ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΚΑΤ΄ ΕΞΟΧΗΝ ΑΝΤΙΠΑΠΙΚΟΙ ΑΓΙΟΙ

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΚΑΤ΄ ΕΞΟΧΗΝ ΑΝΤΙΠΑΠΙΚΟΙ ΑΓΙΟΙ
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΝΕΑ ΜΑΣ ΣΕΛΙΔΑ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ

whos.amung.us

Συνολικές προβολές σελίδας

Κυριακή, 19 Δεκεμβρίου 2010

Θεσσαλονίκης Άνθιμος: "Διαφωνώ με την συναυλία στον Άγιο Παντελεήμονα"



του Νίκου Παπαχρήστου


Την αντίθεσή του στην συναυλία που πραγματοποιήθηκε στον Ιερό Ναό του Αγίου Παντελεήμονα Αχαρνών εξέφρασε στο κυριακάτικό κήρυγμά του, από τον Ιερό Ναό της του Θεού Σοφίας Θεσσαλονίκης, ο επιχώριος Μητροπολίτης Άνθιμος. Όπως είπε απέφυγε να τοποθετηθεί μέχρι σήμερα στο ζήτημα λόγω της παρουσίας του Προέδρου της Δημοκρατίας και του Αρχιεπισκόπου, ωστόσο, συνέχισε ο κ.Άνθιμος, δεν είναι δυνατόν να γίνονται προσπάθειες συμφιλίωσης – που δεν θα καρποφορήσουν κατά την γνώμη του- και «αυτό να γίνεται με κατάργηση αρχών και κανόνων που ισχύουν για τους ιερούς Ναούς». Ο κ.Άνθιμος έκανε λόγο για «λαίλαπα μεταναστεύσεως», αναφερόμενος στην κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στον Άγιο Παντελεήμονα και άφησε να εννοηθεί πως υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο – από υπηρεσίες «που υποθέτουμε ποιες είναι» - για να διοχετεύουν μετανάστες στην Ελλάδα.

Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε και στο Σκοπιανό καλώντας την πολιτική ηγεσία να αποκαλύψει τις εξελίξεις στο εθνικό θέμα ενώ δεν παρέλειψε να αφήσει αιχμές και για τους δημοσιογράφους που με την απεργία τους σε μια κρίσιμη στιγμή επέβαλαν την σιωπή της ενημέρωσης.

«Η επιθυμία να ζήσουμε είναι ευλογημένη. Ο καημός μας είναι να μην έχουμε και πάλι περιπέτειες όπως είχαμε στο παρέλθον. Η κόπωση μας απ’ όσα λέγονται και ακούγονται, ο βομβαρδισμός που γίνεται στις ψυχές μας από τα μέσα ενημερώσεως. Η απότομη διακοπή των Μέσων Ενημερώσεως αυτές τις ημέρες που από τη μια πλευρά μπορεί να μας ξεκουράζει αλλά και από την άλλη θέτει και υποψίες. Γιατί τόση σιωπή και τι γίνεται μέσα στην σιωπή;» διερωτήθηκε ο κ.Άνθιμος και συνέχισε: «Έρχονται λοιπόν όλα αυτά και μας αναμοχλεύουν και εμείς τα αξιολογούμε και προσπαθούμε να συμβάλουμε όλοι μας, ο καθένας από της θέσεως του και από την αρμοδιότητα του για να βοηθήσει στην έξοδο όπως λέμε από τις δυσκολίες. Επομένως θα έλεγα ότι όλη αυτή η κατάσταση, η μετά την πνευματική που φέραμε αποδίδεται με μια λέξη. Εμείς οι Έλληνες, τι κάνουμε; Ανησυχούμε. Ανησυχούμε για όσα γίνονται, για όσα συνέβησαν, για όσα απειλούνται, για όσα απεφασίσθησαν, για όσα μπορεί να γίνουν ακόμη και για όσα δεν λέγονται ενώ και αυτά γίνονται. Εάν πω την σειρά όλων αυτών των ανησυχιών, δεν θέλω να σας βάλω σε περισσότερες ανησυχίες αλλά να δώσουμε σε συσχετισμό με την εορτή τελικά τη στάση μας πάνω σε αυτά τα προβλήματα.Προσωπικά ανησυχώ και ανησυχούν πολλοί με τους οποίους συζητούμε. Μέσα σε αυτή την σιωπή και μέσα σε αυτόν το πανικό παντού και στην Ευρώπη για τα θέματα της οικονομικής κρίσεως όπου μόνον δύο τρία κράτη της Ευρωπαϊκής Ενώσεως είναι ισχυρά ώστε να μην φοβείται κανείς ότι κάτι θα συμβεί με την οικονομία των χωρών αυτών…».

Το Σκοπιανό

Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για την πορεία του ζητήματος που απασχολεί τους κατοίκους της Μακεδονίας και συνολικά της βορείου Ελλάδος.

«Βλέπουμε μια σιωπή που κατά την γνώμη πολλών είναι ύποπτη γύρω από το Σκοπιανό ζήτημα που στο παρελθόν μας έχει τόσο πολύ απασχολήσει. Δεν θα το επαναλάβουμε, είναι γνωστό. Αλλά επειδή κάπου, κάπου εμφανίζονται και πληροφορίες οι οποίες θέλουν να πουν τι είναι ενδεχόμενο να γίνει, εμείς οι Έλληνες και ιδιαίτερα οι Έλληνες των συνόρων και ειδικότερα της Μακεδονίας θέλουμε να μεταφέρουμε αυτή την ανησυχία μας για να βγουν και να μας πουν καθαρά… Τι συμβαίνει; Που είμεθα, τι είναι ενδεχόμενο να γίνει και τι μπορούμε εμείς να αντέξουμε; Αυτό το ζητάμε και είναι φυσικό να μη μένουμε μέσα στην άγνοια και μέσα στην σιωπή των ειδήσεων, ειδικώς τις ημέρες αυτές και με την περιώνυμη απεργία των δημοσιογράφων και όλων των μέσων ενημερώσεως. Τι γίνεται;» διερωτήθηκε ο Μητροπολίτης Άνθιμος.

«Οι τελευταίες πληροφορίες που εκράτησα ότι τα κείμενα τα οποία εστάλησαν και κατά ένα τρόπο διοχετεύθηκαν στο γειτονικό κράτος των Σκοπίων από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από το ΝΑΤΟ ήταν : “Για να μπορέσετε να ξεκινήσετε τη διαδικασία εντάξεως στη μια περίπτωση και εισόδου στην άλλη πρέπει να λύσετε το πρόβλημα του ονόματος της χώρας σας που έχετε με την γειτονική σας Ελλάδα” λένε στους Σκοπιανούς. “Πρέπει αυτό να λυθεί”, χωρίς αυτοί να λένε πώς να λυθεί. “Βρείτε τρόπο να λυθεί”. Επιχειρούν να βρουν, ξέρετε τι γίνεται και η ακοή μας λέει ότι μάλλον πάνε για διπλούν όνομα που τελικά εμείς από καιρό έχουμε πει – δεν τα λέμε σήμερα, δεν επαναλαμβάνουμε – όχι από πείσμα, όχι από εγωισμό δεν το θέλουμε αλλά από πρόνοια για τα μέλλοντα συμβαίνειν.Διπλούν όνομα θα καταλήξει στο μονόν όνομα που θα είναι “Μακεδονία”, εάν λεχθεί με ένα άλλο προσδιοριστικό στην αρχή, είτε να είναι βόρειος, είτε να είναι ανατολική, είτε να είναι η Μακεδονία του ποταμού Αξιού και ούτω καθεξής. Επομένως μένουμε σε αυτή την απορία και περιμένουμε ιδιαίτερα οι κάτοικοι αυτής της περιοχής, όλου του χώρου των συνόρων μας προς τα βόρεια και προς τις άλλες περιοχές με άλλες χώρες, να ξέρουμε τι θα γίνει με το ζήτημα αυτό».

Οι μετανάστες και η εθνική συνοχή

Ο ποιμενάρχης της Θεσσαλονίκης έθεσε για άλλη μια φορά το πρόβλημα της αθρόας εισόδου παράνομων μεταναστών στην Ελλάδα.

«Δεύτερον, και να μου πείτε εάν είναι ή δεν είναι θέμα για το οποίο πρέπει να ανησυχούμε, ανεγράφη η είδηση και δεν διαψεύδεται ότι κάθε ημέρα ότι στα σύνορα του Έβρου ένα χωριό ολόκληρο μεταναστών μπαίνει στην Ελλάδα. Κάθε ημέρα. Που πάνε αυτοί; Και ποια είναι η αποστολή που περιμένουμε από τη δύναμη αυτή της Ευρωπαϊκής Ενώσεως; Μήπως μπορούσε να αποτρέψει την είσοδο και να γυρίσουν στις πατρίδες των οι δυστυχείς αυτοί άνθρωποι; Τι συμβαίνει; Τίποτα;

Αυτοί που έρχονται έχουν στα χέρια τους κάποιες γραπτές οδηγίες από συγκεκριμένη υπηρεσία που δεν εμφανίζεται ποια είναι αλλά υποθέτουμε και τους λένε που θα πάτε, πως θα πάτε, τι θα ζητήσετε, σε τι θα επιμείνετε, μετά θα σας δώσουν εκεί ένα χαρτί, θα πάτε στα ενδότερα της χώρας και έχει ο Θεός μετά…

Αυτό κατά την άποψή πολλών σημαίνει ότι υπάρχει σχέδιο, βάσει του οποίου ενισχύεται η είσοδος μεταναστών και μάλιστα κατά κανόνα όλοι αυτοί είναι παράνομοι μετανάστες οι οποίοι έρχονται στην Ελλάδα με σκοπό να αλλοιωθεί η σύσταση και η σύνθεση του ελληνικού πληθυσμού όπως ήδη έχει συμβεί στην περιοχή της πρωτευούσης και αλλού» σημείωσε ο Θεσσαλονίκης.

«Αλλά έχετε το δείγμα για το οποίο είχα μιλήσει πριν ένα χρόνο και δυστυχώς δικαιώθηκα σχετικώς με την μεγάλη και ιστορική περιοχή των Αθηνών που λέγεται “Άγιος Παντελεήμων”. Εκεί λοιπόν που είναι οι άνθρωποί μας, είναι η τραγωδία. Εάν βρείτε ένα τελευταίο τεύχος του περιοδικού της Μητροπόλεως, που λέγεται «Ευλογία», θα διαβάσετε ένα γράμμα μιας νέας γυναίκας, συζύγου και μητέρας, που είναι μια σπαρακτική κραυγή αγωνίας σε κάθε υπεύθυνο να μπορέσουν οι Έλληνες πολίτες στα σπίτια τους και τις δουλειές τους να σωθούν από αυτή την λαίλαπα της μεταναστεύσεως» συνέχισε ο κ.Άνθιμος και πρόσθεσε:

«Αυτό δεν σημαίνει εχθρότητα κατά των μεταναστών. Αλλά σημαίνει ένα ενδιαφέρον που είναι φυσικό μέσα μας για την αυθυπαρξία μας, στο σπίτι μας, στην περιουσία μας, στο μαγαζί μας, στο δρόμο μας, στην κοινωνική μας σχέση.
Ουδείς μπορεί μετά την ενάτη ώρα να βγει και να κυκλοφορήσει από την αρχή της Ομονοίας μέχρι του τέρματος της Πατησίων που ξέρετε τις τεράστιος δρόμος είναι.

Αυτό θα το πάθουμε και εμείς, θα το πάθουμε όλοι δηλαδή εάν συνεχιστεί αυτή η τακτική του μεταναστευτικού που δεν αποτρέπονται οι μετανάστες, για να πάνε κάπου αλλού ή να γυρίσουν στην πατρίδα τους.

Αλλά με χαρτί μπαίνουν «και πάτε κάτω», στις πρώτες πόλεις, μετά Θεσσαλονίκη και τελικά στην Αθήνα για να βρούνε τύχη.

Αυτό είναι κατά την άποψή μου το υπ’ αρίθμον δεύτερο εθνικό μεγάλο ζήτημα αυτή την στιγμή του Ελληνισμού το οποίο ήδη οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες το έχουν υπέρ εαυτόν διασφαλίσει».

Σχεδιάζουν την αποκοπή του λαού από την Ορθόδοξη Εκκλησία

Στο κήρυγμά του ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε και στις επιπτώσεις από την οικονομική κρίση αλλά και στις προσπάθειες να περιορίσουν τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών και να αλλοιώσουν το περιεχόμενό του.

«Ανησυχούμε οι Έλληνες γιατί δεν μπορούμε να μαθαίνουμε και να πληροφορούμαστε ότι δεν θα διδάσκονται αυτά που είναι τα ελληνικά μας και ότι δεν θα διδάσκονται έστω και με τις ελάχιστες ώρες που υπάρχουν για τώρα τα θρησκευτικά μας, επειδή η Κοινωνία πρέπει να γίνει θρησκειολογική, η έρευνα το μάθημα δηλαδή και κατά συνέπεια και η κοινωνία να γίνει ένα δείγμα θρησκειών και να μην υπάρχει αυτή η αρτιότητα που υπάρχει σήμερα στην χώρα μας, όπως στις άλλες χώρες υπάρχουν άλλες άρτιες θρησκείες είτε δόγματα ή ομολογίες χριστιανικών Εκκλησιών» τόνισε και συνέχισε: «Εκείνο που είναι παμμέγιστον για την υπόθεση της ζωής μας είναι το πρόβλημα το οικονομικό και χρειάζεται να είμαστε όλοι νουνεχής για να δούμε πως θα το αντιμετωπίσουμε. Η Εκκλησία παντού αλλά και σε εμάς στην Μητρόπολη μας εδώ κάνει ότι μπορεί για να βοηθήσει τους ανθρώπους που από την έλλειψη των χρημάτων στερούνται ακόμα και του φαγητού. Έχουμε δώσει ήδη οδηγία εάν είναι δυνατόν να δημιουργήσουμε και άλλα συσσίτια, πέρα από τα 14 στις ενορίες, και με τους άλλους τρόπους που έχουμε και βοηθούμε για να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση αυτή».

ΝΑΙ στις διαδηλώσεις, ΌΧΙ σε ακραίες ενέργειες

Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης σχολίασε και τις πρόσφατες διαδηλώσεις στην Αθήνα ενώ εμμέσως πλην σαφώς καταδίκασε την επίθεση κατά του πρώην υπουργού Κώστα Χατζηδάκη.

«Πολύ σωστά είπε ο αρμόδιος διοικητής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, “εάν ήμουν Έλληνας θα έβγαινα και εγώ στους δρόμους”. Άρα δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε κανένα που βγήκε στους δρόμους; Καλά έκανε και βγήκε. Το μόνο το οποίο απλώς παρακαλούμε και νουθετούμε τους εαυτούς μας και όλους, είναι η έξοδος στους δρόμους για να διατρανώσουμε το αίτημά μας και να προβληματίσουμε εκείνους που επηρεάζουν την ζωή μας είναι να μην χρησιμοποιήσουμε βία σε βάρος των συνανθρώπων μας, είτε είναι φίλοι μας, είτε είναι γνωστοί μας, είτε είναι άγνωστοι, είτε είναι άνθρωποι οι οποίοι ασκούν το ένα ή το άλλο λειτούργημα μέσα στην πυραμίδα αυτή των υποχρεώσεων και των δυνατοτήτων που έχει η ελληνική μας κοινωνία. Δεν μπορούμε με την προσπάθεια να επιλύσουμε και να επηρεάσουμε για να επιλύσουμε ένα πρόβλημά μας να δημιουργούμε εσωτερικό πρόβλημα ισχυρότερο το οποίο είναι δυνατόν να μας οδηγήσει και σε άλλα χειρότερα πράγματα τα οποία σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να συμβούν» υπογράμμισε.

Λάθος η συναυλία στον Άγιο Παντελεήμονα

«Γι’ αυτό λοιπόν αγαπητοί μου αδελφοί, σε συνδυασμό με το μεταναστευτικό και το θέμα που συζητάμε (σ.σ. αναφορές στην οικονομική κρίση), επειδή πολλοί ερωτούν γιατί ο Άγιος Θεσσαλονίκης δεν είπε για τον Άγιο Παντελεήμονα έχω μιλήσει πριν συμβούν τα γεγονότα. Αλλά δεν εννοούν αυτό αλλά γιατί δεν μίλησα για την εκδήλωση που έγινε μέσα στο Ναό του Αγίου Παντελεήμονος. Ήταν σωστό να γίνει;

Θα σας πω την γνώμη μου καθαρά και ξάστερα.

Όχι, δεν ήταν σωστό. Ήταν χρήσιμο να γίνει και μπορούσε να γίνει κάπου αλλού. Μέσα στους Ιερούς Ναούς δεν γίνονται τέτοιες εκδηλώσεις και δεν έχουν γίνει σε Ορθοδόξους Χριστιανικούς Ναούς ποτέ καμία τέτοια εκδήλωση.

Κρατήσαμε το θέμα χαμηλά γιατί ήταν και ο κύριος Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ένας υπέροχος και καλλιεργημένος άνθρωπος και σοφός και χρήσιμος ιδιαίτερα στην περίοδο που περνάμε. Ήταν εκεί ο Αρχιεπίσκοπος, ήταν άλλοι, υπήρξαν και τα γεγονότα …

Λέμε Ναι σε εκδηλώσεις που θα βοηθήσουν σε μια συμφιλίωση, που δεν την βλέπω δηλαδή, αλλά εμπάση περιπτώση σε μια συμφιλίωση αλλά όχι αυτό να γίνεται με κατάργηση αρχών και κανόνων που ισχύουν για τους ιερούς Ναούς».

Θα συνεχίσουμε να μιλάμε και όποιος δεν θέλει ας μην ακούει

«Και το δεύτερο και τελευταίο αδελφοί μου είναι αυτό που παρατηρείται τώρα καθώς γράφουμε, ομιλούμε ακόμη και για τώρα ότι σας είπα, θα διαβάσουμε από την Αθήνα μερικές κριτικές ή μερικές αντιρρήσεις… αλλά πιο είναι το άσχημο;
Φτάνουμε σε ένα σημείο σήμερα που αν μιλήσεις για την Ελλάδα είσαι εθνικιστής, αν μιλήσεις για την σημαία είσαι χουντικός, αν μιλήσεις για τα δίκαια μας μέσα στην κοινωνία και στην πατρίδα μας είσαι καθυστερημένος …

Δεν μπορούμε να το δεχθούμε αυτό και δεν μπορούμε να το καταλάβουμε. Δηλαδή δεν μπορούμε να μιλάμε για την πατρίδα μας, δεν μπορούμε να ενδιαφερόμαστε για την ακεραιότητα της, δεν μπρούμε να αγωνιούμε να μην έρθουν κάποια ώρα και μας κόβουν κομμάτια από αυτή την πατρίδα που ήταν κάποτε αυτό που ήταν και σήμερα είναι μια συγκεντρωμένη χώρα, εδώ και τόσα χρόνια, έχουμε 170 χρόνια βίου από την πρώτη δημιουργία του Κράτους μας…

Δεν μπορούμε να ενδιαφερόμαστε για την πατρίδα μας; Ε, εμείς… εγώ τουλάχιστον και ευτυχώς τόσος κόσμος θα συνεχίσουμε να μιλάμε για την πατρίδα μας και οι άλλοι ας μη θέλουν να μας ακούν.

Δεν θέλουμε αυτό που λέγεται ούτε πολυπολιτισμηκότητα και εκεί εντάσσουμε αυτό που λέγεται μεταναστευτικό, ούτε θέλουμε να γίνει αυτή η παγκοσμιοποίηση η οποία ουσιαστικά είναι διάλυση και αποδυνάμωση ιδιαιτέρως των λαών που είναι ολιγάριθμοι έναντι των μεγάλων δυνάμεων».

Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης σημείωσε ότι πρώτη στο «στόχο» είναι η Ελλάδα για να επιβληθεί η πολύ-πολιτισμηκότητα και να επιτευχθεί αυτό πρέπει να αλλοιωθούν τα γνωρίσματα του ελληνοχριστιανικού πολιτισμού και προπαντός να βληθεί η Ορθόδοξ Εκκλησία που αποτελεί, συνέχισε ο κ.Άνθιμος, τον συνεκτικό ιστό του Ελληνισμού.

«Και γι’ αυτό και διαβάσαμε και τις ημέρες που πέρασαν κάποιες σκέψεις και περί της Εκκλησίας που πρόκειται να συμβούν, δεν πιστεύω ότι θα συμβούν αλλά εάν συμβούν θα είναι διωγμός της Εκκλησίας. Και τότε θα καταλάβουμε ακόμη περισσότερο που πάνε όλα αυτά τα προβλήματα και όλες αυτές οι ανησυχίες που έχουμε στο μυαλό και την καρδιά μας».

Ακολούθως, στο Βελίδειο Συνεδριακό Κέντρο, ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης προεξήρχε της τελετής Ορκωμοσίας του νέου Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Παναγιώτη Ψωμιάδη και των μελών του Περιφερειακού Συμβουλίου.

ΑΠΟ AMEN.GR

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

ΕΓΓΡΑΦΗ EMAIL ΔΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ ΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ

ΤΑ ΕΚΤΡΟΠΑ ΤΗΣ ΡΑΒΕΝΝΑΣ

ΤΑ ΕΚΤΡΟΠΑ ΤΗΣ ΡΑΒΕΝΝΑΣ

Η ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΙΑ ΜΕΤΑΛΗΨΗΣ ΕΙΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ

Η ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΙΑ ΜΕΤΑΛΗΨΗΣ ΕΙΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ