν χρησιμοποιούμε τον όρο αίρεση για να μη γίνει ο διάλογος φόρουμ αλληλοκατηγοριών. Πιστεύουμε όμως ότι ορισμένες τοποθετήσεις της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας είναι λανθασμένες και προσπαθούμε να τους το αποδείξουμε». Αλλά ο Παπισμός είναι αίρεση και η αποφυγή αναφορά στη λέξη (αίρεση) δε συμβάλλει στην κατανόηση από μέρους των Παπικών των λαθών τους. Είναι αίρεση το filioque; Είναι αίρεση το πρωτείο και το αλάθητο του Πάπα; Ναι, είναι αίρεση και όχι απλώς «λανθασμένη τοποθέτηση».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου