ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΚΑΤ΄ ΕΞΟΧΗΝ ΑΝΤΙΠΑΠΙΚΟΙ ΑΓΙΟΙ

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΚΑΤ΄ ΕΞΟΧΗΝ ΑΝΤΙΠΑΠΙΚΟΙ ΑΓΙΟΙ
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΝΕΑ ΜΑΣ ΣΕΛΙΔΑ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ

whos.amung.us

Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2012

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΤΑ ΝΕΑ" ΓΙΑ ΤΟΥΣ ''ΖΗΛΩΤΕΣ''!


Οι σύγχρονοι ζηλωτές εναντίον του Πατριάρχη
Αρνούνται τον διάλογο μεταξύ των δογμάτων και το παγκόσμιο συμβούλιο εκκλησιών

Του Μάνου Χαραλαμπάκη 

Νέο γύρο αντιπαράθεσης με το Οικουμενικό Πατριαρχείο επιχειρούν να ανοίξουν οι λεγόμενοι «ζηλωτές» της Εκκλησίας με αντικείμενο τον διάλογο μεταξύ των χριστιανικών δογμάτων. Το έναυσμα έδωσε προ ημερών ο ομότιμος καθηγητής της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης π. Θεόδωρος Ζήσης με άρθρο του σε εκκλησιαστική εφημερίδα, το οποίο αναδημοσιεύτηκε σε ιστοσελίδες, στο οποίο τάχθηκε κατά της συμπροσευχής ορθοδόξων και καθολικών. Ο κληρικός συνέστησε μάλιστα στον αναπληρωτή καθηγητή της Σχολής, τον Μητροπολίτη Προύσης του Οικουμενικού Πατριαρχείου Ελπιδοφόρο Λαμπρυνιάδη, να μη διανέμει στους φοιτητές βιβλίο υπέρ των συμπροσευχών αλλά ένα άλλο σύγγραμμα ιερέως που είναι κατά των συμπροσευχών.
Ο π. Θεόδωρος Ζήσης υποστηρίζει ότι οι συμπροσευχές απαγορεύονται από τους ιερούς κανόνες. Επίσης επιτίθεται κατά τον Οικουμενικού Πατριαρχείου αναφέροντας: «(...) με όσες ερμηνευτικές παραδοξολογίες και αν επιχειρούν πανεπιστημιακοί δάσκαλοι και πατριαρχικά ιδρύματα να δικαιολογήσουν την πρακτική του Φαναρίου και άλλων εκκλησιών υπέρ των συμπροσευχών, δεν θα κατορθώσουν τίποτε (...)».
Εκκλησιαστικές πηγές τονίζουν στα «ΝΕΑ» ότι η παρέμβαση του ομότιμου καθηγητή δεν αποτελεί έκπληξη. Την τελευταία τριετία μερίδα κληρικών, μοναχών, μητροπολιτών και θεολόγων που ανήκουν στο υπερσυντηρητικό μπλοκ της Εκκλησίας εξαπολύουν συστηματικά επιθέσεις κατά του Οικουμενικού Πατριαρχείου και όσων υποστηρίζουν τον διάλογο και τη συμπροσευχή των ορθοδόξων με τους καθολικούς ή με ετερόδοξους. Οι ομάδες των νέων «ζηλωτών» της Εκκλησίας χαρακτηρίζουν τα άλλα δόγματα ψευδοχριστιανικά και αιρετικά. Πολλές φορές, μάλιστα, έχουν εκφράσει ενστάσεις για το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών και τον διαθρησκειακό διάλογο.Ανακοινώσεις και κείμενα όπως αυτό του ομότιμου καθηγητή αναρτήθηκαν και προ μηνός σε blogs, εκκλησιαστικές ιστοσελίδες και έντυπα. Αφορμή για τον νέο ξεσηκωμό των «ζηλωτών» ήταν η επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου στο Βατικανό στο πλαίσιο των εορτασμών 50 ετών από τη σύγκληση της Β' Συνόδου του Βατικανού. Με κείμενά τους ισχυρίζονταν ότι η επίσκεψή του ήταν απαράδεκτη και «δεν είχε δουλειά στην επέτειο Συνόδου των αιρετικών».
Η κόντρα των «υπερσυντηρητικών» ομάδων με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τους μετριοπαθείς ιεράρχες της Εκκλησίας λίγο έλειψε να φτάσει στα άκρα τον Οκτώβριο του 2009. Την άνοιξη εκείνης της χρονιάς κληρικοί και μοναχοί, υπό τον τίτλο «Σύναξη ορθοδόξων κληρικών και μοναχών», είχαν συντάξει το κείμενο «Ομολογίας της Πίστεως» όπως το τιτλοφόρησαν. Σε αυτό υποστήριζαν μεταξύ των άλλων πως οι καθολικοί και οι προτεστάντες είναι αιρετικοί. Μάλιστα συμπλήρωναν πως εφόσον οι αιρετικοί «εξακολουθούν να παραμένουν στην πλάνη, αποφεύγουμε τη μετ' αυτών κοινωνία, ιδιαίτερα τις συμπροσευχές». Οι ιεροί κανόνες το απαγορεύουν, ανέφεραν. Ακολούθως δημοσίευσαν το κείμενό τους στο Διαδίκτυο και καλούσαν κληρικούς, θεολόγους και μητροπολίτες να το υπογράψουν.

Υπογραφές στο Ιντερνέτ

Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Ι.Μ. Παντοκράτορος Μελισσοχωρίου, που είναι από τους υποστηρικτές αυτής της κίνησης, οι υπογραφές έχουν φτάσει τις 24.000. Ανάμεσα στους υπογράφοντες ήταν και μικρός αριθμός μητροπολιτών από την Εκκλησία της Ελλάδος. Η υπογραφή τους προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου. Τον Σεπτέμβριο του 2009 ο κ, Βαρθολομαίος με επιστολή του προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο εξέφραζε τον έντονο προβληματισμό του για το κείμενο και την ανησυχία του για ανάπτυξη σχισματικών τάσεων εντός της Εκκλησίας της Ελλάδος. Ο Πατριάρχης τόνιζε ότι το κείμενο δεν έφερε συνοδική επικύρωση και ότι παρ' όλα αυτά μητροπολίτες το είχαν υπογράψει. Καλούσε, δε, τη Σύνοδο να πάρει θέση.
Η Εκκλησία πήρε θέση στην Ιεραρχία του Οκτωβρίου. Ανέφερε ότι η Ιεραρχία «παρακολουθεί και θα συνεχίσει να παρακολουθεί επαγρυπνούσα το θέμα των διαλόγων της Ορθοδόξου Εκκλησίας με τους ετεροδόξους, γι' αυτό και θεωρεί το ως "Ομολογία Πίστεως" κείμενο ως εκ του περισσού (...). Και παρακάλεσε τους πιστούς να απέχουν από ενέργειες που είναι δυνατόν να δημιουργήσουν περαιτέρω προβλήματα».

Καλβίνος και Νταν Μπράουν στην πυρά

Η αναταραχή με αφορμή τις αντιδράσεις των «σκληρών» της Εκκλησίας για τον διάλογο με τους Καθολικούς συνεχίστηκε και πέρυσι. Σάλο είχαν προκαλέσει εντός της Ιεραρχίας τα αναθέματα που είχε εξαπολύσει πέρυσι, την ημέρα της Ορθοδοξίας, ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ - είχε υπογράψει και το κείμενο «Ομολογίας της Πίστεως» ¬ κατά του Πάπα Βενέδικτου, του Λούθηρου, του Καλβίνου, όλων όσοι συμμετέχουν στους διαχριστιανικούς και διαθρησκειακούς διάλογους, τους ραβίνους, τουs μουφτήδες και τους ιμάμηδες.
Εχθρούς της ορθοδοξίας, όμως, δεν βλέπουν μόνο στους «αιρετικούς» καθολικούς και προτεστάντες οι νέοι «ζηλωτές». Μικρές θρησκευτικές ομάδες και οργανώσεις -ανάμεσά τους παλαιοημερολογίτες και μοναχοί- έχουν βγει στους δρόμους στο παρελθόν αντιδρώντας στην επίσκεψη του Πάπα, ακόμα και για την προβολή κινηματογραφικών ταινιών. Για παράδειγμα τον Μάιο του 2006, όταν προβαλλόταν η ταινία «Κώδικας Ντα Βίντσι», μέλη χριστιανικών οργανώσεων είχαν πραγματοποιήσει μικρές συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας ζητώντας να σταματήσει η προβολή. Τελευταία «χριστιανική» πράξη παρόμοιων ομάδων ήταν οι διαμαρτυρίες έξω από το θέατρο Χυτήριο για την παράσταση «Corpus Christi».

Ο γκουρού της τάσης

Ο ομότιμος καθηγητής της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης π. Θεόδωρος Ζήσης υποστηρίζει ότι οι συμπροσευχές απαγορεύονται από τους ιερούς κανόνες. Με τον τρόπο του εκφράζει κληρικούς, μητροπολίτες και Θεολόγους που ανήκουν στο υπερσυντηρητικό μπλοκ της Εκκλησίας και εξαπολύουν συστηματικά επιθέσεις κατά του Οικουμενικού Πατριαρχείου.



ΠΗΓΗ ''ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΟΔΟΣ''

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου







free counters

ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ

ΤΑ ΕΚΤΡΟΠΑ ΤΗΣ ΡΑΒΕΝΝΑΣ

ΤΑ ΕΚΤΡΟΠΑ ΤΗΣ ΡΑΒΕΝΝΑΣ

Η ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΙΑ ΜΕΤΑΛΗΨΗΣ ΣΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ

Η ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΙΑ ΜΕΤΑΛΗΨΗΣ ΣΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ