tag:blogger.com,1999:blog-4986205915082970367.post8614609509922953105..comments2023-10-02T03:44:26.485+03:00Comments on ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ: ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΙ ΓΡΑΦΕΤΕ!!!ΙΩΑΝΝΗΣ Ν.Πhttp://www.blogger.com/profile/08220455730646334387noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-4986205915082970367.post-55076730113880938172012-07-21T14:29:23.512+03:002012-07-21T14:29:23.512+03:00"Το λέω αυτό, λόγω του σχίσματος των παλαιοημ..."Το λέω αυτό, λόγω του σχίσματος των παλαιοημερολογιτών με την Εκκλησία του νέου ημερολογίου (αλλά και με τις Εκκλησίες που ακολουθούν το παλαιό ημερολόγιο σε όλο τον κόσμο -π.χ. Άγιο Όρος, Ρωσία, Ιεροσόλυμα κ.ά.- οι οποίες βρίσκονται σε εκκλησιαστική κοινωνία (ενότητα) με την Εκκλησία του ν.ημ.), αλλά και επειδή οι παλαιοημερολογίτες βασανίζονται από δικά τους, εσωτερικά σχίσματα, και πολλοί επίσκοποι και ιερείς τους είναι καθαιρεμένοι σε κάποιες ομάδες και ξαναχειροτονημένοι σε άλλες και γενικά δε μπορώ να ξέρω ποιον πρέπει να θεωρήσουμε κανονικό ιερέα (αν πρέπει) και ποιον όχι! Βέβαια, δε θα λύσω από εδώ το ημερολογιακό ζήτημα, αλλά γράφω το λογισμό μου ... "<br /><br />ΚΧ<br />Στον "λογισμό" του ΤΡΕΛΟΓΙΑΝΝΗ, ας βάλω κι εγώ τον δικό μου και λέω :<br /><br />Το ποιος έχει κάνει σχίσμα, ή το συναφές με αυτό, ποιος έχει ή όχι έγκυρα Μυστήρια, δεν μπορώ να το πω εγώ, ούτε ο ΤΡΕΛΟΓΙΑΝΝΗΣ, ούτε ο οποιοσδήποτε άλλος με σώες ή σαλεμένες τις φρένες. Τούτο μόνο Οικουμενική Σύνοδος θα μπορούσε να το πει λαμβανομένων φυσικά υπόψη και των ήδη υπαρχόντων, έστω και αν κάποιες από αυτές δεν έχουν λάβει το χρίσμα "οικουμενική". Τοπικές σύνοδοι, όταν το Πατριαρχείο Κων/πολης ήταν εμπερίστατο και υπό τον Οθωμανικό ζυγό, δεν μπορούν να αγνοηθούν.<br /><br />Τεκμήριο κανονικότητας δεν αποτελεί πλέον η κοινωνία των υπολοίπων Πατριαρχείων με αυτό που καθιέρωσε μονομερώς η Εκκλησία της Ελλάδος, δηλαδή η "τοπική" ελλαδική (ή ελληνική) Εκκλησία σε συνεργασία με το υπό κατοχήν (ακόμη) ευρισκόμενο - και πλέον τύποις αποκαλούμενο - Πατριαρχείο Κων/πολης.<br /><br />Υπάρχουν ανοικτά πολλά θέματα, δεν είναι μόνο το ημερολογιακό, και καλά θα κάνουμε τα αφορώντα σε αγιότητα και μάρτυρες, μετά την ακαταστασία που μας προέκυψε, να τα παρακάμπτουμε.<br /><br />Και κάτι τελευταίο, που αφορά στο δικό σας ακροτελεύτιο σχόλιο.<br />Το σχίσμα είναι βέβαιο ότι έγινε, πολλοί το έχουν πει και μετά λόγου γνώσεως έχουν κατοχυρώσει θεολογικά τις θέσεις τους. Τούτο όμως δεν αναιρεί την ανάγκη επιβεβαίωσης του σχίσματος από Οικουμενική Σύνοδο. Όσο αυτή δεν συγκαλείται - υπάρχουν πολιτικές σκοπιμότητες που αφήνουν μετέωρη την κατάσταση - είμαστε υποχρεωμένοι, αφ΄ ενός, να καταγγέλουμε την καινοτομία και αφ΄ ετέρου, να ζητούμε την βοήθεια των αγίων - είμαστε βαπτισμένοι στο όνομα ενός -, τις πρεσβείες της υπεραγίας Θεοτόκου, και πάντως την Μεσιτεία του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού για τον φωτισμό και την κάθαρση του νοός (καρδία).Κυπριανός Χριστοδουλίδηςhttps://www.blogger.com/profile/08392258607092356179noreply@blogger.com